آن روی خشن کره‌ای‌ها

خودروی نظامی کیا رونمایی شد

6 اسفند 1399 18:15

این کره‌ای کمتر آن روی خشن خود را به نمایش نگذاشته بود، اما اکنون این شرکت برخی از مدل‌های تاکتیکی سبک خود را که برای ارتش کره آماده کرده، به نمایش گذاشته است.

قوای محرکه زره‌پوش جدید کیا یک قلب 5 لیتری دیزلی با 225 اسب‌بخار قدرت است.کانسپت جدید کیا موتورز به تازگی در نمایشگاه IDEX امارات به نمایش درآمده است. این خودرو یک زره‌پوش چهار نفره در قسمت سرنشینان با قابلیت حمل 10 سرباز و تجهیزات آنهاست. ظرفیت نهایی حمل تجهیزات نظامی و کلیه سرنشینان آن 3 تُن اعلام شده است.

به دلیل کاربری تحت فشار این خودرو تردیدی نداریم که در آن از شاسی نردبانی و سیستم تعلیق مستقل برای هر چهار چرخ استفاده شده است. شرکت به قدری نسبت به محصول جدید خود اطمینان داشته که شاسی برهنه و بدون بدنه آن را نیز برای بررسی کارشناسان به نمایش گذاشته بود. پلتفرم این کانسپت از نوع ماژولار است که می‌توان روی آن بدنه‌های مختلفی را سوار کرد.

پلتفرم جدید خودروهای نظامی کیا موتورز قابلیت تبدیل شدن به ویرایش‌های دیگر مانند مجهز شدن به سلاح یا سایر ابزارهای نظامی را دارد. گفته می‌شود کیا در حال بررسی استفاده از فناوری پیل سوختی (هیدروژنی) و سامانه رانندگی خودکار روی محصولات نظامی است.

خودروی نظامی کیا

قوای محرکه زره‌پوش جدید کیا یک قلب 5 لیتری دیزلی با 225 اسب‌بخار قدرت است. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مانند هر خودروی نظامی دیگری در این مدل نیز از تایرهای ران‌فلت (با قابلیت حرکت در صورت سوراخ شدن) استفاده شده است. نکته جالب اینجاست که از سیستم تهویه مطبوع نیز بهره‌مند است.

 

این نخستین حضور کیا موتورز در دنیای محصولات نظامی نیست. پیش از این در اواخر دهه 70 نیز این شرکت برای ارتش کره محصولاتی نظامی ساخته بود. شاید جالب باشد بدانید کیا تا کنون 140 هزار دستگاه انواع خودروی نظامی، جنگی و ارتشی تولید کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران