تغییرات اساسی در فریم و شاسی

دوکاتی مانستر 2021 از راه رسید

15 آذر 1399 15:30

در آخرین ماه سال جاری میلادی دوکاتی سرانجام ویراش 2021 سوپرموتور مانستر را معرفی کرد. این مدل را باید یک فیس‌لیفت از پرفروش‌ترین محصول ایتالیایی‌ها قلمداد کرد.

در این مدل به لطف استفاده از فریم آلومینیومی در قسمت جلو وزن خالص تا 4.5 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. دوکاتی می‌گوید عمده‌ترین تغییرات مربوط به این موتورسیکلت را روی چرخ‌ها و چراغ‌های LED به ویژه قسمت نور روز اعمال کرده است. هم‌چنین در ویرایش 2021 تغییراتی در بدنه و نمایشگر دیجیتال 4.3 اینچی جدید به چشم می‌خورد.

با نزدیک‌تر شدن 70 میلی‌متری فرمان به سمت راکب فرمان‌پذیری به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد. جایگاه قرارگیری پاها نیز کمی بالا آمده تا در پیمایش‌ها سریع، آیرودینامیک بیشتری را شاهد باشیم.

دوکاتی مانستر همیشه به یک موتورسیکلت اسپرت با آرگونومی بالا معروف بوده است. به همین دلیل ارتفاع 820 میلی‌متری صندلی را در صورتی که برای راکب مناسب نباشد می‌توانتا 775 میلی‌متر کاهش داد.

موتورسیکلت دوکاتی مانستر مدل 2021

علیرغم مدرن‌تر کردن طراحی مانستر جدید، دوکاتی المان‌های سنتی مانند باک سوخت را هم‌چنان مانند قبل حفظ کرده است.

پیشرانه مدل جدید بلوک 937 سی‌سی 2 سیلندر است که 110 اسب‌بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. کاملاً واضح است که دوکاتی حجم و قدرت نسخه جدید را افزایش داده است. این در حالی است که وزن سازه پیشرانه 2.4 کیلوگرم سبک‌تر شده.

شرکت می‌گوید با افزایش حجم پیشرانه توانسته سطح گشتاور را در تمامی دور موتورها به‌ویژه در دورهای میانی بهبود دهد. این همان بخشی است که اغلب راکبان به‌ خصوص در پیچ‌ها با آن چالش دارند.

موتورسیکلت دوکاتی مانستر مدل 2021

دوکاتی مانستر مدل 2021 مجهز به جعبه‌دنده جدید 6 سرعته با قابلیت شیفت سرعتی است. در این مدل به لطف استفاده از فریم آلومینیومی در قسمت جلو وزن خالص تا 4.5 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. این همان ایده‌ای بود که پیش‌تر روی پانیگیل V4 نیز موفق از آب درآمد. تغییرات اساسی در محور عقب نیز دیده می‌شود. حالا به جای استفاده از ساب فریم سنتی، مدل جدید از پلیمرهای تقویت‌شده بهره گرفته تا وزن آن را حدود 2 کیلوگرم کمتر کند.

دوکاتی مانستر مدل 2021 با قیمت پایه 11 هزار و 895 دلار راهی بازار می‌شود. نسخه پلاس این محصول کمتر از 12 هزار و 195 دلار نخواهد بود.

دیدگاه کاربران