تزریق هیجان به کراس‌اور کوچک کره‌ای

معرفی کیا استونیک GT Line

17 مهر 1399 10:54

در حال حاضر سلتوس به عنوان کوچکترین کراس‌اور ساخت کیا در ایالات متحده شناخته می­‌شود ولی این خودروساز کره‌ای مدل دیگری با نام استونیک را نیز عرضه می‌­کند که در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 23، 4 و 8 سانتی‌متر کوچکتر از سلتوس بوده و از اوایل سال جاری میلادی به مشتریان اروپایی معرفی شده است.

کیا سخه GT Line از استونیک را معرفی کرده تا کمی هیجان، چاشنی ظاهر تقریباً ساده این کراس‌اور کوچک کند.اکنون نسخه GT Line  از استونیک هم معرفی شده تا کمی هیجان، چاشنی ظاهر تقریباً ساده این کراس‌اور کوچک شود. خروجی دوتایی و البته مصنوعی اگزوزها، رنگ‌آمیزی سقف و ورودی‌های هوا با رنگ زرد، رینگ‌های 17 اینچی، جلوپنجره و سپر جلو با طرح اختصاصی برای این مدل و زیرسپری‌های نقره‌­ای را می­‌توان مهمترین تغییرات ظاهری استونیک GT Line نسبت به مدل عادی دانست.

امکان سفارش شش رنگ برای بدنه با سقف زرد یا مشکی برای این خودرو فراهم شده است. در فضای کابین هم پوشش جدید صندلی‌ها و فرمان چرمی مزین به نشان GT Line نظر بیننده را جلب می­‌کند.

کابین کیا استونیک GT Line

کیا استونیک GT Line از نظر فنی تفاوتی با مدل استاندارد این خودرو نداشته و از همان پیشرانه یک لیتری سه سیلندر بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر و فناوری هیبرید خفیف بهره‌مند شده که 118 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می­‌کند. البته این جعبه‌دنده جدید با انواع مشابه متفاوت بوده و در آن، کلاچ سیمی با مجموعه‌ای کاملاً برقی جایگزین شده است. امکان سفارش جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار هم فراهم شده که در این نسخه رقم گشتاور به 200 نیوتن‌متر افزایش می‌­یابد.

صرف نظر از جعبه‌دنده، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت کیا استونیک GT Line برابر با 10.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم 185 کیلومتر برساعت خواهد بود.

کیا استونیک GT Line از هم اکنون در بریتانیا و سایر کشورهای حوزه اروپا قابل خریداری است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران