ضعیف‌تر از نسخه بازار آمریکا

ورود فورد موستانگ مک وان به بازار اروپا

27 مهر 1399 13:08

در اواخر ماه آگوست، نمونه آزمایشی موستانگ مک وان در حال گذراندن مراحل تست در پیست نوربورگ‌رینگ مشاهده شد. بسیاری حدس زدند فورد این خودروی عضلانی را برای عرضه به مشتریان اروپایی مهیا می­‌کند، حدسی که اکنون تاحدودی درست از آب درآمده است. درواقع فورد قصد دارد مک وان را با مشخصات متفاوت برای اروپا و سایر کشورها تولید نماید.

نسخه اروپایی از پیشرانه ضعیف‌تری نسبت به همتای آمریکایی خود برخوردار استنسخه اروپایی از پیشرانه ضعیف‌تری نسبت به همتای آمریکایی خود برخوردار است بدین معنا که پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی این خودرو 453 اسب‌بخار قدرت و 529 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند که به ترتیب 27 و 40 واحد کمتر از نسخه آمریکایی مک وان است.

البته احتمالاً به یاد دارید که در مدل موستانگ بولیت نیز اتفاق مشابهی روی داد و نسخه اروپایی آن خودرو نیز قدرت کمتری در اختیار داشت. احتمالاً برای همسازی با قوانین نسبتاً سختگیرانه آلایندگی در قاره اروپا، فورد مجبور به کاهش قدرت پیشرانه مک وان شده هرچند خودروساز آمریکایی اعلام کرده این مدل سریع‌ترین نسخه از موستانگ است که در اروپا به فروش می‌­رسد.

نسخه اروپایی فورد ماستنگ مک وان

همچون مک وان قابل عرضه در ایالات متحده، نسخه اروپایی این خودرو را نیز می‌­توان با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک سفارش داد. برخی قطعات به عاریت گرفته شده از مدل‌های GT350 و GT500، بروزرسانی‌های آیرودینامیکی، قفل دیفرانسیل محور عقب، خروجی اگزوز سفارشی این مدل با دریچه‌های فعال، پلاک انحصاری داخل کابین و رینگ‌های ویژه 19 اینچی با تایرهای Pilot Sport 4  ساخت میشیلن جزء سایر ویژگی‌های مک وان مدل 2021 بشمار می‌­آید.

شعبه اروپایی فورد فعلاً درباره اعداد مربوط به عملکرد موستانگ مک وان مدل 2021 مطلبی اعلام نکرده ولی با توجه به قدرت کمتر نسبت به همتای آمریکایی، شکی نیست که با خودرویی کندتر روبرو خواهیم بود.

کابین نسخه اروپایی فورد ماستنگ مک وان

ثبت سفارش برای فورد موستانگ مک وان مدل 2021 به زودی در آلمان آغاز خواهد شد. قیمت دقیق این خودرو در زمان ثبت نام مشخص خواهد شد ولی با توجه به این‌که نسخه آمریکایی مک وان 4 هزار دلار گران‌تر از بولیت است، می‌­توان حدس زد قیمت مک وان در آلمان چقدر باشد. موستانگ بولیت در آلمان با قیمت 54,443 یورو به فروش می‌­­­رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران