دی‌ اس در مسیر برقی‌سازی محصولات گروه پژو-سیتروئن طلایه‌دار خواهد بود.

عرضه تمام مدل‌های دی‌ اس با پیشرانه‌های برقی از سال 2025

15 اردیبهشت 1397 14:44

دی‌اس با اعلام برنامه‌هایش برای ارائه محصولات کاملا برقی و هیبرید از نیمه دهه آینده، قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی روی برقی‌سازی تمامی محصولاتش انجام دهد.

همانگونه که برای یک برند پرمیوم شایسته است، دی‌اس در مسیر برقی‌سازی محصولات گروه پژو-سیتروئن طلایه‌دار خواهد بود. برنامه کاری آینده این گروه خودروسازی برای بهره‌گیری محصولات از پیشرانه‌های برقی، شامل 40 مدل از 5 برند خواهد بود. دی‌اس شروع کننده این مسیر است و پژو، سیتروئن و عضو تازه این خانواده یعنی اپل-واکسهال نیز به مرور زمان مدل‌های برقی خود را عرضه خواهند کرد.

از سال 2025 تمامی مدل‌های دی‌اس به نحوی از انرژی الکتریکی نیرو خواهند گرفت و به نوعی در استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی چشم‌پوشی خواهد شد. از آنجایی که زمان زیادی تا سال 2025 باقی است، شرکت دی‌اس برای نشان دادن این چشم‌انداز در حال آماده کردن مدلی پلاگین هیبرید است که نیروی خود را همزمان از پیشرانه بنزین‌سوز و موتورهای الکتریکی به دست خواهد آورد. این مدل برپایه دی‌اس 7 کراس‌بک ساخته خواهد شد.

اولین وجه تمایز آن پسوند E-Tense 4x4 است که بر پیشرانه هیبرید آن تاکید دارد، پیشرانه‌ای که طبق اطلاعات رسمی منتشر شده در حالت ترکیبی 300 اسب‌بخار نیرو تولید خواهد کرد. علاوه‌براین همانگونه که در نام خودرو نیز اشاره شده است، این مدل به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود. همچنین ادعا شده است که در حالت تمام برقی خودرو قابلیت حرکت تا مسافت 50 کیلومتری را خواهد داشت.

دی‌اس سورپرایز دیگری هم آماده کرده است. درهفته‌های آتی شرکت دی‌اس قبل از حضور درنمایشگاه خودرو پاریس که در اکتبر برگزار خواهد شد، از اولین خودرو تمام برقی خود رونمایی خواهد کرد. هویت این مدل هنوز افشا نشده است، ولی براساس گمانه‌زنی‌ها مدل دی‌اس 3 کراس‌بک عنوان اولین خودرو تمام برقی برند دی‌اس را دریافت خواهد کرد.

دیدگاه کاربران