با شعاع حرکتی 50 کیلومتر در حالت برقی

معرفی هیوندای توسان PHEV مدل 2022

21 آذر 1399 12:25

چهارمین نسل هیوندای توسان مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد. در هنگام رونمایی اعلام شد که این خودرو در هنگام عرضه در اوایل سال 2021 به پیشرانه بنزین‌سوز با فناوری هیبرید خفیف، دیزل و پلاگین هیبرید مجهز خواهد شد. درواقع به جرات می‌­توان ادعا کرد این خودرو در میان رقبا، یکی از متنوع‌ترین مشخصات فنی را ارائه می‌­دهد.

براساس اعلام هیوندای، توسان PHEV در حالت کاملاً برقی، شعاع حرکتی برابر با 50 کیلومتر خواهد داشت.هیوندای توسان PHEV به پیشرانه 1.6 لیتری بنزین‌سوز توربوشارژ به قدرت 177 اسب‌بخار و موتور الکتریکی با نیروی 90 اسب‌بخار مجهز شده که مجموعاً 261 اسب‌بخار قدرت و 352 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این کراس‌اور قرار خواهد داد. موتور الکتریکی از پشتیبانی باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 13.8 کیلووات ساعت برخوردار شده که براساس اعلام هیوندای در حالت کاملاً برقی، شعاع حرکتی برابر با 50 کیلومتر برای توسان PHEV فراهم خواهد کرد.

این خودرو به درگاه شارژ 7.2 کیلووات مجهز شده ولی زمان مورد نیاز برای شارژ باتری آن فعلاً نامشخص است هرچند احتمالاً با جریان 7 کیلووات، چیزی در حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود ضمن این‌که در سرعت پایین، موتور الکتریکی وظیفه هدایت خودرو را برعهده می­‌گیرد.

وجود سیستم چهار چرخ محرک در هیوندای توسان PHEV بدین معنی است که این خودرو به صورت استاندارد به سامانه­‌ا‌ی مجهز شده که نیروی پیشرانه را بسته به شرایط مسیر و پایداری خودرو بین محورها تقسیم می‌­کند.

قیمت هیوندای توسان PHEV هنوز اعلام نشده ولی با توجه به افزوده شدن قابلیت هیبرید، می­توان حدس زد که نسبت به مدل استاندارد بنزینی گران‌تر باشد.

تحویل هیوندای توسان PHEV به مشتریان از بهار 2021 آغاز خواهد شد یعنی چند ماه پس از مدل استاندارد. انتظار می‌­رود ارقام مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی CO2 توسان PHEV در زمان نزدیک به عرضه اعلام شود.

دیدگاه کاربران