اثری هنری به یاد گذشته

ساخت نسخه‌ای خاص از موتورسیکلت ب‌ام‌و R18

3 بهمن 1399 16:26

در دو دهه اخیر کلمه (Retro) را زیاد شنیده‌ایم، مفهومی که نشان می­‌دهد فرم ظاهری یک شی یادآور سال‌های قبل و خاطرات خوش دوران گذشته است. اکثر کارشناسان و علاقمندان بر نوستالژیک بودن طراحی ب‌ام‌و R18 اتفاق نظر دارند اما موتورسیکلت منحصربه‌فرد R18 Spirit of Passion که اخیراً از سوی ب‌ام‌و رونمایی شده، این احساس را به حد اعلا رسانده است.

هرچند در طراحی جلوپنجره از اصولی مشابه با محصولات قدیمی تبعیت شده، اما در عین حال ابعاد بزرگ آن یادآور نسل جدید خودروهای ب‌ام‌و است.به عنوان آخرین عضو از مجموعه موتورسیکلت‌های سفارشی، R18 Spirit of Passion توسط Kingston Custom و با تاثیر از جنبش هنری «آرت دکو» شکل گرفته است.

فرم بدنه این موتورسیکلت خاص مخصوصا در دو انتهای بدنه، بیش از آنکه به سایر همنوعان خود شبیه باشد، به لوکوموتیو شباهت دارد. هرچند در طراحی جلوپنجره هم از اصولی مشابه با محصولات قدیمی تبعیت شده، ولی در عین حال ابعاد بزرگ آن جلب توجه کرده و به نوعی یادآور نسل جدید خودروهای این شرکت آلمانی است.

بدنه دست‌ساز این اثر هنری تحت تاثیر R18 First Edition رنگ‌آمیزی شده ضمن این‌که دسته‌های فرمان و گلگیر عقب نیز به صورت ویژه برای این مدل شکل گرفته‌اند.

موتورسیکلت ب‌ام‌و R18 Spirit of Passion

اگزوز سفارشی، صندلی طراحی شده برای این مدل و چراغ‌های LED جزء سایر ویژگی‌های انحصاری Spirit of Passion بشمار می­‌آیند. البته برخی قطعات همچون محفظه سوخت و سیستم تعلیق بدون تغییر مانده و مستقیماً از مدل اصلی به عاریت گرفته شده است.

تبدیل اسکوتر ب‌ام‌و به یک اثر هنری متحرک

درباره مشخصات فنی Spirit of Passion هیچ سخنی به میان نیامده اما نسخه استاندارد R18 به پیشرانه 1.8 لیتری 2 سیلندر مجهز شده که 90 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران