Zoox تصویری روشن از آینده خودران‌ها

آمازون تاکسی بدون‌راننده ساخت

26 آذر 1399 18:31

استارتاپ خودرویی Zoox که چند ماه توسط آمازون خریداری شده بود، در اقدامی مستقل تاکسی بدون راننده مخصوص فضاهای پر رفت و آمد شهری را رونمایی کرد.

روبو تاکسی یا تاکسی خودران زوکس از نظر طراحی سبک کاملاً متفاوتی نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارد. این شرکت سال 2014 تاسیس شد و در همین مدت کوتاه به دلیل پیشروی خیره‌کننده در استفاده از ترکیب هوش مصنوعی، ربات و البته انرژی‌های پایدار، تعریف منحصربه‌فردی از حمل و نقل شهری را ارائه کرد. مدیران زوکس خود را در تلاش برای رسیدن به آینده‌ای ایمن‌تر، پاک‌تر و البته سراسر لذت برای همه معرفی کرده‌اند.

روبو تاکسی یا تاکسی خودران زوکس از نظر طراحی سبک کاملاً متفاوتی نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارد. این خودرو قابلیت حمل 4 نفر را در حال رو به هم دارد. همان طور که انتظار می‌رفت در این خودرو خبری از فرمان و قسمت کنترل نیست. گفته می‌شود سرعت نهایی که زوکس می‌تواند تجربه کند کمی بیشتر از 120 کیلومتر برساعت است.

آمازون زوکس تاکسی بدون‌راننده

ویژگی جذاب این محصول قابلیت فرمان‌پذیری برای همه چرخ‌هایش است. با طول 3.63 متری، تاکسی خودران آمازون ابعادی کاملاً مناسب برای فضاهای باریک شهری را فراهم کرده است. خبر خوب اینجاست که برای دنده عقب رفتن با این خودرو نیازی به تغییر جهت حرکت وجود ندارد.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد زوکس برای روبوتاکسی سراغ باتری‌های 133 کیلوواتی رفته است. این یعنی محصول فوق می‌تواند 16 ساعت پیمایش یکسره را با یک بار شارژ تجربه کند. به نظر می‌رسد ظرفیت باتری‌های به کار رفته در این خودرو یکی از بیشترین‌ها در نوع خودش است.

آمازون زوکس تاکسی بدون‌راننده

مهندسان شرکت مدعی هستند 100 قابلیت ایمنی در این خودرو وجود دارد که خودروهای معمولی از آن بی‌بهره هستند. مانند کیسه هوای بازشونده برای صندلی‌ها که یک نوآوری خاص به حساب می‌آید.

استفاده ترکیبی از دوربین، رادار و لیدار کاری کرده است که میدان دید زوکس 270 درجه باشد. به عبارت دیگری تقریباً در این خودرو هیچ نقطه کوری وجود ندارد.

همه این‌ها در حالی است که تاکسی خودران آمازون و زوکس در مرحله تست قرار دارد. شرکت می‌گوید فعلاً روبوتاکسی آن‌ها در لاس‌وگاس و سان‌فرانسیسکو و آن هم در مسیرهای خاصی رفت و آمد می‌کند.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسیرانی مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران