اولین خودروی برقی مخصوص سرویس اشتراکی

موفقیت بی‌و‌ای‌دی و دیدی بعد از دو سال

2 آذر 1399 16:18

همکاری دو شرکت چینی BYD و Didi نتیجه‌ای درخشان به همراه داشته است. به نظر می‌رسد که پروژه D1 اولین گام در عرضه خودروهای برقی در حوزه سرویس اشتراکی باشد.

اولین خودروی برقی مخصوص سرویس اشتراکی توسط بی‌وای‌دی ساخته شده و قرار است با مشارکت دیدی برای بازار چین به کار گرفته شود.درواقع سهم خودرویی این مشارکت از سوی بی‌وای‌دی تامین شده و بخش سرویس حمل و نقل اشتراکی نیز از سوی دیدی به اجرا درآمده است. چراکه این شرکت محبوب‌ترین سرویس در این حوزه در چین به حساب می‌آید. محبوبیت دیدی به حدی بوده که توانسته در سال 2016 سرویس مشابه شرکت معروف اوبر را نیز پشت سر بگذارد.

خودروی جدید بر اساس استاندارد چرخه NEDC با یک بار شارژ قابلیت پیمایش 418 کیلومتری را دارد. علاوه بر نمایشگر بزرگ روی کنسول، دو نمایشگر پشت صندلی‌ها برای سرنشینان عقب نیز تعبیه شده تا اطلاعات مربوط به ناوبری، نقشه و سایر داده‌ها در اختیار مسافران قرار دهد. البته در این خودرو به سبک خودروهای مدرن، در بخش المان‌های پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی تعبیه شده است.

خودروی برقی D1 به منظور سهولت سوار و پیاده شدن مسافران از درهای کشویی بهره می‌برد. البته دلیل دیگر استفاده از این درها برخلاف نمونه‌های مشابه، افزایش ایمنی در مقابل برخورد عابران پیاده، دوچرخه‌سوارها و یا راکبان موتورسیکلت بوده است.

خودروی برقی سرویس اشتراکی بی‌و‌ای‌دی و دیدی

بی‌وای‌دی می‌گوید D1 از سیستم خودران سطح 2 بهره می‌برد که در این مرحله مجهز به سیستم هشدار خروج از خط، ترمز خودکار و هشدار تصادف با عابر پیاده را شامل می‌شود. هم‌چنین گفته می‌شود در این خودرو فناوری نظارت روی راننده نیز به صورت استاندارد نصب خواهد شد تا از قرار گرفتن دست‌ها روی فرمان و هدایت آن در مسیر درست روی جاده اطمینان حاصل شود.پ

تا اینجای کار می‌دانیم که این خودروی 5 نفره شامل یک موتور برقی 136 اسب‌بخاری است که متصل به باتری‌های لیتیوم یونی است.

تحقیقات روی پروژه مشترک بی‌وای‌دی و دیدی از دو سال پیش آغاز شد. به نظر می‌رسد هر دو شرکت در زمینه تخصصی‌شان سرآمد هستند. چراکه دیدی طی یک سال حدود 10 میلیارد سفر را برنامه‌ریزی کرده و بی‌وای‌دی نیز یکی از پرفروش‌ترین برندها در زمینه خودروهای برقی است.

دیدگاه کاربران