کراس‌اوری مدرن با امکانات متعدد

لانتو فری، محصولی جدید از زیرمجموعه دانگ‌فنگ

7 بهمن 1399 11:00

شرکت تازه‌کار لانتو - Lantu Automobile - یکی از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ است که چندی پیش اولین ساخته خود را به طور رسمی عرضه کرد. محصول تازه‌‌وارد آن‌ها، با نام فری - FREE - یک کراس‌اور متوسط 5 نفره است که با دو نوع پیشرانه هیبرید ( range-extended ) و تمام الکتریکی قابل‌ سفارش است‌. طبق سیکل اروپایی NEDC، پیشرانه‌ هیبریدی با هربار شارژ تا 860 کیلومتر و پیشرانه تمام‌ الکتریکی تا 500 کیلومتر را می‌توانند طی کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم لانتو فری، قابلیت کنترل خودرو و کمک به راننده است که در سطح 2 خودران‌ها قرار دارد؛ این توانایی، به کمک 9 دوربین و 12 رادار فراصوتی، امکان‌پذیر است.ظاهر و بدنه لانتو فری، همان اصول طراحی کانسپت iFree را حفظ کرده؛ در قسمت جلو، چراغ‌ها و جلوپنجره در امتداد یکدیگر قرار گرفته‌اند و اتصال آن‌ها با LED‌های پیوسته‌ای که بالای چراغ‌ها و جلوپنجره قرار گرفته‌، کاملاً مشخص شده است. همچنین طراحی جلوپنجره کرومی و عمودی است که لوکس و باوقار جلوه می‌کند.

تمام بدنه خودرو نیز به شکل منحنی، بدون هیچ‌گونه خطوط شکسته و گوشه‌دار، و با ابعاد 4905/1950/1690 طراحی شده‌ و ضریب‌درگ آن 0.28 است.

فضای داخلی لانتو فری در عین لوکس بودن، بسیار پیشرفته و توام با تکنولوژی‌های بسیار است. در نگاه اول یک نمایشگر بزرگ و کشیده در سرتاسر داشبورد به چشم می‌خورد؛ این نمایشگر به سه بخش تقسیم شده و سرنشین جلو می‌تواند با کمک آن به نویگیشن، موزیک، اطلاعات مختلف و ... دسترسی پیدا کند. همچنین قابلیت بالا و پایین رفتن دارد و هنگام روشن و خاموش شدن خودرو، حرکت می‌کند.

لانتو فری کراس‌اوری مدرن از زیرمجموعه دانگ‌فنگ

هنگام استفاده از حالت‌های مختلف رانندگی، وضعیت خودرو مطابق با همان حالت می‌شود و ظاهر نمایشگر نیز تغییر می‌کند. برای مثال، در حالت High performance نمایشگر پایین می‌رود، وضعیت چراغ‌ها اسپرت می‌شود و سیستم هوای مطبوع، رایحه مناسبی را پخش می‌کند.

در نسخه‌ هیبرید، پیشرانه 1.5 لیتری و 4 سیلندر مدل C15TDR وجود دارد که همان پیشرانه به کار رفته در محصولات دانگ‌فنگ است که می‌تواند 80 اسب‌بخار و در بهترین شرایط 107 اسب‌بخار قدرت تولید کند. علاوه بر آن، در این نسخه یک موتور الکتریکی 500 کیلوواتی نیز تعبیه شده‌ است.

هر دو نسخه لانتو فری، قدرت و گشتاور یکسانی معادل 670 اسب‌بخار و 1000 نیوتن‌متر تولید می‌کنند و نهایت سرعت آن‌ها 200 کیلومتر برساعت است. شتاب در نسخه هیبرید 4.6 ثانیه است و در نسخه تمام الکتریکی، به 4.8 ثانیه می‌رسد.

لانتو فری کراس‌اوری مدرن از زیرمجموعه دانگ‌فنگ

برای ساخت لانتو فری از پلتفرم ESSA استفاده شده و تنها جزئیاتی تغییر پیدا کرده‌ است؛ همچنین شاسی از باکیفیت‌ترین مواد و آلومینیوم ساخته شده که به کاهش وزن و آیرودینامیک خودرو بسیار کمک می‌کند. در نسخه‌های فول، سیستم تعلیق بادی به کار رفته که قابلیت تنظیم ارتفاع و منطبق شدن با حالت رانندگی انتخاب‌شده را دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم لانتو فری، قابلیت کنترل خودرو و کمک به راننده است که در سطح 2 خودران‌ها قرار دارد؛ این توانایی، به کمک 9 دوربین و 12 رادار فراصوتی، امکان‌پذیر است. همچنین وجود امکاناتی مانند کروزکنترل هوشمند، سیستم پایداری بین خطوط، ترمز خودکار، دوربین 360 درجه، اسکن نقطه کور، سیستم دید در شب (نایت‌ویژن) با برد 150 متری و ... از تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

لانتو فری کراس‌اوری مدرن از زیرمجموعه دانگ‌فنگ

از رقبای لانتو فری در کلاس کراس‌اورهای متوسط، می‌توان به Lixiang ONE و NIO ES8 اشاره کرد که هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند، اما به زودی وارد بازار می‌شوند و عرصه را برای فری تنگ می‌کنند.

طبق خبرهای منتشر شده، قیمت لانتو فری حداکثر 400 هزار یوان است و تا اواخر سال 2021 به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه کاربران