• لادا نيوا تراول نيکا موتور

بازگشت به اصالت روسی

بررسی لادا نیوا تراول نیکا موتور (Lada Niva Travel)

13 آذر 1402 16:48

رونمایی لادا نیوا تراول در ایران

آذر 1402: با اولین دو دیفرانسیل نیکا موتور در ایران، آشنا شوید. لادا نیوا تراول، شاسی‌بلند کوچکی است که نخستین بار در سال 1998 و با نام VAZ-2123 معرفی شد. سپس در سال 2003 و پس از تشکیل شراکت میان اتوواز و جنرال موتورز، مدل جدید این خودرو با نام شورولت نیوا به میدان آمد.

اما سرانجام و پس آنکه این دو خودروساز در سال 2020 به شراکت خود پایان داده و جنرال‌موتورز سهم پنجاه درصدی خود را به شریک روسی واگذار نمود، لوگوی لادا مجددا بر پیشانی نیوا نصب گردید و نهایتا تولید این مدل، با نام جدید نیوا تراول از سال 2021 ازسرگرفته شد.


طراحی لادا نیوا تراول

این مدل را نباید با شاسی‌بلند معروف و البته باسابقه «لادا نیوا» اشتباه بگیرید، خودرویی که با کمترین میزان تغییرات از سال 1977 تاکنون درحال تولید است و البته در سال‌های اخیر با پسوند 4x4 به فروش می­‌رسد.

در بازار روسیه، اولین نسخه از لادا تراول که وارد خط تولید شده، به تجهیزاتی شامل اسنورکل، قطعات پلاستیکی روی بدنه، تایرهای آفرود و سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده تا عملکرد این خودرو در آفرود را به مشتریان گوشزد کند.

چراغ‌های جلو، کاپوت و جلوپنجره نیوا تراول کاملاً بازطراحی شده و هلالی گلگیرها فرمی زاویه‌دار پیدا کرده ضمن این‌که چراغ‌های عقب با نمونه­‌های LED جایگزین شده و فرم سپر عقب هم تغییر کرده است. در کل می‌­توان ادعا کرد طراحی نماهای جلو و عقب بدنه لادا نیوا تراول، نسل جدید تویوتا راوفور را در ذهن بیننده تداعی می­‌کند.

لادا نیوا تراول مدل 2021

طراحی کابین آن چندان متحول نشده است و باید اعتراف کرد که لادا برای پایین نگهداشتن قیمت تمام‌شده این خودرو، تقریبا هر آپشن مهم و با ارزشی که فکرش را بکیند، از روی این محصول حذف کرده است!

مشخصات فنی لادا نیوا تراول

علاوه بر عدم تغییر کابین، در قسمت فنی هم چیزی تغییر نکرده چراکه شاهد نصب نسخه 1.7 لیتری بنزین‌سوز با قدرتی در حدود 80 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 127 نیوتن‌متر هستیم که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی به هر دو محور ارسال می­‌کند.

با توجه به این ارقام مطمئناً نباید از لادا نیوا تراول انتظار سریع بودن داشت چراکه شتاب صفر تا صد کیلومتر آن برابر با 19 ثانیه و حداکثر سرعت نیز برابر با 140 کیلومتر برساعت اعلام شده است.


فروش لادا نیوا تراول

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت نیکا موتور و همچنین جهت آگاهی از جدیدترین طرح‌های فروش نقدی لادا نیوا، پیش فروش نیوا تراول و نحوه فروش سایر محصولات لادا در ایران، مقاله شرایط فروش نیکا موتور را مطالعه کنید.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : باما

دیدگاه کاربران