یک مرسدس- آام‌گ GT63 S با قدرتی اعجاب‌انگیز

برابوس راکت 900 معرفی شد

3 آبان 1399 14:30

درحالی‌که علاقمندان برای رونمایی از مدل هیبرید GT73 با 800 اسب‌بخار قدرت انتظار می‌­کشند، برابوس دستی به سر و گوش یکی دیگر از محصولات مرسدس-آام‌گ کشیده و خودرویی متفاوت را معرفی کرده است.

ارقام خروجی پیشرانه راکت 900 نسبت به GT63 S در قدرت پیشرانه و حداکثر گشتاور به ترتیب 258 و 150 واحد افزایش نشان می­‌دهد.از راکت 900 سخن می­‌گوییم؛  سدان قدرتمند که حجم پیشرانه 8 سیلندر نصب شده در سینه آن از 4 به 4.5 لیتر افزایش پیدا کرده و یک جفت توربوشارژر سفارشی با کمپرسور بزرگتر و حداکثر فشار بوست بیشتر نیز در کنار آن قرار گرفته است. برای خنک کردن این مجموعه، کانال ورودی هوا از جنس کربن در دو سوی رادیاتور پیش‌بینی شده است.

در نتیجه اعمال این تغییرات، قدرت خروجی پیشرانه به 888 اسب‌بخار قدرت و 1250 نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته هرچند برابوس با نصب یک محدودکننده الکترونیکی، میزان گشتاور را بر روی 1050 نیوتن‌متر ثابت نگه داشته است. با کمی محاسبه می‌­توان متوجه شد ارقام خروجی پیشرانه راکت 900 نسبت به GT63 S در قدرت پیشرانه و حداکثر گشتاور به ترتیب 258 و 150 واحد افزایش نشان می­‌دهد.

برابوس راکت 900

با وجودآن‌که GT63 S به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای چهار در شناخته می‌­شود، اما برابوس راکت 900 وارد سطحی بسیار بالاتر شده چراکه غیر از شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت 2.8 ثانیه­‌ای، می­‌تواند ظرف تنها 9.7 ثانیه به 200 کیلومتر برساعت و طی 23.9 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر برساعت دست یابد.

برابوس اعلام کرده بنابر ملاحظات وزن سنگین بدنه و آسیب نرسیدن به تایرها، حداکثر سرعت این موشک زمین به زمین را روی 330 کیلومتر برساعت محدود کرده است.

ارتفاع خودرو 78 میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد کمتر شده و قطعات سفارشی همچون خروجی چهارگانه اگزوز از جنس استیل ضدزنگ و تعدادی قطعات و بادی‌کیت فیبرکربنی نیز روی بدنه این مدل نصب شده است.

در محورهای جلو و عقب برابوس راکت 900 رینگ‌های 21 و 22 اینچی به همراه دیسک‌های کربنی نصب شده ضمن این‌که سیستم تعلیق نیز توسط برابوس مورد بازبینی قرار گرفته و می‌توان آن را در دو حالت کامفورت (راحت) یا اسپرت تنظیم کرد.

فضای کابین هر نمونه از برابوس راکت 900 می­‌تواند بنابر سفارش خریدار با دیگران متمایز باشد ولی بدنه اولین نمونه از این خودرو با رنگ مشکی و فضای کابین آن نیز با چرم و جیر مشکی و دوخت متضاد تزئین شده است.

کابین برابوس راکت 900

فهرست قطعات سفارشی داخل کابین این خودرو که از جنس استیل، مشکی براق یا کربن ساخته شده بسیار وسیع بوده ولی بد نیست بدانید که 215 قطعه در کابین این مدل به صورت همرنگ با بدنه خودرو ساخته شده است.

برابوس تنها 10 دستگاه GT63 S را به راکت 900 تبدیل خواهد کرد، خودرویی که علاوه بر پیشرانه بسیار قدرتمند، مطمئناً بسیار گران‌قیمت هم است چراکه برای فروش نمونه خاکستری حاضر در تصاویر رقم 515 هزار دلار تعیین شده.

دیدگاه کاربران