مجهز به پیشرانه 2JZ توئین توربو

دریفت با تویوتا سوپرا 1000 اسب‌بخاری

19 بهمن 1399 15:15

تیم ریسینگ HGK پس از یک سال کار روی پروژه تویوتا سوپرا مخصوص دریفت، بالاخره از محصول نهایی پرده‌برداری کرده است. متخصصان این تیم اهل لتونی ابتدا اقدام به جدا نمودن قطعات یک دستگاه سوپرا Mk5 استاندارد نموده و پس از صرف 12 ماه زمان، یک خودروی مخصوص دریفترا ساخته‌اند.

مهندسین تیم HGK تصمیم به استفاده از پیشرانه 2JZ-GTE ساخت تویوتا گرفتند که قدرتی در حدود 1000 اسب‌بخار تولید می‌کند.رنگ سبز سفارشی این خودرو و قطعات بدنه آن که از ترکیب فیبرکربن و کولار ساخته شده‌­اند، اولین نکته مهم و جالب توجه خواهند بود.

گلگیرهای جلو و عقب و رکاب‌های جانبی نیز طراحی جدیدی دارند. برای کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو، شیشه‌های جانبی با لکسان جایگزین شده است.

سیستم تعلیق این سوپرای سفارشی هم با یک نمونه منحصربه‌فرد جایگزین شده ضمن این‌که ستون فرمان جدید و ترمزهای Wilwood هم با نمونه‌­های قبلی تعویض شده‌اند.

تویوتا سوپرا ریسینگ HGK مخصوص دریفت

پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ که به صورت استاندارد در تویوتا سوپرا نصب می­‌شود توسط ب‌ام‌و طراحی شده و به آسانی قابل تقویت است. با این حال مهندسین تیم HGK تصمیم به استفاده از پیشرانه 2JZ-GTE ساخت تویوتا گرفتند که به یاری دو توربوشارژر، قدرتی در حدود 1000 اسب‌بخار تولید می‌­کند.

سیستم انتقال قدرت سکوئنشال Samsonas با کلاچ دوتایی، نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب ارسال می­‌کند.

دیدگاه کاربران