پیشرفته‌تر از همیشه

معرفی سوزوکی هایابوسا مدل 2022

19 بهمن 1399 15:25

از زمانی که سوزوکی با انتشار یک تیزر تبلیغاتی از معرفی نسخه جدید هایابوسا برای سال 2021 خبر داد، گمانه‌زنی در میان علاقمندان شروع شد. با رونمایی از سوزوکی هایابوسا مدل 2022 در روز پنجم فوریه 2021، وقت آن رسیده که از تغییرات این مدل باخبر شویم.

یکی از مهمترین تغییرات هایابوسا 2022 را باید معرفی سامانه سواری هوشمند سوزوکی (S.I.R.S.) دانست که از چند سیستم الکترونیکی پیشرفته تشکیل شده است.قیمت سوزوکی هایابوسا مدل 2022 با اختلافی قابل توجه نسبت به مدل قبلی، از 14,799 به 18,599 دلار افزایش یافته ولی سوزوکی هنوز درباره زمان دقیق عرضه این محصول جدید اظهارنظر نکرده است.

طراحی سوزوکی هایابوسا مدل 2022

واضح‌ترین تغییر مدل جدید به طراحی بدنه آن بازمی­‌گردد، تغییری که نه تنها چهره هایابوسا را مدرن‌تر ساخته بلکه بنابر اعلام سوزوکی باعث دستیبابی به یکی از بهترین ضرایب درگ در میان رقبا و افزایش پایداری و راحتی سواری این مدل هم شده است.

چراغ‌های جلو و عقب LED با طرح جدید، ورودی‌های هوای زاویه‌دار و اگزوزهای کرومی مهمترین بهسازی­‌های قابل اشاره در ظاهر سوزوکی هایابوسا مدل 2022 هستند.

موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا مدل 2022

رینگ‌های 17 اینچی هایابوسا با طرح 7 پره با تایرهای Battlax Hypersport S22 ساخت بریجستون همراه شده‌اند. سیستم ترمز در محور جلو از دو دیسک 320 میلی‌متری با کالیپر چهار پیستون ساخت برمبو تشکیل شده درحالی‌که در محور عقب از دیسک تکی با کالیپر تک-پیستون ساخت نیسان استفاده شده است.

نمایشگر TFT در مقابل چشمان راکب هم موارد زیادی از جمله کامپیوتر سفری، دمای محیط، ساعت، دنده درگیر و … را به نمایش درمی‌آورد.

نمایشگر موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا مدل 2022

خریداران می‌­توانند این موتورسیکلت محبوب را با یکی از سه ترکیب رنگ مشکی و طلایی، نقره‌­ای مات متالیک و قرمز و سفید مرواریدی با آبی مات استلار خریداری کنند.

وزن کمتر و ایمنی بیشتر برای سوزوکی هایابوسا

ساختار کلی آلومینیومی این موتورسیکلت قدرتمند بدون تغییر باقیمانده ولی به لطف استفاده از ساب-فریم جدید، وزن این قطعه به میزان 0.6 کیلوگرم کاهش و از سوی دیگر ظرفیت حمل بار آن افزایش یافته است. در اثر بهسازی قطعات مختلف، وزن کلی سوزوکی هایابوسا از 266 به 264 کیلوگرم کاهش یافته که به صورت مساوی روی دو محور تقسیم می­‌شود.

شاسی و پلتفرم موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا مدل 2022

یکی از مهمترین تغییرات سوزوکی هایابوسا مدل 2022 را باید معرفی سامانه سواری هوشمند سوزوکی (S.I.R.S.) دانست که از چند سیستم الکترونیکی پیشرفته تشکیل شده است. سیستم کنترل حرکتی با 10 حالت مختلف، کنترل ترمز پیشرانه، محدودکننده فعال سرعت، لانچ کنترل، کروزکنترل و دستیار شروع حرکت در سراشیبی از سایر سامانه‌­های فعال بر این موتورسیکلت پیشرفته هستند.

سوزوکی هایابوسا ضعیف‌تر و کندتر از قبل

سوزوکی چند مورد بهسازی درون سیلندر و سرسیلندر انجام داده و از پیستون‌های سبک‌تر استفاده کرده است. بنابر اعلام سوزوکی سیستم اگزوز هایابوسا با خروجی 4 گانه نسبت به مدل قبلی بیشتر از 2 کیلوگرم کاهش وزن پیدا کرده است.

پیشرانه موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا مدل 2022

برخلاف انتظار، پیشرانه 1340 سی‌سی و 4 سیلندر سوزوکی هایابوسا مدل 2022 نه تنها قدرتمندتر نشده بلکه اعداد و ارقام مربوط به عملکرد آن نسبت به مدل قبلی کمتر هم شده است. درواقع قدرت و حداکثر گشتاور نسخه جدید به ترتیب برابر با 188 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر است که به مراتب کمتر از 194 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور مدل قبلی است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت سوزوکی هایابوسا مدل 2022 با 0.2 ثانیه کاهش نسبت به قبل، از 3.4 به 3.2 ثانیه رسیده درحالی‌که رقم 296 کیلومتر برساعت به عنوان سرعت نهایی این موتورسیکلت بدون تغییر باقیمانده است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌­یابد.

دیدگاه کاربران