ژنرال چینی با لباس آمریکایی

برادر بزرگتر پیکاپ تونلند: فوتون جنرال 2021

24 بهمن 1399 15:00

وقتی آمریکایی‌های پیکاپ‌های فول‌سایز و تنومندی مثل فورد سری F دارند، شورولت سیلورادو دارند و رم 1500 دارند، پس چرا چینی‌ها نداشته باشند؟! احتمالا از همینجا بوده که طراحان فوتون، به فکر ساخت پیکاپی با چهره آمریکایی افتاده‌اند؛ پیکاپی که اولین رونمایی‌اش در نمایشگاه پکن 2020 بود و حالا نیز با مدل 2021 به بازار چین آمده است.

جنرال در حقیقت، همان تونلند G است که چهره آمریکایی فورد را قرض گرفته!بعد از معرفی تونلند G (که در برخی کشورها با نام تونلند F9 هم شناخته می‌شود)، حالا فوتون، غول مرحله آخرش را رو کرده و گران‌ترین پیکاپ تاریخش را ساخته است. پیکاپی که در اینجا می‌بینید، فوتون جنرال (General) نام دارد؛ خودرویی که فعلا در بازار چین قابل خریداری است. اما در صورت حضورش در سایر کشورها، ممکن است با نام تونلند G9 هم عرضه شود.

هواداران فوتون خوب می‌دانند که در چین، فوتون از نام «تونلند» برای پیکاپ‌هایش استفاده نمی‌کند اما وقتی صحبت از بازار بین‌المللی باشد، از آنجایی که تونلند، موفق‌ترین پیکاپ صادراتی این شرکت است، فوتون نیز ترجیح داده تا محصولات جدیدش را با همان نام شناخته شده «تونلند» به جهانیان معرفی کند.

فوتون جنرال، با همان ابعاد و اندازه‌های تونلند G ساخته شده است. اگر بهتر بگوییم، جنرال در واقع همان تونلند G است که فقط چراغ‌های جلو و جلوپنجره‌اش را تغییر داده‌اند. حتی کابین جنرال نیز هیچ تفاوتی با کابین تولند G ندارد.

اما بازهم برای آنکه مطمئن شوید فوتون جنرال، همان تونلند G است ولی با ظاهری جدید، کافی است بدانید که هر دو موتور 2.0 لیتری جنرال، قبلا هم در تونلند G استفاده شده بود و موتورهای جدیدی نیستند.

کد موتور 4F20TC 4F20TC JE4D25Q6A
نوع موتور 2.0 لیتر توربو 2.0 لیتر توربو 2.5 لیتری توربو
سوخت دیزلی بنزینی دیزلی
قدرت 163 اسب بخار 238 اسب بخار 150 اسب بخار
گشتاور 390 نیوتن متر 360 نیوتن متر 360 نیوتن متر
گیربکس 6 دنده دستی 8 دنده اتومات 6 دنده دستی

*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

مهم‌ترین برتری فنی جنرال در مقایسه با تونلند G، موتور کاملا جدید 2.5 لیتری توربو دیزلی است که فقط با گیربکس اتومات ZF در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین همه نسخه‌های پیکاپ جنرال را می‌توان بصورت تک‌دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل نیز سفارش داد.


خواندنی‌های جالب فوتون:

»» شرایط فروش ایران خودرو دیزل

»» معرفی فوتون تولند یورو5

»» معرفی ون فوتون ایران خودرو


فوتون همچنین برای آنهایی که عاشق سواری در ارتفاع هستند، تیپ Sport را برای پیکاپ جنرال پیشنهاد می‌کند که هم سیستم تعلیقش بهبودیافته و البته ارتفاع بلندتری دارد و هم اینکه به رینگ‌های بزرگتری مجهز است.

پیکاپ فوتون جنرال 2021 هم اکنون در ارزان‌ترین تیپش، حدود 130 هزار یوآن یا تقریبا 20 هزار دلار قیمت دارد. گران‌ترین تیپ جنرال نیز حدود 184 هزار یوآن یا تقریبا 28 هزار دلار می‌ارزد. این بیشترین قیمتی است که تاکنون، فوتون روی پیکاپ‌هایش گذاشته است.

دانگ فنگ ریچ 6، سایک مکسوس T70، جک تی8، چانگان هانتر و همچنین جیلی اف ایکس تازه وارد، مهم‌ترین رقبای فوتون تونلند جنرال هستند.

دیدگاه کاربران