رکوردزنی دوباره ب‌ام‌و موتوراد

رشد چشم‌گیر فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و در 2020

6 بهمن 1399 14:38

احتمالاً شما هم جزء افرادی هستید که فکر می‌کنند سال 2020 به اندازه یک دهه طول کشیده است. بسیاری از کارخانه‌ها فعالیت خود را متوقف کردند که موتورسیکلت‌سازان نیز یکی از آن‌ها بودند. در این اوضاع تعجبی نداشت که اغلب شرکت‌ها با ضرر و زیان به کار خود پایان داده باشند. اما به طرزی باورنکردنی بخش موتورسیکلت ب‌ام‌و آمار فروش خیره‌کننده‌ای را ثبت کرده است.

استراتژی فروش باواریایی‌ها قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا استارت خورده بود و به همین دلیل توانستند به فروش بالای موتورسیکلت و اسکوتر به ویژه در بازارهای آسیایی دست پیدا کنند.آمارها نشان می‌دهد تنها در سال 2020 ب‌ام‌و موتوراد توانسته 169 هزار و 272 دستگاه انواع موتورسیکلت و اسکوتر در سرتاسر جهان تولید کند. این دومین آمار برتر فروش شرکت بوده که تا کنون به دست آمده است. بهترین رکورد فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و سال 2019 با رکورد 175 هزار و 162 دستگاهی بود.

استراتژی فروش باواریایی‌ها قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا استارت خورده بود و به همین دلیل توانستند به فروش بالای موتورسیکلت و اسکوتر به ویژه در بازارهای آسیایی دست پیدا کنند. به‌عنوان مثال دو مدل پرفروش شرکت G310R و G310GS بودند که البته با همکاری شرکت TVS ساخته شده بودند.

یکی از اهداف موفق شرکت حفظ سطح قیمت محصولات با برچسب مقرون به صرفه علیرغم شرایط اقتصادی موجود بود. این اقدام اگرچه در ظاهر قیمتی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها را ثبت می‌کرد ولی درنهایت منجر به افزایش فروش بیشتر نسخه‌هایی مانند F900R و F900XR شد. چه کسی باور می‌کند که سال 2020 ب‌ام‌و توانسته از این خانواده 14 هزار و 429 دستگاه بفروشد؟

مدیر فروش بخش موتوراد ب‌ام‌و می‌گوید شرکت برای سال 2021 به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که با محصولاتی جدید، فناورانه و باکیفیت به کار خود ادامه می‌دهد. تردیدی نیست که یکی از مورد انتظارترین محصولات آینده ب‌ام‌و M1000RR است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران