گوانگژو 2020 : با صندلی چرخان و نمایشگر تاشو!

سایک آئورا ؛ کانسپت جذاب چینی‌ها

7 آذر 1399 17:00

همانطور که می‌دانید، شرکت خودروسازی سایک (SAIC) در سال 2020، برند جدیدی را با نام R به بازار چین معرفی کرد؛ محصولات برند R همگی از نوع خودروهای برقی هستند اما به لحاظ زبان طراحی، سطح آپشن‌ها و تکنولوژی ساخت، یک پله بالاتر از محصولات خانواده رووی (Roewe) قرار دارند و احتمالا به همین دلیل است که سایک، ترجیح داده تا این محصولات تازه را در قالب برند جدید R به بازار معرفی کند.

R نام زیرمجموعه جدید سایک است که خودروهای تمام برقی و مدرن را برای رووی می‌سازد.اولین عضو خانواده R، سدان تمام برقی رووی ER6 یا همان R ER6 است که از تابستان 2020 فروش آن در چین آغاز شده. دومین عضو خانواده R نیز کراس‌اور تمام برقی جدیدی با نام MARVEL-R است که بعد از رونمایی‌اش در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2020، از نیمه اول سال 2021 به بازار خواهد آمد. سایک معتقد است که مارول آر، اولین کراس‌اور هوشمند برند رووی است که به تولیدانبوه می‌رسد. استفاده از تکنولوژی نیمه خودران سطح 3 و همچنین دسترسی به اینترنت 5G برای سرنشینان خودرو، از جمله ویژگی‌های جذاب رووی مارول آر هستند.

حالا نوبت آمدن سومین عضو خانواده R است؛ خودرویی که اولین رونمایی‌اش را در نمایشگاه گوانگژو 2020 هرچند در فاز مفهومی بوده اما از عجله سایک موتور برای تولید و عرضه محصولات خانواده R می‌توان چنین برداشت کرد که نسخه تولید نهایی این سدان 4در تمام برقی را تا چندسال دیگر، در خیابان‌ها خواهیم دید.

سایک نام این کانسپت را R-Aura گذاشته است. هنوز هیچ اطلاعاتی از این خودرو منتشر نشده اما از سقف تمام شیشه‌ای آن، از سیستم تشخیص چهره آن که روی ستون جانبی خودرو نصب شده و همچنین از دیفیوزر عقب آن می‌توان چنین حدس زد که با سدانی مدرن و البته اسپرت سروکار داریم؛ سدانی که شاید در سال‌های آینده بتواند تسلا مدل 3 را هم به چالش بکشد.

در کانسپت آئورا، خبری از آینه‌های جانبی نیست چراکه جای آنها دوربین، گرفته است. همانند محصولات تسلا، در این کانسپ هم از دستگیرهای مخفی برای درب‌ها استفاده شده. در نمای عقبی خودرو نیز لوگوی سه بعدی Marvel R بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کند.

اما قسمت هیجان انگیز این کانسپت، فضای داخلی آن است. سایک گفته این کانسپت، می‌تواند از سیستم خودران استفاده کند. در این زمان، فرمان خودرو که در واقع یک نمایشگر کشویی است، جمع می‌شود. نکته جالب دیگر در کابین آئورا، مانیتور تاشویی است که در زمان خاموش بودن خودرو، درون داشبورد مخفی می‌شود.

صندلی‌های جلویی خودرو نیز قابلیت چرخش 180 درجه‌ای دارند و در زمانی که سیستم خودران فعال باشد، سرنشینان جلو می‌توانند صندلی‌شان را برگردند و روبروی سرنشینان عقب قرار بگیرند.

طراحی فضای کابین آئورا آنقدر انتزاعی است که سایک ترجیح داده تصاویر گرافیکی کابین را منتشر کند. به همین دلیل است که خودروی رونمایی شده در گوانگژو، شیشه‌هایی تمام مشکی داشته تا فضای داخلی آن، قابل رویت نباشد.

دیدگاه کاربران