تحول ژنتیکی پیکاپ آمریکایی

ازنام پالادیوم؛ سدانی لوکس برپایه رم 1500

17 آبان 1399 15:20

آیا تابه حال امکان تولید یک خودروی سواری روی سازه پیکاپ رم 1500 فکر کرده‌اید؟ خب به نظر می‌­رسد متخصصان شرکت ازنام که بکار ساخت خودروهای سفارشی در ایتالیا اشتغال دارد، به ایده شما جامه عمل پوشانده‌اند چراکه خودرویی به نام «پالادیوم» توسط این شرکت معرفی شده که قرار است تنها در تیراژ 10 دستگاه تولید شود.

متخصصان شرکت ازنام که بکار ساخت خودروهای سفارشی در ایتالیا اشتغال دارد، سدانی لوکس روی سازه پیکاپ رم 1500 ساخته است که تنها در تیراژ 10 دستگاه تولید می‌شود.فرم ظاهری پالادیوم را باید بسیار متفاوت دانست، درحدی که احتمال دارد موردپسند اکثر افراد قرار نگیرد اما به هرحال معیار چندان مشخصی برای زیبا نامیدن یک خودرو وجود ندارد و این مسئله کاملاً به سلیقه شخصی بیننده بازمی­‌گردد.

فرم جلو و عقب این سدان بزرگ با طول 5.96 متر بسیار عضلانی و به صورت ترکیب دورنگ طراحی شده درحالی‌که جلوپنجره­ و چراغ‌ها ابعاد نسبتاً کوچکی دارند.

برخی قطعات جانبی و گلگیر عقب شاید کمی یادآور بنتلی مولسان باشد که البته در مقیاسی بزرگتر ساخته شده اما نمای عقب با انتهای کوچک بدنه و شیب تند سقف که به آن ختم شده، احتمالا عجیب ترین بخش بدنه این سدان تازه وارد خواهد بود. فرم باز شدن صندوق عقب مشابه خودروهای سدان یا حتی هاچ‌بک نبوده بلکه به صورت دریچه‌ای در بالای سپر تعبیه شده است.

ازنام پالادیوم سدانی لوکس برپایه رم 1500

نکته قابل توجه در طراحی این خودرو را باید پنجره باریک روی ستون C دانست که به پنجره اپرا معروف بوده و امکان مشاهده فضای بیرون بدون آشکار نمودن چهره را به سرنشین ردیف عقب می‌­دهد.

نیروی محرکه پالادیوم از پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر توئین توربو به قدرت 700 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 900 نیوتن‌متر تامین شده که به صورت آپشن، همراه با سیستم هیبرید خفیف eTorque نیز قابل عرضه است.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و قفل دیفرانسیل برقی به تمام چرخ‌ها منتقل می­‌شود. شرکت ازنام شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت محصول خود را درحدود 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو را 210 کیلومتر برساعت تخمین زده است.

ازنام پالادیوم سدانی لوکس برپایه رم 1500

در فضای کابین به وضوح می‌­توان پیوند میان این خودرو با رم 1500 را مشاهده کرد چراکه اجزای اصلی داشبورد مستقیماً از آن پیکاپ برگرفته شده هرچند ازنام تلاش کرده برای روکش قطعات از مواد باکیفیت استفاده نماید.

سرنشین عقب سیستم تهویه مخصوص خود و یک یخچال را در اختیار دارد ضمن این‌که سیستم صوتی هارمن کاردون و دو تبلت مایکروسافت سرفیس X Pro اسباب سرگرمی وی را فراهم خواهد کرد.

خریداران یک مجموعه چمدان با روکشی از چرم و دوخت مشابه پوشش صندلی‌های این خودرو نیز دریافت خواهند کرد. برای ایجاد شباهت میان محصول ازنام با رولزرویس فانتوم، یک چتر ساخت برند Francesco Maglia نیز همراه با این خودرو ارائه می­‌شود.

دیدگاه کاربران