ظاهر جدید، فناوری بهبود یافته و ایمنی بیشتر

معرفی هوندا سیویک مدل 2022

9 اردیبهشت 1400 15:25

با معرفی هوندا سیویک 2022، شاهد آغاز حیات یازدهمین نسل از این خودروی مشهور و محبوب هستیم.

تولید سیویک سدان ابتدا در تاسیسات واقع در ایالت ایندیانا آغاز می­‌شود، ولی نسخه هاچ‌بک نیز با چند ماه تاخیر و برای نخستین بار در آمریکا، وارد خط تولید خواهد شد. نسل جدید سیویک در نسخه کوپه تولید نخواهد شد ولی مدل‌های Si (سدان) و تایپ R (هاچ‌بک) با جعبه‌دنده دستی و البته با کمی فاصله زمانی نسبت به سیویک استاندارد، به دست مشتریان می‌­رسند.

طراحی هوندا سیویک مدل 2022

خودروساز ژاپنی برای طراحی این خودرو به طرح‌های مفهومی پیشنهاد شده برای نسل‌های پیشین سیویک مراجعه کرده و در نهایت به فرمی رسیده که نسبت به نسل قبل، خطوط زاویه­‌دار بیشتری دارد. براساس اعلام سازنده، فلسفه طراحی این مدل براساس توجه بیشتر به انسان شکل گرفته و بر قابلیت‌های کاربردی و سادگی تمرکز دارد.

طراحی هوندا سیویک مدل 2022

فاصله محوری و طول کلی بدنه نسبت به نسل قبلی به ترتیب 3.5 و 3.3 سانتی‌متر افزایش یافته ضمن این‌که با عقب رفتن ستون A، بخش جلو کشیده‌تر به نظر می­‌آید. همچنین با پایین رفتن خط شانه، مساحت بیشتری به شیشه‌های جانبی اختصاص یافته است.

برای تزئین بدنه سیویک 2022 هشت رنگ قابل سفارش است که در میان آن‌ها، سه رنگ جدید خاکستری Meteorite متالیک، خاکستری مرواریدی Sonic و آبی Morning Mist متالیک هم قابل سفارش است.

کابین و امکانات هوندا سیویک مدل 2022

طراحی کلی فضای کابین بسیار ساده و در عین حال کاربردی انجام شده است. یکی از نکات جالب توجه در این بخش طرح لانه زنبوری روی داشبورد است، که از یکنواختی این بخش کاسته.

کابین و امکانات هوندا سیویک مدل 2022

نمایشگر 7 اینچی مرکزی و صفحه پشت آمپر دیجیتال با همین ابعاد در تریم­‌های LX، اسپرت و EX به صورت استاندارد نصب شده درحالی‌که در تریم تورینگ ابعاد این نمایشگرها به ترتیب به 9 و 10.2 اینچ افزایش می‌­یابد. سیستم صوتی استریو Bose با 12 بلندگو هم از دیگر امکانات رفاهی در کامل‌­ترین تریم این خودرو است.

سامانه ایمنی Honda Sensing مورد بازنگری قرار گرفته و به یک دوربین و هشت حسگر سونار مجهز شده که قابلیت‌­های جدیدی شامل دستیار ترافیک، کنترل ترمز در سرعت پایین و هشدار شروع حرکت در عقب و جلو را برای هوندا سیویک مدل 2022 به ارمغان آورده است. علاوه بر این‌ها، هوندا اعلام نموده که عملکرد ترمز در کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و فرمان­دهی به خودرو در دستیار حرکت بین خطوط هوندا سیویک مدل 2022، بهبود پیدا کرده است.

پیشرانه و مشخصات فنی هوندا سیویک مدل 2022

هوندا سیویک مدل 2022 در تریم­‌های LX و اسپرت از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با 158 اسب‌­بخار قدرت و 187 نیوتن­‌متر گشتاور بهره‌­مند شده که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو ارسال می­‌کند.

اما در سینه تریم­‌های تورینگ و EX، پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 180 اسب­‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده که با جعبه‌دنده CVT ارتباط دارد. نیرو و گشتاور این پیشرانه به ترتیب 6 و 20 واحد افزایش یافته و عملکرد توربوشارژر و سیستم زمان‌بندی سوپاپ­‌ها نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

هوندا سیویک مدل 2022

مصرف سوخت تمامی تریم­‌های سیویک 2022 نسبت به نسل قبل با افزایش جزئی همراه شده که یکی از مهمترین عوامل موثر در آن را باید افزایش وزن خودرو دانست.

معرفی نمونه پروتوتایپ از هوندا سیویک مدل 2022

باورش آسان نیست اما نزدیک به نیم قرن از معرفی اولین نسل هوندا سیویک در سال 1972 میلادی می‌­گذرد. اکنون یازدهمین نسل این خودرو در فرم اتاق چهار در و البته به عنوان نمونه آزمایشی رونمایی شده هرچند هوندا اعلام کرده این مدل معرف نسخه نهایی است که اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

نسخه پروتوتایپ هوندا سیویک

هرچند هوندا سیویک 2022 براساس پلتفرم مدل فعلی شکل گرفته اما به لطف تغییرات در طراحی ظاهری و داخلی، فناوری‌های بروز و امکانات ایمنی کامل، می‌توان ادعا کرد با خودرویی کاملاً جدید روبرو هستیم.

طراحی جدید جلوپنجره و چراغ‌های جلو به همراه دیلایت LED چهره‌ای خشن به هوندا سیویک بخشیده و تغییراتی جزئی در نمای کناری و فرم ستون C دیده می‌­شود درحالی‌که تناسبات سایر بخش‌های بدنه از جمله ارتفاع کلی مشابه با نسل دهم به نظر می‌­رسد. چراغ‌های عقب بسیار متفاوت با نسل قبل بوده و بخشی از آن نیز با زمینه تیره دیده می­‌شود هرچند احتمال دارد در نسخه نهایی یا لااقل در تریم‌های پایه این مورد را مشاهده نکنیم.

نسخه پروتوتایپ هوندا سیویک

لبه برآمده صندوق عقب به همراه خروجی‌های دوگانه اگزوز باعث تکمیل ظاهر اسپرت هوندا سیویک شده ضمن این‌که رینگ‌های 19 اینچی مشکی و رنگ نارنجی مرواریدی بدنه هم در افزایش هیجان بصری تاثیر فراوانی اعمال کرده‌اند. هوندا وعده داده که هر دو مورد اخیر در مدل نهایی نیز عرضه شود.

نسخه چینی هوندا سیویک

هر خودروی جدید برای دریافت مجوز تردد در خیابان­‌های چین ابتدا باید از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات تاییدیه دریافت نماید. به نظر می­‌رسد قبل از آن‌که چنین روندی برای هوندا سیویک مدل 2022 طی شود، تصاویر این خودرو در فضای مجازی منتشر شده است. نکته مهم اینکه خودروی مذکور نسخه نهایی نبوده و یک نمونه آزمایشی است.

هوندا سیویک مدل 2022 مخصوص بازار چین

گویا شرکت هوندا یک مدل سیویک طراحی کرده و تنها برخی جزئیات ظاهری آن را بسته به بازار هدف مورد تغییر قرار می‌­دهد، بنابراین ناگفته پیداست که چهره سیویک عرضه شده در بازار چین با مدل بازار ایالات متحده متفاوت خواهد بود.

برخی اجزای بدنه یکی از دو خودروی حاضر در تصاویر که شامل آینه­‌های جانبی، دستگیره درها، باله لبه صندوق و رینگ‌ها می­‌شود، به رنگ مشکی تزئین شده است. چراغ‌های جلو از نوع LED و خروجی دوگانه اگزوز را نیز می­‌توان جزء سایر تفاوت­‌های میان این دو خودرو به شمار آورد.

هوندا سیویک مدل 2022 نسخه بازار چین

لوگوی 240 روی در صندوق هردو خودرو به چشم می­‌خورد بنابراین می­‌توان احتمال داد که هردو از پیشرانه مشابه بهره‌مند شده‌اند.

البته شرکت هوندا در اواسط ماه نوامبر پارسال اقدام به انتشار تصاویری از بدنه و کابین نسل جدید سیویک کرده بود که در مقایسه با ظاهر خودروهای سفید رنگ موجود در تصاویر، تفاوت­‌های کوچکی همچون چراغ‌های مه‌شکن جلو قابل تشخیص است.

به هرحال از آنجایی که هوندا وعده رونمایی از سیویک 2022 در سه ماهه اول 2021 را به علاقمندان داده، زمان زیادی تا این رویداد باقی نمانده است. نسل یازدهم سیویک از نسخه کوپه بی­‌بهره خواهد ماند، ولی طرفداران این خودرو می‌توانند از ادامه عرضه سیویک Si سدان و تایپ R خوشنود باشند، هرچند که این مدل‌ها با فاصله زمانی وارد بازار خواهند شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران