با شعاع پیمایش 240 کیلومتر

آغاز فروش کامیون‌های برقی ولوو VNR

24 آذر 1399 16:00

با افزایش تب ساخت خودروهای برقی، این رقابت به بازار کامیون‌ها هم سرایت کرده بنابراین جای تعجبی نیست که شرکت سوئدی «ولوو تراکز» هم به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین قدم در این عرصه بگذارد.

کامیون برقی ولوو VNR می‌تواند با یکبار شارژ باتری مسافتی برابر با 240 کیلومتر را طی نماید. اخیراً شعبه ولوو تراکز در آمریکای شمالی از برنامه خود برای فروش مدل برقی VNR در کانادا و ایالات متحده خبر داده است. کامیون برقی ولوو VNR برای جلب نظر خریداران ساکن این دو کشور، در سه نسخه تک محور 15 تن، 4x2 به ظرفیت 30 تن و  6x2 با ظرفیت 37 تن عرضه خواهد شد.

نیروی محرکه ولوو VNR از موتور الکتریکی تامین شده که 455 اسب‌بخار قدرت و 5500 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق سیستم انتقال قدرت دو سرعته Volvo I-Shift به چرخ‌ها انتقال می‌­دهد.

موتور الکتریکی این خودرو توسط باتری 264 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون پشتیبانی شده که برای شارژ 80 درصد ظرفیت آن به تنها 70 دقیقه زمان نیاز است.

بنابر اعلام شعبه ولوو تراکز در آمریکای شمالی، کامیون برقی VNR می‌تواند با یکبار شارژ باتری مسافتی برابر با 240 کیلومتر را طی نماید. بد نیست بدانید نیروی بازیابی شده از ترمزهای این کامیون تا 15 درصد از ظرفیت باتری را شارژ خواهد کرد.

به عقیده مدیران ولوو، یکی از مهمترین مزیت‌های محصولات این شرکت نسبت به برندهای تازه‌واردی همچون نیکولا، لرداستون یا حتی تسلا، سابقه طولانی این برند در صنعت خودروهای سنگین است.

این شرکت اعلام کرده VNR برقی از لحاظ ایمنی کاملاً مشابه با نسخه استاندارد این کامیون بوده ضمن این‌که مجموعه باتری آن هم تحت بالاترین استانداردها طراحی و ساخته شده و در مکانی قابل دسترس نصب شده است.

کامیون‌های برقی ولوو VNR

شعبه ولوو تراکز در ایالات متحده همچنین به خریداران اطمینان داده که تجربه رانندگی با VNR برقی همچون سایر مدل‌های جدید این شرکت دلپذیر و آسان بوده با این تفاوت که به علت کاهش سروصدای کابین، راحتی سرنشینان به مقدار چشمگیری افزایش خواهد یافت.

ولوو VNR برقی کلاس 8 از اوایل سال 2021 به مرحله تجاری خواهد رسید.

دیدگاه کاربران