سازنده گوشی‌های آیفون وارد بازی شد

بالاخره بایتون M-Byte تولید می‌شود.

17 دی 1399 15:42

خودروی پرحاشیه بایتون ام-بایت که در ابتدا قرار بود سال 2019 به بازار عرضه شود اکنون با پشت سر گذاشتن مشکلات به مرحله تولید رسیده است.

بایتون قرار است با کمک سازنده گوشی‌های آیفون یعنی شرکت فاکسکان و اداره منطقه توسعه نانجینگ توید مدل M-Byte را شروع کند.مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های نوپای فعال در حوزه خودروهای برقی، بایتون نیز خیلی سریع با چالش‌هایی روبرو شد و همان ابتدا مجبور به اخراج کارمندان و تعلیق بیشتر فعالیت‌هایش شد. با این حال به نظر می‌رسد که شانس به بایتون رو کرده است چراکه سازنده گوشی‌های آیفون یعنی شرکت فاکسکان و اداره منطقه توسعه نانجینگ به داد آن رسیده‌اند.

گفته می‌شود هر سه در قالب یک همکاری استراتژیک قراردادی را امضا کرده‌اند که هدف آن تسریع در تولید اولین مدل شرکت یعنی M-Byte تا سه ماهه نخست سال 2022 است.

طبق مفاد این توافق، فاکسکان تخصص خود در زمینه فناوری‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. هم‌چنین به اشتراک گذاشتن تجربه مدیریت عملیاتی و در اختیار قراردادن منابع صنعتی برای پیشتیبانی از توسعه پروژه ام-بایت نیز جزء وظایف فاکسکان خواهد بود. البته این امر برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های این غول موبایلی نیز موثر بوده است.

خودروی چینی برقی بایتون M-Byte

پروژه درازمدت ساخت پلتفرم انعطاف‌پذیر به‌منظور ساخت مدل‌های هاچ‌بک، سدان SUV و MPV است. اطلاعات زیادی درباره این قرارداد در دسترس نیست اما شنیده‌ها حاکی از آن است که فاکسکان حدود 200 میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد ام-بایت از یک موتور برقی 201 اسب‌بخاری در محور جلو و یک موتور برقی 268 اسب‌بخاری در محور عقب استفاده می‌کند. انرژی آن‌ها از پکیج باتری‌های 72 و 95 کیلووات ساعتی تامین خواهد شد. طبق استاندارد چرخه جدید اروپایی محصولی جدید بایتون با یک بارژ شارژ تا 550 کیلومتر پیمایش خواهد داشت.

دیدگاه کاربران