با فیس لیفت جدید Nissan Xtrail آشنا شوید.

پرچمدار نیسان با ظاهری جدید در ایران

15 اردیبهشت 1397 17:22
  • از تابستان 97 در ایران

    از تابستان 97 در ایران

    شاید برای ما ایرانی‌ها نام ایکس‌تریل، نام جدیدی باشد اما حدود دو دهه است که ایکس‌تریل در بازار جهانی حضور دارد و حتی در چندین سال اخیر نیز به‌عنوان محصولی قدرتمند در کلاس کراس‌اورهای متوسط مطرح شده است.

    فروش ایکس‌تریل در اواخر سال 95 در ایران شروع شد و نخستین سری آن نیز به‌عنوان مدل 2016 بدست مالکانش رسید. ایکس‌تریل بازار ایران از نسل سوم (T32) این خودروست که در سال 2013 و به‌عنوان مدل 2014 به بازار جهانی معرفی شد.

    سال 2017 نیز نیسان نخستین فیس‌لیفت آن‌را رونمایی کرد و به‌عنوان مدل 2018 به بازار جهانی فرستاد. از آنجایی که این فیس‌لیفت از اوایل تابستان 97 نیز به خیابان‌های کشورمان می‌آید، حال باید ببینیم که ایکس‌تریل 2018 چه حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.

  • پرفروش‌ترین محصول نیسان است

    پرفروش‌ترین محصول نیسان است

    با احتساب بازار آمریکا، که ایکس‌تریل با نام نیسان روگ (Rogue) و با اندکی تغییر چهره به‌فروش می‌رسد، فروش جهانی این ژاپنی بیش از 3.7 میلیون دستگاه از ابتدای عرضه‌اش (یعنی از سال 2000 میلادی) بوده که 1.5 میلیون دستگاه از این تعداد را اروپایی‌ها خریده‌اند.

    از سال 2014 نیز که نسل سوم این خودرو معرفی شده، بیش از 115 هزار دستگاه ایکس‌تریل در اروپا به فروش رسیده و جالب‌تر اینکه هرسال، فروش این ژاپنی با جهش قابل توجهی همراه بوده طوری‌که فروش 2015 آن دوبرابر فروش 2014 آن شده است.

    همچنین فروش سال 2016 ایکس‌تریل نیز 40% افزایش یافت و سرانجام با مجموع فروش جهانی 766 هزار دستگاه، تبدیل به پرفروش‌ترین کراس‌اور جهان در آن سال شد.

  • جلوپنجره‌ای خشن‌تر از قبل

    جلوپنجره‌ای خشن‌تر از قبل

    طراحی ایکس‌تریل نسل سوم به‌لطف ظاهر عضلانی، گلگیرهای نسبتا بلند و خطوط هوشمندانه‌ روی درب موتورش با واکنش مثبت هواداران نیسان همراه بود. این طراحی چنان جاافتاده، متناسب و دقیق بوده که حتی در فیس‌لیفت 2018 آن نیز شاهد تغییرات مهمی نیستیم.

    البته اگر خوب به چهره خودرو دقت کنید، متوجه جدیدترین نسخه جلوپنجره V-Motion نیسان می‌شوید؛ جلوپنجره‌ای که نسبت به مدل 2017 بسیار بزرگ‌تر و عریض‌تر است. چراغ‌های جلو نیز تغییر کرده و همچون گذشته تنها در نسخه فول، از نوع تمام LED خواهد بود.

  • برای اولین‌بار با لنزهای چرخشی

    برای اولین‌بار با لنزهای چرخشی

    چراغ‌های جلویی ایکس‌تریل 2018 تغییر کرده و همچون گذشته، در تریم‌های ارزان از نوع هالوژنی بوده و تنها در نسخه فول، از نوع تمام LED است. 

    اما چراغ‌های LED این خودرو به ویژگی جدیدی مجهزند؛ این چراغ‌ها در مدل 2018 از تکنولوژی Adaptive Front Lighting System یا اختصارا AFS بهره می‌برند که یعنی براساس سرعت و زاویه چرخش فرمان، لنز چراغ‌ها نیز می‌چرخند. بعد از قشقایی 2018، ایکس‌تریل دومین محصول نیسان در بازار اروپاست که از تکنولوژی AFS بهره می‌برد. همچنین طبق گفته نیسان، چراغ‌ها در حالت نوربالا، زاویه دید وسیع‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

  • سنسورهای جلو، استاندارد شده‌اند

    سنسورهای جلو، استاندارد شده‌اند

    ایکس‌تریل دارای 4 سنسور پارک جلوست. در مدل 2017 دو سنسور در بالای مه‌شکن‌های جلو و دو سنسور دیگر نیز در وسط سپر قرار داشت اما در مدل 2018 دو سنسور وسط، از روی سپر به درون جلوپنجره منتقل شده‌اند. شاید تغییر کم‌اهمیتی باشد ولی نیسان عاشق توجه به همین جزییات است!

    ناگفته نماند که سنسورهای جلو تا قبل از این برای ایکس‌تریل، سفارشی بود اما از مدل 2018 به‌صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

  • زه کرومی به‌جای زه پلاستیکی

    زه کرومی به‌جای زه پلاستیکی

    مهم‌ترین ویژگی ظاهری در نمای جانبی ایکس‌تریل 2018 استفاده از زه کرومی در بالای رکاب‌هاست؛ در حالی‌که در مدل‌های 2017 از یک زه پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده بود.

    رینگ‌ها نیز مجددا طراحی شده اما سایزشان همچون گذشته است؛ یعنی در تریم‌های ارزان‌تر با سایز 17 اینچ و در تریم‌های گران‌تر نیز با سایز 18 اینچ قابل سفارش خواهد بود. همچنین سفارش رینگ 19 اینچی نیز تنها در تریم‌های گران‌تر این خودرو امکان‌پذیر است.

  • ابعاد خودرو تغییری نداشته

    ابعاد خودرو تغییری نداشته

    ایکس‌تریل 2018 به‌لطف سپرهای جدیدش تنها 50 میلی‌متر، طول بیشتری دارد و دقیقا معادل 4690 میلی‌متر است. همچنین عرض (1830 میلی‌متر)، ارتفاع (1710 میلیمتر) و فاصله محوری (2705 میلی‌متر) خودرو تغییری نسبت به قبل نداشته‌اند. ضریب آیرودینامیکی 0.32 ایکس‌تریل نیز همچنان پابرجاست.

    اما جالب است بدانید حجم صندوق خودرو در مدل‌های 5 نفره، اندکی افزایش یافته و از 550 لیتر به 565 لیتر رسیده است. حجم مدل‌های 7 نفره نیز بدون تغییر مانده و همچنان 465 لیتر است. همچنین با خواباندن تمام صندلی‌ها حجم قابل استفاده کابین به 1996 لیتر می‌رسد.

  • چهار رنگ صدفی جدید دارد

    چهار رنگ صدفی جدید دارد

    ایکس‌تریل 2018 شش رنگ از 8 رنگ فعلی خود را از مدل‌های سابقش به ارث برده اما علاوه‌بر این‌ها، با 4 رنگ صدفی جدید نیز قابل سفارش است:

    1. نارنجی صدفی (Orange Pearl)
    2. قرمز صدفی (Red Pearl)
    3. آبی صدفی متالیک (Blue Pearl Metallic)
    4. قهوه‌ای صدفی سوخته (Dark Brown Pearl)
  • فرمان دی کات جدید با گرمکن

    فرمان دی کات جدید با گرمکن

    در کابین مدل 2018 این ژاپنی، بزرگترین تغییر را باید در فرمان جدیدش خلاصه کرد؛ فرمانی که همچون گذشته از نوع سه شاخه است ولی دیگر دایره‌ای نیست و به‌صورت دی‌کات ساخته شده تا هم ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد و هم ورود و خروج راننده را آسان‌تر کند. این فرمان، که دارای دکمه‌های کنترلی جدیدی است، سه ویژگی جدید دیگر هم دارد:

    1. برای اولین‌بار به گرمکن (سفارشی) مجهز شده.
    2. ضخامت فرمان از 34 میلی‌متر به 37.5 میلی‌متر تغییر کرده.
    3. قسمت مرکزی فرمان (محل ایربگ) نیز کوچکتر شده و دید راننده به صفحه کیلومتر را 17% بهبود داده.
  • گرمکن صندلی‌های عقب

    گرمکن صندلی‌های عقب

    در ایکس‌تریل 2017 حتی به‌صورت سفارشی نیز امکان استفاده ار گرمکن در صندلی‌های عقب وجود نداشت، اما خوشبختانه سفارش این آپشن، در مدل 2018 امکان‌پذیر شده است.

    روکش صندلی‌ها نیز همچون گذشته، فقط در تریم‌های گران‌تر به‌صورت چرمی است. همچنین در مدل 2018، مشتریان امکان سفارش چرم دو رنگ را نیز برای اولین‌بار دارند.

    تغییر اهرم دنده (در مدل‌های CVT)، طراحی مجدد تریم درب‌ها و زیرآرنجی، روکش چرم داشبورد و استفاده از زه مشکی براق برای دریچه‌های تهویه از دیگر ویژگی‌های جدید کابین ایکس‌تریل 2018 است.

  • حالا با پای‌تان، صندوق را باز کنید!

    حالا با پای‌تان، صندوق را باز کنید!

    بعد از سال‌ها بالاخره نیسان هم به این نتیجه رسید که باید از سیستم هندزفری برای بازکردن صندوقش استفاده کند؛ کافی است کلید خودرو را همراه‌ داشته باشید و سپس پای‌تان را در زیر سپر (قسمت میانی) قرار دهید تا درب صندوق باز شود.

    حجم صندوق خودرو نیز در مدل‌های 5 نفره، اندکی افزایش یافته و از 550 لیتر به 565 لیتر رسیده است. حجم مدل‌های 7 نفره از بدون تغییر مانده و همچنان 465 لیتر است. با خواباندن تمام صندلی‌ها حجم قابل استفاده کابین به 1996 لیتر می‌رسد.  

  • سیستم جدید BOSE برای مدل‌های گران‌تر

    سیستم جدید BOSE برای مدل‌های گران‌تر

    ایکس‌تریل 2018 در تریم‌های گران‌تر به سیستم پخش جدید BOSE مجهز شده و همانطور که می‌دانید بوز شریک انحصاری نیسان است. این سیستم پخش جدید دارای 8 اسپیکر است:

    • 2 توئیتر 25 میلی‌متری در نزدیک شیشه جلو.
    • 2 ووفر 165 میلی‌متری برای درب‌های جلو.
    • 2 ووفر 135 میلیمتری برای درب‌های عقب.
    • 2 ووفر 115 میلیمتری در عقب.
  • دومین نیمه‌خودران نیسان است

    دومین نیمه‌خودران نیسان است

    بعد از قشقایی 2018 حالا ایکس‌تریل نیوفیس دومین محصول نیسان است که با سیستم نیمه‌خودران ProPILOT قابل سفارش خواهد بود. این سیستم به کمک دو ویژگی خود می‌تواند در اتوبان‌ها و بدون دخالت راننده، کنترل خودرو را در دست بگیرد. این دو ویژگی عبارتند از:

    • کمکی ماندن در لاین یا Lane Keep Assist یا اختصارا LKA
    • کروز کنترل هوشمند یا Intelligent Cruise Control یا ICC

     

     

  • دو ویژگی جدید برای ایمنی هرچه بیشتر

    دو ویژگی جدید برای ایمنی هرچه بیشتر

    نیسان دو آپشن ایمنی جدید را در ایکس‌تریل 2018 قرار داده است. اولین ویژگی، ترمز اضطراری یا همان Intelligent Emergency Braking است. این سیستم هرچند از سال 2014 برای ایکس‌تریل وجود داشته اما در مدل 2018 برای اولین‌بار به سیستم تشخیص عابرپیاده (Pedestrian Recognition) نیز مجهز شده است.

    دومین آپشن ایمنی جدید ایکس‌تریل، سیستم پیشگیری از تصادف عقب یا RCTA است. به‌عنوان مثال، در هنگام خروج از پارک اگر در قسمت عقبی خودرو مانعی وجود داشته باشد یا حتی چیزی از طرفین درحال نزدیک‌شدن به عقب خودرو باشد، این سیستم ابتدا یک هشدار صوتی می‌دهد و اگر با بی‌توجهی راننده مواجه شد، وارد مدار شده و خودرو را متوقف می‌کند. سایر ویژگی‌های ایمنی ایکس‌تریل 2018 عبارتند از:

    دیدگاه کاربران
    کمپانی 1397/11/25
    در یک کلام فوق العادس
    پاسخ
    0
    0
    0