ارتقای جک T8 برای ماجراجویی !

آفرودسواری با پیکاپ جک هانتر 2021

10 بهمن 1399 13:00

خانواده پیکاپ‌های جک، که با نام سری T یا T-Series شناخته می‌شود، فقط دو عضو دارد؛ یکی جک T6 و دیگری هم جک T8 است؛ همان پیکاپی که کرمان موتور، ساخت نسخه مونتاژی آنرا با نام کی‌ام‌سی T8 شروع کرده. اما اگر تصور می‌کنید که جک T8، بهترین و گران‌ترین پیکاپ این شرکت است باید بگوییم که بله، ولی تا دیروز! چراکه از امروز به بعد، خودرویی به خانواده پیکاپ‌های جک اضافه شده که یک سروگردن بالاتر از جک T8 است: این شما و این هم جک هانتر.

خودروسازی جک (JAC) همزمان با شروع سال 2020، مدام درحال انتشار تیزرهای پیکاپ پرچمدارش بود. عکاسان جاسوسی نیز هر از چندگاهی، تصاویری از تست‌های مخفیانه این پیکاپ را منتشر کردند.

درحالیکه تقریبا مطمئن شده بودیم که این محصول جدید، با نام جک T9 به بازار چین خواهد آمد، اما جک در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2020 غافلگیرمان کرد و گفت که نام محصول جدیدش را هانتر (Hunter) گذاشته است و می‌خواهد فروش آنرا از سال 2021 شروع کند. حالا نیز که در اواسط زمستان 99 هستیم، جک با انتشار لیست قیمت انواع تیپ‌های جک هانتر 2021، برای فروش این پیکاپ جدید آماده است.

جک هانتر، نسخه آفرود جک T8

جک برای سال 2021، نسخه ارتقایافته پیکاپ T8 را با نام T8 PRO به بازار فرستاد. خودرویی که ظاهر بیرونی‌اش اندکی متفاوت از کی‌ام‌سی T8 بوده اما کابینش، به کلی از کابین KMC متفاوت‌تر و به‌روزتر است و کلا چیز دیگری است!

پیکاپ هانتر نیز با پلتفرم جدیدی ساخته نشده، بلکه براساس همان جک T8 PRO شکل گرفته است. پس چه تفاوتی با T8 دارد؟ جواب تقریبا واضح است: جک هانتر، برای آنهایی ساخته شده که بدنبال ماجراجویی با T8 هستند.

جک هانتر به لحاظ ابعاد و اندازه، تقریبا مشابه جک T8 PRO است اما تغییرات ظاهری اعمال شده روی آن، باعث شده تا اندکی متفاوت‌تر از آن باشد. حالا که صحبت از تغییرات ظاهری شد، باید بگوییم که جک هانتر، مانند هر خودرو آفرود دیگری، بدنه‌ای با تزئیناتی از جنس پلاستیک‌ فشرده دارد و اگر به سپرها، جلوپنجره، رکاب‌ها و گلگیرهایش دقت کنید، آنها را می‌بینید.

چراغ‌های باریک هانتر، احتمالا شما را به یاد کی‌ام‌سی K7 یا حتی جک S3 جدید می‌اندازد. اضافه‌شدن رول‌بار به محفظه بار و قرارگرفتن تایر زاپاس روی آن، افزوده‌شدن باربند آفرود با پروژکتورهای سقفی از ویژگی‌های دیگر جک هانتر است.

مشخصات فنی جک هانتر

جک T8 PRO در بازار چین، هم با موتور 2.0 لیتری بنزینی تنفس طبیعی، هم با موتور 2.0 لیتری توربو دیزلی و هم با موتور 2.4 لیتری توربو بنزینی قابل سفارش است. اما جک برای مشتریان هانتر، فقط موتورهای توربوشارژ را درنظر گرفته است. همچنین جک گفته که می‌خواهد موتور 2.5 لیتری توربو دیزلی را هم در آینده، روی هانتر نصب کند

موتور 2.0 لیتری توربو دیزلی 2.4 لیتری توربو بنزینی
قدرت 150 اسب بخار 211 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر 320 نیوتن متر

*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

حجم باک 76 لیتری و حداکثر سرعت 150 کیلومتربرساعت جک هانتر نیز دقیقا مشابه جک T8 است.

جک هانتر را فقط می‌توانید با گیربکس 6 دنده دستی، تحویل بگیرید. اما امکان سفارش نسخه تک‌دیفرانسیل و هم چنین نسخه دو دیفرانسیل آن وجود دارد. درست مانند جک T8، مشتریان جک هانتر هم می‌توانند آنرا در مدل «لانگ» هم سفارش دهند که حدود 40 سانتیمتر، فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل معمولی‌اش دارد.

قیمت جک هانتر

جک هانتر 2021 فعلا با موتور 2.0 لیتری توربو دیزلی فقط قابل خریداری است. نسخه تک‌-دف هانتر حدود 130 تا 150 هزار یوآن قیمت دارد که معادل تقریبی 20 الی 23 هزار دلار است. نسخه دو-دف هانتر نیز قیمتش از 140 هزار یوآن شروع شده و تا 165 هزار یوآن هم افزایش می‌یابد؛ که معادل تقریبی 21 الی 25 هزار دلار است.

با چنین قیمتی، جک هانتر باید با پیکاپ‌های مختلفی در بازار چین رقابت کند. از دانگ‌فنگ ریچ 6 و گریت‌وال پائو و همچنین سایک مکسوس T70 بگیرید تا خانواده فوتون تونلند، جیلی اف.ایکس و فودای F22.

البته در کنار همه این نام‌ها، باید به نام پیکاپ چانگان هم بصورت ویژه‌ای یاد کنیم؛ خودرویی که در بازار چین، تحت برند کایسن (Kaicene) عرضه شده اما در بازار جهانی، آنرا با نام چانگان هانتر می‌شناسیم. حالا می‌توان حدس زد که چرا جک از میان این همه نام و نشان مختلف، نام هانتر را برای پیکاپش انتخاب کرده است!

دیدگاه کاربران
Amir2565 1400/12/17
سلام این خودرو وارد ایران میشه؟
پاسخ
0
0
0