ایمن‌تر از قبل

معرفی کیا کارنیوال مدل 2021

29 مرداد 1399 16:52

افزایش اقبال عمومی به خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور باعث کاهش توجه نسبت به مینی ون‌ها شده اما شرکت کیا هنوز امید خود نسبت به این رده از خودروها را از دست نداده چراکه اقدام به عرضه چهارمین نسل از مینی ون باسابقه خود کرده که در کره جنوبی به نام کارنیوال و در ایالات متحده با عنوان سدونا شناخته می‌شود.

سیستم‌های دستیار راننده نیز در این خودرو موارد کاملی را دربرگرفته که شامل دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقاط کور و دستیار پیشگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص خودرو، دوچرخه و عابرپیاده می‌شودابعاد کارنیوال نسبت به قبل بیشتر شده و فرمی مشابه با خودروهای شاسی‌بلند پیدا کرده تا نظر طیف بیشتری از خریداران را به سوی خود جلب نماید. طول، عرض و فاصله میان محورهای نسل جدید به ترتیب برابر با  5,155، 1,995 و 3,090 متر بوده که نسبت به نسل قبل به ترتیب 40، 10 و 30 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

بیرون زدگی بخش انتهایی بدنه از محور عقب نیز 30 میلی‌متر افزایش یافته و به 1,130 متر رسیده تا برای سرنشینان ردیف سوم و محفظه بار فضای بیشتری فراهم شود. بد نیست بدانید بسته به بازار هدف، کیا کارنیوال با ظرفیت 7، 8 یا 11 نفره و با آرایش سه یا چهار ردیف صندلی عرضه می‌شود.

طرح فضای داخلی کاملاً نسبت به قبل متحول شده و علاوه‌بر فضای بیشتر، امکانات رفاهی تازه‌ای نیز در خود جای داده که شامل نمایشگر لمسی 12.3 اینچی روی داشبورد، صفحه پشت آمپر دیجیتال با همین ابعاد، تهویه مطبوع بهسازی شده و البته استفاده از مواد با کیفیت بهتر در کابین می‌شود.

کابین کیا کارنیوال مدل 2021

کیا اعلام کرده سیستم تعلیق کاملاً مستقل جدید میزان سروصدا، لرزش و تکان‌های وارده را کاهش و راحتی سرنشینان را افزایش داده است. علاوه‌براین، فضای میان کابین و پیشرانه نیز بیشتر از قبل عایق‌بندی شده است.

در زیر کاپوت کیا کارنیوال با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر GDI روبرو می‌شویم که 290 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. البته نسخه MPI از این پیشرانه با قدرت 268 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 332 نیوتن‌متر نیز قابل سفارش است. برای علاقمندان پیشرانه‌های دیزل هم یک گزینه 2.2 لیتری چهار سیلندر قابل انتخاب است که 200 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تمامی این پیشرانه‌ها به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند.

سیستم فرمان خودرو برخلاف قبل به صورت برقی شده و ضمن افزایش پاسخگویی، عملکرد آن به میزان 5.6 درصد سریع‌تر از قبل شده است.

کیا کارنیوال مدل 2021

سیستم‌های دستیار راننده نیز در این خودرو موارد کاملی را دربرگرفته که شامل دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقاط کور و  دستیار پیشگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص خودرو، دوچرخه و عابرپیاده می‌شود ضمن این‌که سامانه نیمه-خودران سطح 2 نیز در کیا کارنیوال مدل 2021 نصب شده که به یاری دستیار خروج ایمن، در صورت نزدیک شدن خودروی دیگر از باز شدن درهای کشویی عقب جلوگیری می‌کند. در بدترین سناریو قابل پیش‌بینی، در صورت وقوع تصادف سیستم ترمز خودکار فعال می‌شود تا از برخورد ثانویه احتمالی جلوگیری شود.

کیا فروش مدل کارنیوال را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی و ابتدا از کره جنوبی آغاز خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران