رونمایی از 7 کانسپت فوق‌العاده جیپ برای مراسم سالانه موآب جیپ سافاری

بدون حد و مرز

19 اردیبهشت 1397 16:34
  • 7 شگفت‌انگیز

    7 شگفت‌انگیز

    شرکت جیپ همیشه دوست دارد با دستی پر هر ساله به مراسم Easter Jeep Safari که در شهر مواب ایالات یوتا برگزار می‌شود بیاید. مراسم امسال از 24 مارس تا اول آوریل برگزار شد و جیپ، امسال با 7 کانسپت بسیار ویژه، به این مراسم آمده بود. در این مطلب، ما قصد داریم شما را با این 7 کانسپت فوق‌العاده آشنا کنیم، مدل‌هایی که یکی از یکی دیگر وحشی‌تر هستند. موپار هم بیکار ننشسته است و این هفت خودرو را با قطعات خاص و امکاناتی متفاوت، سفارشی‌سازی کرده است و اکنون، این جیپ‌ها، برای مقاصد آفرود مختلفی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

  • جیپ 4Speed

    جیپ 4Speed

    در تمامی انواع مختلف مسابقات اتومبیل‌رانی و موتورسیکلت، وزن کم‌تر به معنی سرعت و شتاب بیشتر است و با همین ذهنیت، کمپانی جیپ در کنار تغییرات دیگر، فیبرکربن و آلومینیوم بسیار زیادی را در این رانگلر خاص تزریق کرده است. این خودرو به خاطر داشتن زاویه‌های حمله و فرار بهتر در مقایسه با یک رانگلر معمولی تقریبا 60 سانتی‌متر ارتفاع کم‌تری دارد و در محور جلو و عقب هنوز هم از اکسل‌های قوی Dan 44 استفاده می‌کند. از آن جا که این خودرو قرار شده نسخه سبک رانگلر باشد، به پیشرانه 2 لیتری توربو 4 سیلندر و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است.

  • جیپ Sandstorm

    جیپ Sandstorm

    اگر از آن دسته افرادی هستید که پرواز را به خزیدن ترجیح می‌دهید، کانسپت جیپ Sandstorm بهترین گزینه برای شما خواهد بود. طول بین دو محور این خودرو 16 سانتی‌متر بیشتر (اکسل جلو 10 سانتی متر جلوتر رفته و اکسل عقب 6 سانتی‌متر عقب‌تر) شده است. این اکسل‌ها به کمک‌فنرهایی خاص مجهز شده‌اند که ارتفاع سیستم تعلیقی برابر با 35 سانتی‌متر در جلو و 46 سانتی‌متر در عقب خودرو ایجاد کرده و طراحی بدنه سفارشی خودرو در کنار تایرهای 39.5 اینچ آن ظاهری فوق‌العاده به جیپ Sandstorm بخشیده است. از موارد مهم کابین این خودرو می‌توان به یک رول کیج و کابین الهام گرفته از خودروهای مسابقه‌ای اشاره کرد. این خودرو زیبا و جذاب به پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی و جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده است.

  • جیپ B-Ute

    جیپ B-Ute

    همانند نامی که جیپ برای این خودرو انتخاب کرده، B-Ute واقعا زیباست. کمپانی با اعمال برخی تغییرات در طراحی ظاهری این خودرو، آن را بسیار زیباتر کرده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به طراحی قسمت عقب و جلو خاص، هود مجهز به خروجی دما و گلگیرهای جلو عضلانی اشاره کرد. این خودرو همچنین افزایش ارتفاعی 4 سانتی‌متری را تجربه کرده و استفاده از باربندی زیبا، B-Ute را به خودرویی کاملا سرسخت شبیه کرده است. علاوه‌براین B-Ute از دو جفت رینگ 17 اینچ با تایرهای بزرگ چهار فصل بهره می‌برد.

  • جیپ واگونیر Roadtrip

    جیپ واگونیر Roadtrip

    این چیزی است که معنی واقعی تغییر را نشان می‌دهد، آن هم تغییری بسیار بزرگ! این جیپ واگونیر کلاسیک مدل 1965 خودرویی است که به زیبایی هر چه تمام، آن ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده است، ولی زیر این بدنه جذاب و خوش رنگ، تغییرات خودرو بسیار زیاد هستند. به عنوان مثال، طول بین دو محور 14 سانتی‌متر بیشتر شده و برای این که خودرو بتواند از این تایرهای بزرگ آفرود استفاده کند، جیپ تغییراتی در گلگیرهای این خودرو اعمال کرده است. دیواره‌های اطراف چرخ‌ها تغییر شکل داده‌اند تا تایرهای جدید بتوانند داخل گلگیرها قرار بگیرند و سپرهای عقب و جلو هم دست خوش تغییراتی شده‌اند. این واگونیر خاص از پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی 5.7 لیتری و جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

  • ناچو جیپ

    ناچو جیپ

    جیپ این کانسپت را به عنوان یک کاتالوگ در حال حرکت از قطعات پرفورمنس جیپ توصیف کرده است. اسم این مدل ولی از رنگ بدنه روبیکون 2018 گرفته شده که به آن زرد ناچو می‌گویند. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به طرح‌های گرافیکی مشکی روی بدنه، جلوپنجره مشکی، یک وینچ و مجموعه‌ای گسترده از امکانات و تجهیزات دیگر اشاره کرد که به قول جیپ، تنوع و گستردگی آن‌ها به قدری زیاد است که انگار به یک کاتالوگ نگاه می‌کنید. از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین این امکانات می‌توان به درب‌های لوله‌ای، کیت افزایش ارتفاع 5 سانتی‌متری، تایرهای 37 اینچی با رینگ‌های مجهز به بیدلاک و چراغ‌های متعدد اشاره کرد که با روشن کردن تمام آن‌ها، می‌توانید به موجودات فضایی روی مریخ علامت بفرستید!

  • جیپ Jeepster

    جیپ Jeepster

    کانسپتی دیگر که بر پایه مدل روبیکون و به یاد جیپستر 1966، با آن تم رنگ قرمز و سفید طراحی و ساخته شده است. شیشه جلو خاص و سفارشی این خودرو 2.5 درجه به سمت داخل رفته تا زاویه دید بهتری در اختیار راننده قرار بگیرد. علاوه‌براین هنوز هم قابلیت این را دارد، که به صورت کامل تا شود. این خودرو با طرح‌های گرافیکی، هود جلو بروز شده، تایرهای 37 اینچ و یک کیت افزایش ارتفاع، ظاهری متفاوت به خود گرفته است. از مهم‌ترین قابلیت‌ها، تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌های آفرود LED و رول‌کیج داخل کابین اشاره کرد. در این مدل، شرکت تایر یدکی را از داخل کابین خارج کرده و با این کار، فضا

  • جیپ J-Wagon

    جیپ J-Wagon

    گفته می‌شود این کانسپت در بین تمامی مدل‌ها، از لوکس‌ترین آن‌هاست. این خودرو بر پایه رانگلر صحرا ساخته شده و از هود جدید و جلوپنجره مشکی در کنار تزیینات فلزی هم رنگ بدنه بهره می‌برد. این خودرو همچنین به تزیینات خارجی متعددی در کنار رینگ‌های 17 اینچ و یک باربند مشکی مجهز شده است. داخل کابین اوضاع در مقایسه با دیگر مدل‌های این لیست، فرق دارد و با صندلی‌های روکش چرمی Katzkin، تریم Brass Monkey و بسیاری موارد دیگر، فضاییی لوکس به خود گرفته است. اگر جز کسانی هستید که دوست دارید در خودرویی لوکس، نرم و راحت به آفرود بروید، جیپ J-Wagon<

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران