فقط یکی از 600 دستگاه

دلارا استراداله به سبک هواپیمای جنگنده

30 آبان 1399 18:09

اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که صاحب یک دلارا مدل استراداله شوید، کمترین نگرانی شما این است که یک دلارای دیگر را در خیابان ببینید. دلیلش ساده است؛ از این خودرو تنها 600 دستگاه تولید شده و طبیعتاً یک خودروی بسیار کم‌یاب به حساب می‌آید. با این حال برای دستیابی به این تجربه استثنایی باید 183 هزار دلار در جیب داشته باشید.

این خودرو ادای احترامی به 60امین سالگرد تاسیس بزرگ‌ترین تیم آیروباتیک دنیاست. جدیدترین اتفاق خارق‌العاده برای این خودرو، پروژه‌ای است که شرکت تیونینگ گاراژ ایتالیا روی آن اجرا کرده است. پروژه‌ای که البته به سفارش یکی از مالکان استراداله صورت گرفته تا سوپراسپرت خود را متمایزتر کند.

به پیشنهاد گاراژ ایتالیا، دلارا استراداله فوق با الهام از هواپیمای جنگنده فیات G.91 (که از سال 1963 تا 1982 در اسکادران ملی آیروباتیک ایتالیا فعال بود) بازطراحی شده است. در واقع این خودرو ادای احترامی به 60امین سالگرد تاسیس بزرگ‌ترین تیم آیروباتیک دنیاست.

رنگ آبی مات بدنه در کنار نوار سه خط قرمز، سفید و سبز (رنگ پرچم ایتالیا) اشاره مستقیمی به هواپیمای فوق دارد. در ضمن بازی زیبای نوار نارجی در قسمت پایینی سپر جلو و عقب نیز همان رنگی است که G.91 به‌عنوان رنگ شناسایی از آن بهره می‌برد.

دلارا استراداله با تیونینگ گاراژ ایتالیا

ممکن است این ترکیب رنگی برای علاقه‌مندان آشنا به نظر برسد. چراکه پیش‌تر پاگانی ترکیبی مشابه را در مدل زوندا Cinque Tricolore سال 2010 هم استفاده کرده بود. البته یادمان نرفته که پاگانی زوندای فوق قیمتی 1.75 میلیون دلاری داشت که اصلاً با دلارا استراداله PAN LX Anniversary قابل مقایسه نیست.

محض یادآوری باید گفت که این سوپراسپرت ایتالیایی مجهز به پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ سری اکوبوست است. پیشرانه‌ای که به طرزی باورنکردنی می‌تواند 395 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به لطف وزن 855 کیلوگرمی استراداله، شتاب صفر تا صد آن فقط 3.25 ثانیه ثبت شده است.

دیدگاه کاربران