شاسی‌بلند لوکس-آفرود با پیشرانه V8

لندرور دیفندر با تیونینگ آرس دیزاین

27 دی 1399 10:40

شرکت تیونینگ Ares دیزاین که اغلب به خاطر پروژه Wami Lalique اسپایدر شناخته می‌‌شود (خودرویی با جزئیات فراوان و طراحی چشم‌گیر) اکنون  همان کار را با لندرور دیفندر به‌عنوان نماد شاسی‌بلندهای آفرود کلاسیک انجام داده است.

آرس برای این پروژه یک پیشرانه 4.8 لیتری هشت سیلندر Vشکل با 282 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور انتخاب کرده است. آرس با به‌روزرسانی‌های بصری، حذف اتصالات بدنه و عریض‌تر کردن گلگیرها چهره‌ای خاص به آن بخشیده است. دیفندر جدید به طرزی گسترده از فیبر کربن استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو و عقب مانند خودروهای اسپرت امروزی به صورت LED هستند.

فریم معروف جلوپنجره یک‌تکه که امضای اصلی لندرور دیفندر به حساب می‌آید نیز از جنس فیبر کربن در نظر گرفته شده است. آرس برای این خودرو یک سقف پانوراما، شیشه‌های عقب بزرگ‌تر و چرخ‌های 18 اینچی تعبیه کرده است.

داخل کابین تریم زیبای چرم و فیبر کربن به چشم می‌آید. هم‌چنین سیستم اطلاعات و سرگرمی آن اپل کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی می‌کند. سیستم استارت بدون دکمه برای این خودروی نه‌چندان جدید جالب توجه است.

لندرور دیفندر با تیونینگ آرس دیزاین

شاید انتظار می‌رفت این دیفندر مجهز به یکی از همان پیشرانه‌های 4 سیلندر دیزلی باشد ولی خبر خوب اینجاست که آرس برای این پروژه یک پیشرانه 4.8 لیتری هشت سیلندر Vشکل با 282 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور انتخاب کرده است. این خروجی توسط جعبه‌دنده 6 سرعته بهینه‌شده مانند گذشته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

آرس سیستم تعلیق این مدل را به کلی دستخوش تغییر داده و حالا روی آن اتصالات CV و سیستم تنظیم الکترونیکی دیده می‌شود. بازوهای 35 میلی‌متری این سیستم یک آفرود واقعی را ممکن می‌شوند.

آرس می‌گوید ساخت یکی از این خودروها چیزی حدود 3 ماه طول می‌کشد.

دیدگاه کاربران