بازگشت به فرم 2+2

معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز SL

7 آبان 1400 12:20

مرسدس‌بنز SL با هفتاد سال سابقه، یکی از قدیمی­‌ترین ساخته­‌های این شرکت آلمانی محسوب می­‌شود. پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره جدیدترین نسل این خودرو با کد R232 درحالی رونمایی شده است، که تفاوتهای اساسی با نسل قبلی دارد.

نسل جدید مرسدس‌بنز SL که علاوه بر مدل قبلی، جایگزین GT رودستر هم شده، از این پس به عنوان یکی از محصولات برند AMG شناخته می­‌شود. قیمت و زمان عرضه نسل جدید SL هنوز اعلام نشده است، ولی انتظار می‌­رود در آینده نزدیک شاهد آغاز فروش این خودرو با مدل 2022 باشیم.

طراحی بدنه نسل جدید مرسدس‌بنز SL

زبان طراحی جدید مرسدس شامل فرم جلوپنجره با اجزای عمودی چراغ‌های جلو است. همچنین زوایای تند که قبلاً در نسل جدید CLS مشاهده کردیم، در SL جدید هم دیده می­‌شود.

در نمای جانبی هم دستگیره­‌های جمع‌شونده مشابه نسل جدید S کلاس و سقف پارچه‌­ای 3 لایه با 21 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به نمونه قبلی، جلب نظر می­‌کند. سقف این خودرو ظرف مدت 15 ثانیه و تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر برساعت باز یا بسته می­­‌شود.

طراحی بدنه نسل جدید مرسدس‌بنز SL

دیفیوزر عقب، خروجی چهارگانه اگزوز،چراغ‌های عریض عقب و باله عقب با قابلیت تنظیم در شش حالت، از ویژگی­‌های مهم بخش انتهایی بدنه نسل جدید مرسدس‌بنز SL خواهد بود.

کابین و امکانات نسل جدید مرسدس‌بنز SL

با توجه به طراحی بی‌­تناسب داشبورد نسل قبلی SL، یکی از نگرانی­‌های طرفداران این مدل چگونگی طراحی این بخش در نسل جدید بود، که با انتشار این تصاویر به نظر می­‌رسد برطرف شده باشد.

فرم چهار نفره کابین نسل جدید مرسدس‌بنز SL

گذشته از طرح متقارن داشبورد، نسل جدید SL برای نخستین بار  در طی چندین سال گذشته، بار دیگر در قالب یک خودروی 2+2 نفره طراحی شده است. آخرین نسلی از SL که برای چهار سرنشین ظرفیت داشت، نسل R129 بود که در سال 1989 معرفی شده و تا سال 2001 به حیات خود ادامه داد. فضای صندلی­‌های عقب تاحد زیادی کاربردی بوده هرچند که نمی­‌توان آن‌ها را برای سرنشینان بزرگسال در طول سفرهای طولانی مناسب دانست.

نکته قابل توجه دیگری که در کابین نسل جدید مرسدس‌بنز SL قابل مشاهده است و البته در تصاویر نیز تاکید زیادی بر روی آن شده، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی است که با وجود شباهت به نمونه موجود در نسل جدید S کلاس، طرح زیباتری دارد و به قابلیت تغییر زاویه نیز مجهز شده تا تصویر آن در صورت تابش آفتاب نیز همچنان واضح باشد. این سامانه به جدیدترین نسل رابط کاربری اختصاصی مرسدس‌بنز یعنی MBUX مجهز خواهد شد.

کابین و امکانات نسل جدید مرسدس‌بنز SL

سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی 11.9 اینچی و رابط کاربری MBUX، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر هداپ با فناوری واقعیت افزوده، سامانه Airscarf یا گرمادهی به سر و شانه سرنشینان و صندلی‌­های اسپرت AMG با تنظیم برقی،  به صورت استاندارد در آن نصب شده است. البته مشتریان امکان سفارش فرمان و صندلی AMG Performance را نیز خواهند داشت.

نسل جدید مرسدس‌بنز SL با ساختاری جدید

مرسدس، چارچوب بدنه سبک وزن  این رودستر را به نمایش گذاشته است. نتیجه نهایی، ترکیبی از کامپوزیت‌های آلومینیوم، استیل، منیزیم و فیبرکربن است تا با وجود حداکثر سختی و استحکام، وزن را کنترل کند.

سختی پیچشی ساختار بدنه SL در مقایسه با مدل قبلی 18 درصد افزایش یافته است استحکام عرضی نیز نسبت به مدل AMG GT رودستر، 50 درصد افزایش یافته و استحکام طولی نیز 40 درصد رشد کرده است.

شاسی نسل جدید مرسدس‌بنز SL

مشخصات فنی نسل جدید مرسدس‌بنز SL

نسل جدید مرسدس‌بنز SL در دو نسخه SL55 و SL63 به ایالات متحده وارد می‌شود. هردو خودرو به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو مجهزند، که به ترتیب 469 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور یا 577 اسب­‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌­دهند. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

علاوه‌براین انتظار می‌رود نسل جدید مرسدس‌بنز SL در قوی‌ترین نسخه به کمک پیشرانه پلاگین‌هیبرید، تا 800 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

پیشرانه نسل جدید مرسدس‌بنز SL

برای نخستین مرتبه، مرسدس‌بنز SL به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده که در حالت 4Matic+، امکان تقسیم متغیر گشتاور و کنترل الکترومکانیکی کلاچ برای ایجاد ارتباط بین محورهای جلو و عقب را فراهم خواهد کرد.

دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به صورت استاندارد در مدل SL63  نصب شده است، تا میزان کشش و پایداری این خودرو به عنوان رقیب ب‌ام‌و سری 8 روباز را افزایش دهد. البته خریداران SL55 نیز با پرداخت مبلغ بیشتر می‌­توانند این سامانه را دریافت کنند. سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ نیز برای کاهش شعاع گردش و افزایش هندلینگ روی آن نصب شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران