شرکت آرِس مودنا که قبلا با نام آرِس دیزاین شناخته میشد، تصاویری از نمونه نهایی محصول خود یعنی S1 Project را منتشر کرده است. این خودروی تولید محدود که براساس نسل هشتم شورولت کوروت ساخته شده و پیشرانه 8 سیلندر در سینه دارد، در هر دو فرم اسپیدستر (تارگا) و اسپایدر تولید خواهد شد.
”این خودروی تولید محدود که براساس نسل هشتم شورولت کوروت ساخته شده و پیشرانه 8 سیلندر در سینه دارد.“آرِس مودنا فعلاً درباره قیمت S1 Project اظهارنظر نکرده است، ولی قصد دارد تنها 24 دستگاه از این خودرو را تولید نماید.
تصاویر هر دو نسخه به همراه مشخصات فنی، روی وب سایت آرِس مودنا قرار گرفته است. با نگاهی به تصاویر S1 Project میتوان دریافت که طراحی نسخه نهایی از نسخه کانسپتی که در سال 2020 رونمایی شدند فاصله گرفته و تغییرات زیادی تجربه کرده است. به یاد داریم که آرِس در زمان معرفی این دو کانسپت، به سوء استفاده از طرح کانسپت پورشه یعنی Electric Le Mans 2035 متهم شده بود. البته هنوز هم میتوان شباهتهایی بین S1 Project و محصولات سایر شرکتها پیدا کرد.
طراحی آرس مودنا S1 Project
بسیاری از قطعات بدنه آرس مودنا S1 Project از فیبرکربن ساخته شده است و شباهتی به کوروت باقی نمانده، ولی شیشههای جلو و جانبی به همراه مکانیزم درها همچنان از خودروی آمریکایی به عاریت گرفته شده است تا از پیچیدگی فرآیند تولید کاسته شود.
ابعاد بدنه S1 Project در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.684، 2.009، 1.214 و 2.722 متر اعلام شده، که آن را در طول و عرض بزرگتر از کوروت C8 نشان میدهد. البته ارتفاع کاهش یافته و فاصله بین محورها نیز یکسان است. رینگهای سفارشی این خودرو نیز با ابعاد 20 و 21 اینچ در محورهای جلو و عقب، با تایرهای 275/30ZR20 و 345/25ZR21 روکش شده است.
کابین و امکانات آرس مودنا S1 Project
در فضای کابین آرس مودنا S1 Project با سه نمایشگر مواجه هستیم، که در پشت فرمان، میانه داشبورد و مقابل چشمان راننده قرار گرفتهاند. نکته جالب اینکه طرح کلی داشبورد کمی قدیمیتر از کوروت C8 به نظر میرسد و فرمان و برخی کلیدها نیز از محصول شورولت به این خودرو منتقل شده است، اما استفاده فراوان از چرم ناپا، آلکانترا و فیبرکربن برای تزئین فضای کابین S1 Project، این موارد را از نظر دور میکند.
مشخصات فنی آرس مودنا S1 Project
پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری ساخت GM در میانه بدنه S1 Project قرار گرفته است، که نیروی خود را از طریق جعبهدنده 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش-محدود به محور عقب ارسال میکند. درباره خروجی این پیشرانه فعلا اطلاعی نداریم، ولی براساس اعلام آرِس، نصب سیستم اگزوز جدید باعث افزایش توان پیشرانه شده است.
شاسی و محورهای آلومینیومی و سیستم تعلیق تطبیقپذیر با کنترل سواری مغناطیسی نیز با شورولت کوروت C8 مشترک است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com