اسطوره آمریکایی حالا با موتور برقی

انتشار اطلاعات پیشرانه جیپ رانگلر 4xe

17 مهر 1399 21:10

بعد از رونمایی جیپ رانگلر 2021 حالا جیپ با معرفی رانگلر 4xe پلاگین هیبرید 2021، اراده خود برای الکتریکی کردن قوای محرکه محصولاتش را به نمایش گذاشت. اوایل تابستان سال جاری نیز نسخه 4xe از مدلهای کامپس و رنگید به اروپا وارد شد.

375 اسب بخار و 637 نیوتن متر برای این دودیفرانسیل برقی، واقعا کافی است!به تازگی جیپ سرانجام مشخصات فنی نسخه پلاگین هیبریدی رانگلر خود موسوم به 4xe را منتشر کرد. اطلاعاتی دست اول که نشان می‌دهد این خودرو هنوز هم توانمند است. از زمانی که رانگلر راهی بازار شد خود را به‌عنوان خودرویی که می‌توانست از پس همه مسیرها بربیاید معرفی کرد. اما کاری که این خودرو قادر به انجام دادن آن نیست، این است که شما را در سکوت به آنجا برساند. به همین دلیل است که ویرایش پلاگین هیبریدی این خودرو قرار است سبک جدید از خودروهای آفرود را در آینده برای مشتریان به تصویر بکشد.

حضور رانگلر PHEV خبر جدیدی نیست اما این برای اولین‌بار است که اطلاعات فنی این خودرو به دست کارشناسان و علاقه‌مندان رسیده است. پیشرانه اصلی یک پکیج 2 لیتری بنزینی است که در محور جلو قرار دارد و درواقع به‌عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند.

یک موتور برقی 134 اسب‌بخاری با کد P2 در انتهای جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک تعبیه شده که شفت کوتاه‌شده‌ای به آن متصل شده است. این موتور توسط یک موتور برقی کوچک‌تر با کد P1 که 44 اسب‌بخار قدرت دارد، حمایت می‌شود. درواقع P1 همان چیزی است که در خودروهای هیبریدی ملایم گروه FCA (فیات کرایسلر) استفاده می‌شود. ماحل ترکیب دو موتور برقی و پیشرانه اصلی بنزینی ثبت قدرت 375 اسب‌بخار است.

سه حالت رانندگی هیبرید، الکتریکی و eSave با پیشرانه هیبرید قابل انتخاب بوده که حالت هیبرید به صورت پیش فرض بوده و قبل از پیشرانه بنزین سوز، از نیروی باتری یاری می‌گیرد. در حالت تمام الکتریکی می‌توان تا شعاع 40 کیلومتر مسافت را طی کرد اما حالت سوم یعنی eSave برای مواقعی است که راننده قصد حفظ نمودن شارژ باتری برای استفاده در موقع ضروری را داشته باشد. بازیابی نیروی ترمز بخشی از مجموعه 4xe بوده که در هنگام فعال شدن سیستم چهارچرخ متحرک در تمام چرخ‌ها درگیر می‌شود.

برای متمایز ساختن رانگلر 4xe از سایر نسخه‌های این مدل، بخش‌هایی از بدنه همچون کاپوت و برخی اجزای دیگر همچون لوگوها با رنگ آبی تزئین شده است. جیپ وعده داده که برای رانگلر 4xe نیز همچون سایر نسخه‌های رانگلر، لوازم افترمارکت متنوعی قابل عرضه خواهد بود که شامل کیت افزایش ارتفاع 5 سانتیمتری بدنه، سپرهای آفرود و بسیاری موارد دیگر می‌شود. مجموعه کیت شارژ دیواری 240 ولتی برای شارژ باتری‌های این مدل نیز از سوی جیپ عرضه می‌شود.

اضافه شدن پیشرانه برقی به رانگلر نه تنها از قابلیت‌های این خودرو در آفرود، کم نکرده بلکه رانگلر 4xe با دست پر به میدان آمده است. این خودرو در سه تریم 4xe، Sahara 4xe و Rubicon 4xe عرضه خواهد شد که دو تریم اول سامانه چهارچرخ متحرک دائم، ترنسفرکیس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود را به همراه دارند، درحالیکه تریم روبیکان 4xe علاوه بر موارد قبلی، به سامانه Rock-Trac و قفل محورهای جلو و عقب و مواردی دیگر نیز مجهز شده که نویدبخش قابلیت‌های ویژه این خودرو در آفرودسواری خواهد بود. لازم بذکر است رانگلر جدید می‌تواند تا ارتفاع 76 سانتیمتر در آب غوطه‌ور شود.

رانگلر 4xe هیبرید از اوایل سال 2021 میلادی در ایالات متحده و همزمان با چین و اروپا عرضه خواهد شد. فعلا درباره قیمت این خودرو مطلبی اعلام نشده ولی با توجه به قیمت سایر نسخه‌های این خودرو در اروپا می‌توان حدس زد قیمت پایه 32 هزار دلار برای مدل هیبرید تعیین شود.

دیدگاه کاربران