اسپرت‌تر با تعریف کره‌ای

معرفی هیوندای النترا N مدل 2022

24 تیر 1400 09:29

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره از نسخه N هیوندای النترا هم رونمایی شد.

علاوه بر افزایش قدرت، تغییراتی نیز در نحوه انتقال قدرت پیشرانه اعمال شده که باعث کاهش وزن در بخش جلو و همچنین کیفیت بهتر سواری خواهد شد.مهمترین تغییر این نسخه نسبت به مدل استاندارد را باید در زیر کاپوت این خودرو جستجو کرد، جایی که پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مشترک با سایر محصولات N-Line قرار گرفته است. پیشرانه مذکور 276 اسب­‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می­‌کند.

دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی روی محور جلو نصب شده تا بتواند قدرت پیشرانه را به درستی هدایت و از انحراف خودرو پیشگیری کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت هیوندای النترا N با جعبه‌دنده اتوماتیک برابر با 5.3 ثانیه است. به واسطه پیش­‌بینی قابلیت بوست NGS، قدرت پیشرانه در هنگام نیاز به صورت لحظه‌­ای به میزان 10 اسب­‌بخار افزایش خواهد یافت.

هیوندای النترا N

علاوه بر افزایش قدرت این خودرو، تغییراتی نیز در نحوه انتقال قدرت پیشرانه به محور اعمال شده که بنابر اظهار هیوندای باعث کاهش وزن در بخش جلو و همچنین کیفیت بهتر سواری خواهد شد. اجزای سیستم تعلیق، دیسک‌های ترمز و مسیر هدایت هوا به سوی آن‌ها، اتصالات شاسی و افزایش سفتی کمک‌فنرهای عقب از سایر تغییراتی است که روی هیوندای النترا N اعمال شده.

روی تمامی رینگ‌های این خودرو، تایرهای 19 اینچی Pilot 4S ساخت میشلن با ابعاد245/35ZR  نصب شده است. یکی از نکات جالب درباره این خودرو نصب دریچه متغیر برای سیستم اگزوز بوده که امکان انتخاب چند صدای مختلف را فراهم می­‌کند.

طراحی جدید سپر جلو، باله و  دیفیوزر عقب، نوار قرمز در بخش پایینی بدنه و رنگ آبی Performance، مهمترین تغییراتی است که هیوندای برای ایجاد تمایز میان نسخه N با النترا استاندارد برای این مدل درنظر گرفته است.

هیوندای النترا N

سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای النترا N هم به امکانات اضافی شامل تایمر حرکت در پیست و نمایش دمای روغن پیشرانه و سیستم خنک‌کننده مجهر شده است. صندلی­‌های اسپرت با حمایت بیشتر از بدن سرنشین به همراه لوگوی N در نقاط مختلف، از دیگر نکات قابل ذکر درباره کابین این سدان اسپرت کره­‌ای است.

انتظار می‌­رود فروش هیوندای النترا N با مدل 2022، تا قبل از پایان سال 2021 ابتدا در کره جنوبی آغاز شود و سپس به سایر بازارها تسری یابد. ولی فعلاً درباره قیمت و زمان دقیق عرضه این مدل خبری در دسترس نیست.

دیدگاه کاربران
BamaHero 1400/4/25
عالیست
پاسخ
0
0
0