• کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس
  • کوييک R پلاس

اعلام قیمت انواع کوییک R

بررسی سایپا کوییک آر (R) پلاس اتوماتیک

29 فروردین 1402 11:43

قیمت کوییک آر اتومات در بهار 1402

فروردین 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از ابتدای سال جاری، قیمت کوییک آر دنده‌ای و همچنین کوییک آر اتومات را افزایش داده است. میزان افزایش قیمت برای مدل کوییک R دنده‌ای (با رینگ فولادی) حدود 78 میلیون تومان و میزان افزایش برای کوییک R پلاس اتوماتیک (با رینگ آلومینیومی) نیز تقریبا 41 میلیون تومان شده است. در جدول زیر، قیمت انواع کوییک R را مشاهده می‌کنید:

مدل زمان قیمت کارخانه قیمت نهایی
کوییک R دنده ای زمستان 1401 152.281 میلیون 178.188 میلیون
کوییک R دنده ای بهار 1402 214.932 میلیون 255.999 میلیون
 
کوییک R پلاس اتومات زمستان 1401 259.421 میلیون 297.518 میلیون
کوییک R پلاس اتومات بهار 1402 285.735 میلیون 338.484 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایپا، کوییک R پلاس اتوماتیک در مدل 1402 به چراغ پوزیشن مجهز است. اما به کوییک R دنده‌ای در سال 1402، علاوه بر چراغ پوزیشن، چراغ دی‌لایت هم اضافه شده است.

عرضه کوییک R پلاس آپشنال در 1402

بهمن 1401: شرکت خودروسازی سایپا، در اوایل تابستان امسال، پیش فروش کوییک R پلاس اتومات را برای اولین‌بار آغاز کرد. این شرکت در اواسط پاییز 1401 نیز برای نخستین‌بار، قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک را اعلام نمود. ولی حالا که در اواسط زمستان هستیم، سایپا فروش تیپ جدیدی از این خودرو را آغاز کرده که کوییک R پلاس اتومات آپشنال نام دارد. در جدول زیر، تفاوت تیپ‌های جدید و قدیم این خودرو را مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو R پلاس اتومات R پلاس اتومات آپشنال
قیمت زمستان 1401 288 میلیون و 114 هزارتومان 297 میلیون و 518 هزارتومان

*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که فروش این تیپ جدید، درحالی آغاز شده که هنوز خریداران این خودرو، نمی‌دانند که چه تغییراتی در تیپ آپشنال رخ داده و چه تفاوتی با تیپ معمولی دارد! براساس بخشنامه فروش سایپا، تحویل اولین سری کوییک آر پلاس اتومات آپشنال، در بهار 1402 خواهد بود.

تفاوت کوییک R پلاس اتومات با کوییک R دنده ای

شهریور 1401: شرکت خودروسازی سایپا در اوایل تابستان 1401، برای نخستین‌بار فروش کوییک آر پلاس اتوماتیک را شروع کرد؛ خودرویی که قرار است اولین تحویل آن به خریداران، در پاییز 1401 باشد. اما با آمدن این محصول جدید، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که تفاوت کوییک R معمولی با کوییک R اتوماتیک در چیست؟ آیا صرفا یک گیربکس اتوماتیک به این خودرو افزوده شده؟ یا اینکه آپشن‌های جدید دیگری نسبت به کوییک R دنده‌ای دارد؟

کوییک ار پلاس اتوماتیک سایپا
کوییک آر پلاس اتومیاتک

برای جواب دادن به این سوالات، ابتدا باید از این نکته شروع کنیم که کوییک R اتوماتیک، برخلاف اسمش، فاقد گیربکس اتوماتیک یا AT است! یعنی سایپا از همان گیربکس CVT که قبلا در کوییک اتوماتیک نصب کرده بود، برای کوییک R پلاس اتوماتیک هم استفاده کرده است.

در جدول زیر، تغییرات فنی اعمال شده در سایپا کوییک R پلاس اتوماتیک را می‌بینید:

ویژگی R دنده ای R پلاس اتوماتیک
دریچه گاز مکانیکی برقی
کمکی فرمان هیدرولیکی برقی
حداکثر قدرت 87 در دور 5300 87 در دور 5400
حداکثر گشتاور 128 در دور 4300 130 در دور 4250
مصرف ترکیبی 7.1 لیتر 7.8 لیتر
وزن خالص 1065 کیلوگرم 1120 کیلوگرم

*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.

نکته دیگر اینکه کوییک R اتوماتیک، برپایه کوییک R پلاس ساخته شده است. بنابراین سه ویژگی جدید شامل فرمان دی‌کات، مالتی مدیا (مانیتور و دوربین) و شیشه دودی، به کوییک R اتوماتیک اضافه شده درحالیکه هیچکدام از این ویژگی‌ها در کوییک R دنده‌ای وجود ندارد. در جدول زیر، تفاوت کوییک R اتوماتیک با کوییک R دنده‌ای را مشاهده می‌کنید.

ویژگی R دنده ای R پلاس اتوماتیک
ورود بدون کلید x دارد
استارت دکمه‌ای x دارد
چراغ دی‌لایت x دارد
مانیتور 7 اینچی x دارد
دوربین عقب x دارد
کفپوش سه بعدی x دارد
شیشه دودی عقب x دارد
فرمان دی‌کات x دارد
دکمه‌های روی فرمان x دارد
روکش چرم فرمان x دارد
روکش چرم صندلی x دارد
بازشدن قفل درب در تصادف x دارد

*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.

همچنین این نکته را فراموش نکنید که کوییک R پلاس اتوماتیک، اگر با سقف قرمز خریداری کنید، تریم قرمز کابین و همچنین دوخت قرمز صندلی‌ها را نیز خواهید داشت. اما این دو ویژگی، در سایر رنگ‌های این خودرو وجود ندارد.

آغاز فروش کوییک R پلاس اتوماتیک

تیر 1401: شرکت سایپا در اواخر تیرماه، دور جدید فروش محصولاتش را آغاز کرد. اما نکته‌ای که باعث جلب توجه رسانه‌ها شده است، پیش فروش آرام و بی‌سروصدای کوییک آر اتوماتیک برای اولین‌بار است! جدول زیر، مربوط به شرایط پیش فروش کوییک R اتوماتیک بوده که در تاریخ 25 تیرماه 1401 منتشر شده است.

اولین پیش فروش کوییک آر اتوماتیک در تیرماه 1401

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، مبلغ پیش پرداخت برای ثبت نام کوییک R معمولی، 89 میلیون تومان است که با فرض 50% قیمت روز شرکت، قیمت نهایی کوییک R معمولی در کارخانه، حدود 178 میلیون تومان می‌شود که تقریبا درست است.

پس با همین فرضیات، می‌توان چنین نتیجه گرفت که قیمت امروز کوییک R اتوماتیک در کارخانه، چیزی حدود 288 میلیون تومان باشد که تقریبا 10 میلیون تومان از قیمت شرکتی کوییک اتوماتیک پلاس، گران‌تر است. البته فراموش نکنیم که براساس جدول فروش فوق، موعد تحویل کوییک R اتومات، اواسط پاییز 1401 اعلام شده و مشتریان باید با قیمت روز تحویل، تسویه حساب کنند.

کوییک آر اتوماتیک تولید میشود

فروردین 1400: بعد از آنکه سایپا در زمستان 1399، خط تولید کوییک اتومات پلاس را دوباره به راه انداخت، در بهار 1400 نیز خبر داد که می‌خواهد کوییک R اتومات را هم به بازار بفرستد. این محصول جدید، از گیربکس 4 سرعته بهره برده و به لحاظ آپشن و تجهیزات، تفاوتی با کوییک آر پلاس ندارد. بنابراین مالتی مدیا، فرمان دی‌کات و رینگ آلومینیومی نیز در کوییک آر اتومات وجود دارد. در تصویر زیر، کابین کوییک R اتومات را مشاهده می‌کنید.

عکس کابین کوییک R اتوماتیک سایپا
سایپا کوییک آر اتوماتیک

همچنین تصاویر جاسوسی از نسخه‌های اولیه کوییک R اتومات در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهند، سایپا عبارت CVT را روی صندوق این خودرو، حک کرده تا به نوعی آنرا از کوییک آر، متمایز کند. در قسمت فنی، احتمالا تغییر مهمی رخ نداده است اما همچنان باید منتظر بمانیم.

سبقت کوییک معمولی از کوییک آر در کیفیت

اسفند 99: با اعلام شرکت سایپا و براساس گزارش کیفی خودروها در بهمن 99، خودرو کوییک (نسخه معمولی) سایپا، برای نخستین‌بار توانسته به سطح کیفی 4 ستاره برسد. این درحالی است که طبق همین گزارش، کوییک آر فقط 3 ستاره کیفی کسب کرده است. بنابراین می‌توان گفت که بعد از سایپا شاهین، خودرو کوییک حالا دومین محصول داخلی این شرکت است که به چهار ستاره کیفی می‌رسد.

بازگشت کوییک اتومات به پارس خودرو

دی 99: با اعلام رسمی سایپا، نسخه پرفروش کوییک اتومات بزودی به خط تولید پارس خودرو برمی‌گردد. آنطور که سایپایی‌ها خبر داده‌اند، کوییک اتومات قرار است در نسخه R به بازار برگردد، نه در نسخه معمولی. به عبارت دیگر، حالا باید منتظر آمدن کوییک R اتومات باشیم. اگر مشکل تامین گیربکس اتومات برای سایپا حل شده باشد، احتمالا تولید نسل جدید ساینا اتومات نیز از سال 1400 شروع خواهد شد.

آغاز تحویل کوییک R پلاس

آبان 99 | تقریبا اوایل تابستان 99 بود که پارس خودرو طی مراسمی اختصاصی، برای اولین‌بار دست به معرفی کوییک R پلاس زد؛ محصولی که در واقع نسخه پرآپشن‌تر کوییک R به حساب می‌‌آید و از آبان‌ماه نیز پارس خودرو تحویل R پلاس را شروع کرده است.

مشخصات سایپا کوییک R پلاس

روز پنج شنبه، 12 تیرماه 99، پارس خودرو برای اولین بار از محصول جدید کوییک R پلاس رونمایی کرد؛ خودرویی که بیشتر از هر چیز، در رنگ‌بندی با کوییک Rهای سابق، تفاوت دارد.

سایپا کوییک R پلاس
سایپا کوییک آر پلاس

طبق گفته‌های پارس خودرو، دارندگان کوییک R نیز می‌توانند با مراجعه به سایپا یدک، آپشن‌های اضافی کوییک R پلاس را سفارش دهند.

تفاوت کوییک R پلاس با کوییک R معمولی

تفاوت کوییک R پلاس با کوییک R معمولی، دقیقا مشابه تفاوت ساینا پلاس با ساینا معمولی است. به عبارت بهتر، سایپا در قسمت بیرونی خودرو، فقط چند ویژگی ظاهری را تغییر داده اما در قسمت داخلی خودرو، سیستم مولتی‌مدیا و فرمان دی‌کات را در اختیار مشتریانش قرار داده است.

خلاصه تغییرات صورت گرفته در سایپا کوییک R پلاس عبارتند از:

  • شیشه‌های دودی عقب
  • رینگ آلومینیومی جدید
  • لوگوی جدید کوییک
  • برچسب پارکابی با طرح +R
  • روکش چرمی فرمان
  • فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی
  • مولتی مدیا (مانیتور+دوربین+نویگیشن)
  • روکش چرم صندلی‌ها
  • برچسب گرافیکی R+ در زیر آینه ها
  • کفپوش سه بعدی برای صندوق و کابین
ماشین کوییک آر جدید سایپا
سایپا کوییک آر پلاس

کوییک R پلاس را می‌توان در چهار رنگ سفید/مشکی، سفید/قرمز، مشکی/قرمز و مشکی/نقره‌ای سفارش داد. البته خاص‌ترین رنگ کوییک R پلاس، مربوط به مدل‌هایی است که «سقف قرمز» دارند چراکه پارس خودرو برای سقف قرمز، آپشن‌های زیر را تعریف کرده است:

  • کمربندهای ایمنی قرمز
  • دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها
  • تریم قرمز برای روکش فرمان
  • جاسوییچی چرمی با دوخت قرمز
  • قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش
عکس کوییک آر پلاس
سایپا کوییک آر پلاس

هنوز قیمتی برای کوییک R پلاس تعیین نشده و زمان فروش آن نیز نامشخص است اما پارس خودرو می‌گوید تولید کوییک R پلاس از تیرماه 99 آغاز شده و اولویت تحویل آن نیز، با آن‌دسته از ثبت نام کنندگان کوییک R است که تمایل دارند تا خودروی‌شان را به کوییک R پلاس تبدیل کنند.

مشخصات سایپا کوییک R

سرانجام، ذوق طراحان سایپا، گل کرده و توانسته‌اند نسخه جدیدی از کوییک را خلق کنند؛ خودرویی که به نام «کوییک R» یا «کوییک دو رنگ» نیز معروف شده است.

مشخصات سایپا کوییک آر
سایپا کوییک آر

با دقت به این تصویر، می‌توان اکثر تغییرات جزیی کوییک جدید را فهمید که مهم‌ترین‌شان، سقف رنگی خودروست. البته هنوز نمی‌دانیم که این سقف در همه مدل‌ها قرمز است یا اینکه مشتریان امکان انتخاب رنگ‌های دیگری را هم دارند.

»» جدول مشخصات فنی انواع سایپا کوییک ««

»» جدول مشخصات فنی و آپشن‌های کوییک R ««

مشخصات کوییک آر سایپا
سایپا کوییک آر

دومین نکته، تغییر رنگ قاب آینه های جانبی است. سومین نکته را هم باید تغییر رنگ اطراف مه شکن ها و همچنین قسمت زیرین سپر جلو دانست. آنطور که خبر رسیده، ظاهرا سایپا می‌خواهد کوئیک‌ R با بدنه‌های سفید و مشکی را با سقف قرمز رنگ و همچنین کوئیک‌ R با بدنه قرمز را با سقف مشکی، تولید کند.

جالب است که اگر این سه تغییر را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که طراحان کوییک، این تغییرات را با الهام از سیتروئن C3 انجام داده اند.

ماشین کوییک جدید سایپا
سایپا کوییک آر

در قسمت کابین کوییک R نیز سایپا، قاب دور دریچه های تهویه وسط، قاب دور پنل پخش و پنل تهویه و همچنین بخشی از جادستی روی درب‌ها و دستگیره داخلی درب‌ها را به رنگ قرمز درآورده.

تولید «کوئیک R» از اوایل زمستان 98 در پارس خودرو شروع شد و اولین سری تولیدی آن نیز در اواخر اسفندماه 98 بدست مشتریانش رسید.


راهنمای خرید کوییک

اگر به دنبال مشخصات فنی خودرو کوییک، تفاوت انواع کوییک سایپا و تست خودروهای کوییک هستید، توصیه می‌کنیم که مطالب خواندنی زیر را از دست ندهید:

همچنین در صورتیکه مالک خودرو کوییک هستید، احتمالا مطالب زیر نیز برای‌تان جالب خواهد بود:

دیدگاه کاربران
MAHDISS 1401/8/4
سلام، تقریبا ۲ماهه که کوییک آر اتوماتیک رو گرفتم. راضی هستم. کیفیت گیربکس خوبی داره و فرمان برقی بسیار نرم. فضای داخلی و ارتفاع سقف از ۲۰۶ و ۲۰۷ بهتره و کیلس هم مشکلی نداشته و خوب کار میکنه. بدنه و موتور هم که با کوییک معمولی فرقی نداره. دیگه ارزان ترین خودرو اتومات صفر در بازار هست. فقط کیربکس ماشین cvt شش سرعته هست و حالت دستی و اسپرت و جاده برفی هم داره. کسایی که تا حالا ماشین با گیربکس cvt نروندن حتما قبل از خرید یه امتحانی کنن چون حالت و حس متفاوتی داره. امیدوارم مفید بوده باشه.
پاسخ
1
0
0
mahtisa 1402/6/10
پس چرا همه ازش بد میگن چ خوب یکی راضی بود ..
0
0
Sajad4487 1399/11/16
خدا نگذره از اینهایی که بازار دستشون گرفتن ملتو مچل خودشون کردن
پاسخ
0
1
4
Esn 1399/10/26
کی میخواند دست از تولید اسباب بازی بی مصرف بردارند خدا میدونه
پاسخ
1
1
4
جکی 1402/5/10
یه ماشین با قرض قوله گرفتیم از کلید صندوق چراغای دی لایت همشون خرابن
1
0