• نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project
  • نسخه نهايي آرِس مودنا S1 Project

پوشش ایتالیایی بر روح آمریکایی

معرفی نسخه نهایی آرِس مودنا S1 Project

24 فروردین 1401 15:43

شرکت آرِس مودنا که قبلا با نام آرِس دیزاین شناخته می­‌شد، تصاویری از نمونه نهایی محصول خود یعنی S1 Project را منتشر کرده است. این خودروی تولید­ محدود که براساس نسل هشتم شورولت کوروت ساخته شده و پیشرانه 8 سیلندر در سینه دارد، در هر دو فرم اسپیدستر (تارگا) و اسپایدر تولید خواهد شد.

این خودروی تولید­ محدود که براساس نسل هشتم شورولت کوروت ساخته شده و پیشرانه 8 سیلندر در سینه دارد.آرِس مودنا فعلاً درباره قیمت S1 Project اظهارنظر نکرده است، ولی قصد دارد تنها 24 دستگاه از این خودرو را تولید نماید.

تصاویر هر دو نسخه به همراه مشخصات فنی، روی وب سایت آرِس مودنا قرار گرفته است. با نگاهی به تصاویر S1 Project می­‌توان دریافت که طراحی نسخه نهایی از نسخه کانسپتی که در سال 2020 رونمایی شدند فاصله گرفته و تغییرات زیادی تجربه کرده است. به یاد داریم که آرِس در زمان معرفی این دو کانسپت، به سوء استفاده از طرح کانسپت پورشه یعنی Electric Le Mans 2035 متهم شده بود. البته هنوز هم می­‌توان شباهت‌هایی بین S1 Project و محصولات سایر شرکت‌ها پیدا کرد.

طراحی آرس مودنا S1 Project

بسیاری از قطعات بدنه آرس مودنا S1 Project از فیبرکربن ساخته شده است و شباهتی به کوروت باقی نمانده، ولی شیشه‌­های جلو و جانبی به همراه مکانیزم درها همچنان از خودروی آمریکایی به عاریت گرفته شده است تا از پیچیدگی فرآیند تولید کاسته شود.

نسخه نهایی آرِس مودنا S1 Project

ابعاد بدنه S1 Project در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.684، 2.009، 1.214 و 2.722 متر اعلام شده، که آن را در طول و عرض بزرگتر از کوروت C8 نشان می‌­دهد. البته ارتفاع کاهش یافته و فاصله بین محورها نیز یکسان است. رینگ‌های سفارشی این خودرو نیز با ابعاد 20 و 21 اینچ در محورهای جلو و عقب، با تایرهای 275/30ZR20 و 345/25ZR21 روکش شده است.

کابین و امکانات آرس مودنا S1 Project

در فضای کابین آرس مودنا S1 Project با سه نمایشگر مواجه هستیم، که در پشت فرمان، میانه داشبورد و مقابل چشمان راننده قرار گرفته­‌اند. نکته جالب این‌که طرح کلی داشبورد کمی قدیمی­‌تر از کوروت C8 به نظر می‌رسد و فرمان و برخی کلیدها نیز از محصول شورولت به این خودرو منتقل شده است، اما استفاده فراوان از چرم ناپا، آلکانترا و فیبرکربن برای تزئین فضای کابین S1 Project، این موارد را از نظر دور می­‌کند.

نسخه نهایی آرِس مودنا S1 Project

مشخصات فنی آرس مودنا S1 Project

پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری ساخت GM در میانه بدنه S1 Project قرار گرفته است، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش-محدود به محور عقب ارسال می‌­کند. درباره خروجی این پیشرانه فعلا اطلاعی نداریم، ولی براساس اعلام آرِس، نصب سیستم اگزوز جدید باعث افزایش توان پیشرانه شده است.

شاسی و محورهای آلومینیومی و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر با کنترل سواری مغناطیسی نیز با شورولت کوروت C8 مشترک است.

دیدگاه کاربران