کراس‌اوری جدید برای بازار اروپا

معرفی هیوندای بایون مدل 2021

12 اسفند 1399 16:05

درحالی‌که رسانه‌ها همچنان منتظر معرفی یک پیکاپ با نام احتمالی سانتاکروز و یک خودروی اسپرت موتور-وسط از سوی هیوندای هستند، این شرکت اقدام به رونمایی از یک کراس‌اور جدید کرده است.

بایون را می­‌توان نسخه کراس‌اور از هاچبک i20 دانست که برای عرضه در بازار اروپا طراحی و ساخته شده است.برخلاف انتظار، ابعاد بایون بسیار به مدل کونا نزدیک است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4.18، 1.77 و 1.49 متر بوده که در مقایسه با کونا تنها کمی از آن کوچک‌تر است. علیرغم فاصله مساوی میان محورهای این خودرو با هیوندای کونا، فضای محفظه بار آن در حالت عادی و پس از خواباندن صندلی­‌های عقب به ترتیب 411 و 1205 لیتر است، که در هردو صورت از فضای بار کونا بیشتر می‌شود.

طراحی هیوندای بایون مدل 2021

بایون را می­‌توان نسخه کراس‌اور از هاچ‌بک i20 دانست که برای عرضه در بازار اروپا طراحی و ساخته شده است. فرم تیزگوشه­ چراغ‌های جلو تاحدی یادآور نسل جدید توسان بوده و چراغ‌های LED بومرنگ شکل عقب به همراه نوار نورانی وسط هم شبیه به سایر محصولات این خودروساز کره‌­ای از کار درآمده ولی در مجموع می‌­توان بایون را صاحب شخصیتی مستقل دانست که ظاهری متفاوت از سایرین دارد.

طراحی نمای عقب هیوندای بایون مدل 2021

کابین و امکانات هیوندای بایون مدل 2021

برخلاف نمای ظاهری، در کابین هیوندای بایون فضایی آشنا به نمایش گذاشته شده که در اجزایی شامل نمایشگرهای 10.25 اینچی اطلاعات سرگرمی و پشت آمپر، فرم دریچه­‌های تهویه و دکمه­‌های کنسول میانی کاملاً مشابه با هیوندای i20 است.

طراحی کابین و داشبورد هیوندای بایون مدل 2021

پیشرانه و مشخصات فنی هیوندای بایون مدل 2021

اشتراک هیوندای بایون با i20 شامل فضای زیر کاپوت هم می­‌شود چراکه از اجزای فنی مشترک میان این دو خودرو استفاده شده است. در ضعیف‌ترین نسخه، پیشرانه تنفس طبیعی بنزین‌سوز 1.2 لیتری با قدرتی در حدود 84 اسب‌بخار به همراه جعبه‌دنده 5 سرعته دستی نصب خواهد شد.

هیوندای بایون مدل 2021

یک قدم بالاتر، به پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر مجهز به توربوشارژر می­‌رسیم که 100 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند، البته امکان سفارش همین پیشرانه با فناوری هیبرید-خفیف نیز وجود دارد که در آن صورت، 120 اسب‌بخار قدرت به نیروی پیشرانه اضافه خواهد شد.

با توجه به محدودیت‌­های فنی و البته پیشگیری از افزایش هزینه­‌های تولید، هیوندای قصد دارد بایون را تنها در نسخه دیفرانسیل-عقب به فروش برساند.

برتری‌های هیوندای بایون نسبت به رقبا

احتمالاً برخی مشتریان درباره مزیت هیوندای بایون نسبت به دیگر محصول هیوندای یعنی کونا و اصولاً علت عرضه این خودرو دچار تردید خواهند شد، اما پاسخ خودروساز کره‌­ای این است که بایون قصد دارد به عنوان یک کراس‌اور اقتصادی و کاربردی نظر افرادی را جلب نماید که به سیستم چهارچرخ محرک یا پیشرانه برقی نیازی ندارند. طراحی ظاهری متفاوت این مدل هم می­‌تواند برگ برنده دیگری باشد که در مقابل کونا یا سایر رقبا به بایون یاری رساند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران