• هايپرکار هونگچي S9
  • هايپرکار هونگچي S9
  • هايپرکار هونگچي S9
  • هايپرکار هونگچي S9
  • هايپرکار هونگچي S9
  • هايپرکار هونگچي S9
  • هايپرکار هونگچي S9

خودنمایی سوپراسپرت چینی در ایتالیا

معرفی هونگچی S9

4 خرداد 1402 09:50

به نظر می­‌رسد که صنعت خودروسازی چین به سوی فتح دروازه‌­های جدید حرکت می­‌کند. برند هونگچی که در مالکیت FAW قرار گرفته و به عنوان سازنده خودروهای لوکس شناخته می­‌شود، از چند سال پیش روی طرح یک خودروی سوپراسپرت کار می‌­کند.

درحالی‌که برخی رسانه­‌های چینی از لغو برنامه تولید هونگچی S9 خبر داده­‌اند، این خودرو به صورت غیرمنتظره در رویداد کنکورسو د الگانزا Villa d’Este در ایتالیا حاضر شده است.در نخستین معرفی هونگچی S9 در سال 2019 ، اعلام شد که پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر و دو موتور برقی برای آن نصب شده است، که در مجموع 1400 اسب‌بخار قدرت تولید می‌­کند. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ترتیب 1.9 ثانیه و 400 کیلومتر برساعت اعلام شد.

هونگچی، سه ماهه دوم 2022 را به عنوان زمان شروع تولید S9 اعلام کرده بود که البته محقق نشد. اما درحالی‌که برخی رسانه­‌های چینی از لغو برنامه تولید هونگچی S9 خبر داده­‌اند، این خودرو به صورت غیرمنتظره در رویداد کنکورسو د الگانزا Villa d’Este در ایتالیا حاضر شده است.

این رویداد مخصوص خودروهای کلاسیک، هر سال در کنار دریاچه Villa d’Este و بین 19 تا 21 می برگزار می­‌شود.

طراحی بدنه هونگچی S9 نسبت به نمونه قبلی تغییر کرده و با رنگ مشکی و اجزای کروم تزئین شده است. همچون سایر محصولات این برند، یک خط از لوگو آغاز شده و کاپوت را طی کرده است. فرم ذوزنقه‌­ای چراغ‌های جلو، یک برف ­پاک‌کن، هواکش‌های بزرگ در سپر جلو، درها و گلگیرهای جلو و عقب، باله بزرگ و دیفیوزر عقب جلب نظر می‌­کند.

هایپرکار هونگچی S9

ظاهرا هونگچی S9 حاضر در این رویداد به یک موتور کوچک درون‌سوز مجهز شده است، تا بتوان خودرو را جابجا کرد.

هونگچی از تولید S9 در تاسیسات Emilia Romagna خبر داده است، که در نزدیکی محل تولید محصولات فراری، پاگانی و لامبورگینی قرار دارد. برند چینی قصد دارد با همکاری Silk EV، نود و نه دستگاه از S9 را با قیمت حدودی 1.8 میلیون دلار به فروش برساند.

هایپرکار هونگچی S9

البته جلب مشتری برای یک خودروی چینی 2 میلیون دلاری با برند ناشناخته برای مشتریان اروپایی و آمرکایی، کاری بسیار مشکل و حتی ناممکن به نظر می‌­رسد. بنابراین احتمال دارد که تیراژ تولید هونگچی S9 حتی از 99 دستگاه هم کمتر باشد، البته اگر این خودرو واقعا به تولید برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران