تجربه‌ای راحت و ایمن از سواری با خودرو

معرفی نسل جدید سامانه iDrive توسط ب‌ام‌و

27 اسفند 1399 08:29

در نمایشگاه CES 2021 که بین 11 تا 14 ژانویه و به صورت مجازی برگزار شد، ب‌ام‌و بیستمین سالگرد معرفی رابط کاربری iDrive را با معرفی نسل جدید این سامانه و البته نمایشگرهای مخصوص کابین خودرو جشن گرفت.

براساس اعلام خودروساز آلمانی، iDrive 8 قابلیت یادگیری و هماهنگ شدن با رفتار و خواسته‌­های راننده را دارد. ب‌ام‌و همواره یکی از خودروسازان پیشتاز در حوزه فناوری بوده است. غیر از بکارگیری فناوری جدید برای تولید انبوه، این شرکت اولین خودروسازی بود که در سال 2004 اقدام به معرفی نمایشگر هداپ کرد که اطلاعات موردنیاز راننده را روی شیشه جلو نمایش می­‌داد. در سال 2015 هم کنترل حرکتی توسط این خودروساز معرفی شد که امکان کنترل برخی عملکردهای خودرو از طریق فرمان حرکتی دست را برای سرنشین امکان‌پذیر می‌­کند.

حال شاهد معرفی هشتمین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی مخصوص خودروهای ب‌ام‌و یعنی سامانه iDrive هستیم. دو نمایشگر خمیده کنار هم و اهرم چرخان کنترل‌کننده این سامانه، مهمترین مواردی بودند که در آن زمان توجه علاقمندان را جلب کردند.

اکنون شرکت ب‌ام‌و تمامی اجزاء و عملکردهای سامانه iDrive 8 شامل نرم‌افزار اتصال و سرویس‌­های قابل ارائه را به صورت کامل معرفی کرده است.

نسل هشتم سامانه iDrive ب‌ام‌و

نقطه ثقل عملکرد  iDrive 8 را باید در ارتباط صوتی میان آن و راننده دانست که امکان کنترل بسیاری از عملکردهای خودرو را فراهم کرده و بر اثر همکاری شکل گرفته میان سخت‌افزار و نرم‌­افزار، تجربه تازه‌­ای از رابط کاربری برای مشتریان ب‌ام‌و شکل می‌­گیرد. بستر این ارتباط توسط دستیار شخصی هوشمند ب‌ام‌و فراهم شده که از طریق پیام‌های صوتی و تصویری، این مکالمه را آسان‌تر خواهد کرد.

ب‌ام‌و همچنین از امکان شخصی‌سازی تجربه رانندگی با محصولات این شرکت خبر داده که با کمک BMW ID به عنوان بخشی از BMW ConnectedDrive قابل انجام است.

نسل هشتم سامانه iDrive ب‌ام‌و

براساس اعلام خودروساز آلمانی، iDrive 8 قابلیت یادگیری و هماهنگ شدن با رفتار و خواسته‌­های راننده را دارد. به لطف این قابلیت، راننده یک حساب کاربری شخصی برای خود ایجاد کرده تا خودرو حتی قبل از ورود سرنشین به کابین، مواردی شامل دمای فضای داخلی یا موسیقی در حال پخش را مطابق با سلیقه وی تنظیم نماید. ارتباط 5G، دریافت بروزرسانی و امکان استفاده از سایر نرم‌افزارها، جزء ویژگی‌­های دیگر این سامانه بشمار می­‌آید.

شرکت ب ام و از افزایش هوشمندی محیط نرم‌­افزار و به طور کلی تجربه کاربری با این سامانه در آینده خبر داده و خودروهای آینده را وسایلی باهوش و خودران دانسته که می­‌توانند با کاربر خود گفتگو کنند.

نرم‌­افزار iDrive 8 نخستین حضور خود را ابتدا در مدل iX و سپس مدل i4 تجربه خواهد کرد.

دیدگاه کاربران