رقیب چینی تسلا مدل X

معرفی کراس‌اور برقی HiPhi X

28 مرداد 1399 08:51

یک سال پس از نمایش اولین کانسپت برند HiPhi به عنوان زیرمجموعه خودروساز از شرکت Human Horizon، اولین تصاویر واضح از نمونه آماده به تولید این خودرو در فضای مجازی منتشر شده است.

باتری HiPhi X با ظرفیت 96 کیلووات ساعت می‌تواند شعاع حرکتی برابر با 610 کیلومتر فراهم نماید.خودروی مذکور که HiPhi X نام گرفته و قرار است در شهر یونچنگ واقع در ایالت جیانگ سو در چین ساخته شود، یک کراس‌اور بزرگ و کم‌ارتفاع است که شباهت زیادی به Faraday Future FF91 دارد، خودرویی برقی که مدت‌ها پیش به عنوان رقیب تسلا معرفی شد ولی نتوانست به خط تولید راه یابد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های طراحی HiPhi X را باید در نحوه باز شدن درهای عقب آن دانست که به صورت ترکیبی از درهای بازشونده در خلاف جهت (معروف به suicide) و گالوینگ (بازشونده رو به بالا) طراحی شده و بسیار منحصربه‌فرد هستند. هرچند نمی‌توان با اطمینان اظهار داشت این مدل درها برتری خاصی نسبت به انواع معمول یا درهای تسلا Model X دارند.

فعلاً تصویری از فضای داخلی HiPhi X منتشر نشده اما در یکی از تصاویر که نحوه باز شدن در عقب را نمایش داده، کنترلرهای لمسی تهویه طبوع، تنظیمات گرمکن، تهویه و موقعیت صندلی‌ها مشاهده می‌شود. چیدمان صندلی‌های HiPhi X به صورت سه ردیف دوتایی بوده و صندلی‌های ردیف اول و دوم به تهویه، گرمکن و ماساژور مجهز شده‌اند.

کراس‌اور برقی HiPhi X

نسخه نهایی HiPhi X به آینه‌های جانبی مشابه انواع متداول مجهز شده و برخلاف مدل کانسپت، در این بخش خبری از دوربین نیست. شرکت چینی همچنین اعلام کرده که سامانه هوشمند این محصول در همکاری مشترک با مایکروسافت توسعه یافته و به سطح 3 فناوری خودران نیز مجهز شده است.

شرکت Human Horizon درباره مشخصات فنی HiPhi X مطلبی منتشر نکرده ولی در عین حال مشخص شده که این خودرو در دو مدل دیفرانسیل-عقب و چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. علاوه‌براین‌ها، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت برابر با 3.9 ثانیه بوده و باتری آن با ظرفیت 96 کیلووات ساعت می‌تواند براساس استاندارد NEDC شعاع حرکتی برابر با 610 کیلومتر فراهم نماید. لازم به‌ذکر است چند باتری با ظرفیت‌های مختلف برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این کراس‌اور برقی در نیمه اول سال 2021 به بازار چین وارد شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران