مجهز به سقف سولار

معرفی جنسیس G80 برقی

30 فروردین 1400 20:57

شرکت جنسیس با معرفی رسمی نسخه برقی از سدان G80، گام دیگری در جهت افزایش تنوع محصولات برقی خود برداشته است.

سیستم چهار چرخ محرک و شارژ غیرمستقیم با کمک سلول‌های خورشیدی در سقف، از امکانات استاندارد جنسیس G80 برقی خواهد بود.طراحی ظاهری این مدل با همتای بنزین­‌سوز تفاوت اساسی ندارد و تنها در مواردی شامل پورت شارژ در محل جلوپنجره، تغییر طراحی بخش پایینی جلوپنجره، حذف خروجی­‌های اگزوز و طرح جدید رینگ‌های 19 اینچی، با جنسیس G80 بنزینی متمایز است.

یکی از ویژگی­‌های مهم G80 برقی را باید سامانه چهارچرخ محرک آن دانست که البته براساس اعلام سازنده، قابلیت خارج شدن از مدار و انتقال نیرو به محور عقب را دارد. این امکان به لطف نصب موتور الکتریکی روی هر دو محور فراهم شده که یکی از آن‌ها را می­‌توان از مدار خارج کرد.

مجموع خروجی این موتورها برابر با 365 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور بوده که سدان برقی جنسیس را ظرف 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می­‌رسانند.

 جنسیس G80 برقی

همچون برخی خودروهای برقی جدید دیگر مانند هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6، جنسیس G80 برقی هم به فناوری V2L مجهز شده و می­‌تواند نیروی باتری خود را در اختیار لوازم برقی منزل قرار دهد. ویژگی مهم دیگری که در G80 برقی پیش‌بینی شده، سقف سولار آن بوده که نور خورشید را به نیروی برق تبدیل می‌کند.

این خودرو از شارژ سریع 350 کیلوواتی هم پشتیبانی می‌کند که ذخیره شارژ آن را ظرف تنها 22 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رساند. جنسیس درباره ظرفیت باتری این خودرو مطلبی منتشر نکرده ولی شعاع حرکتی آن VH براساس استاندارد NEDC برابر با 427 کیلومتر اعلام کرده است.

همچون شاسی­‌بلند جنسیس GV80، قابلیت کاهش سر و صدای ورودی از جاده به کابین در G80 هم نصب شده که پس از اندازه­‌گیری صداهای ورودی، امواجی با فرکانس مخالف تولید می­‌کند.

کابین  جنسیس G80 برقی

سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر جنسیس G80 برقی هم در محور جلو به دوربینی مجهز شده که پس از اسکن ناهمواری­‌های جاده، کمک­‌فنرها را برای روبرو شدن با شرایط آماده می­‌کند.

قرار است جنسیس G80 برقی با بدنه آبی Matira و پوشش سبز تیره کابین، در نمایشگاه شانگهای رونمایی شود. علاوه‌براین مدل جدید و سایر محصولات فعلی جنسیس، کانسپت X کوپه هم در این رویداد به معرض نمایش درخواهد آمد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران