با الهام از آلمانی‌ها

چانگان اوشان X5 مدل 2021

31 شهریور 1399 15:00

خودروی شاسی بلندی که در تصاویر مشاهده می­کنید شاید در اسم و ظاهر خیلی شبیه به محصولات خودروسازان آلمانی به نظر برسد ولی حقیقت این است که این محصول توسط برند چینی اوشان ساخته شده و قرار است از ماه نوامبر 2020 در بازار خودرو چین عرضه شود.

موتور توربوشارژ 180 اسبی و گیربکس دوکلاچه، از X5 یک کراس‌اور اسپرت ساخته استاوشان (Oshan) اخیرا به عنوان زیرمجموعه‌ای از خودروسازی چانگان معرفی شده و اولین محصول آن، همین کراس‌اور X5 است که در ماه جولای 2020 در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو رونمایی شد. در معرفی چانگان هانتر، همه چیز را درباره برندهای نوظهور چانگان توضیح دادیم.

از تصاویر رسمی چانگان اوشان X5 می‌­توان طراحی ظاهری این مدل را زیبا و متناسب توصیف کرد، توصیفی که در اغلب مواقع نمی‌­توان به محصولات خودروسازان چینی نسبت داد.

در نمای جلو چراغ‌های باریک LED و جلوپنجره‌ای با نوارهای عمودی زاویه‌دار چهره‌ای شبیه به محصولات مازراتی را به یاد می‌­آورد. حاشیه گلگیرها به همراه رکاب‌ها و رینگ‌های مشکی رنگ و همچنین فرم خاص ستونC جلوه‌ای چشمگیر به نمای جانبی چانگان اوشان X5 بخشیده است.

چراغ‌های باریک عقب با فرم خمیده LEDها، خروجی دوتایی اگزوز از جنس کروم و طرح خشن دیفیوزر عقب، در مجموع نمایی اسپرت به بخش عقب اعطا کرده است.

صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر بزرگ اطلاعات سرگرمی با خطوط مستقیم حاشیه‌ها و روکش قرمز و مشکی چرم که صندلی‌­ها، کنسول مرکزی و پوشش داخلی درها را پوشانده، مهم‌ترین عناصر شکل دهنده کابین X5 خواهند بود ضمن اینکه حاشیه کرومی دریچه‌های تهویه نیز فرم زیبایی دارند.

چانگان اوشان X5 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز خواهد شد که 180 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار به محور جلو منتقل می‌­کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران