مشخصات وانت نیسان زامیاد
اردیبهشت 1401: شرکت خودروسازی سایپا درباره تولید وانت زامیاد توضیح داد که شرکت زامیاد تلاش میکند تا ضمن حفظ کیفیت محصولات، برنامههای ارتقا کیفی و ساختاری را طرحریزی و اجرا کند.
این شرکت به منظور بیاثر ساختن تحریمها با کمک شرکتهای دانشبنیان، توانسته تا گواهینامه تایید آلایندگی Euro 5+ EOBD برای وانت های تولیدی با موتور Z24NI را از شرکتهای بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و بازرسی مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کند. ارتقاهایی نیز مانند کاهش مصرف سوخت، نصب ترمز ABS، نصب فرمان دوتکه جهت ایمنی راننده، کاهش 100 نمره منفی کیفی، بهبود در شاسی، قوای محرکه و بدنه خودرو، حاصل شده است.
برنامه شرکت زامیاد بر تولید وانت زامیاد است؛ اما با کیفیتی قابل قبول و ارتقا آن به سه ستاره کیفی. زیرا این خودرو در شبکه حمل و نقل کشور منبع درآمدی مناسب برای اقشار کم درآمد است و کارایی مناسبی دارد.
شرکت خودروسازی زامیاد همزمان با عرضه وانت نیسان، با تولید وانت پادرا پلاس که سه ستاره کیفی دارد، گامی دیگر در تحقق نیاز بازار تقاضا و ارتقا کیفی محصولات تولید خود برداشته است.
لیست قیمت انواع نیسان آبی
اسفند 1400: همزمان با مرحله جدید فروش زامیاد از تاریخ 24 اسفندماه، قیمت جدید انواع وانت نیسان نیز مشخص شده است. اما نکتهای که جلب توجه میکند، بازگشت دوباره وانت نیسان معمولی (غیر آپشنال) به سبد فروش محصولات زامیاد است. در جدول زیر، قیمت انواع وانت نیسان را مشاهده میکنید:
مدل | قیمت مصوب |
---|---|
وانت نیسان بنزینی | 237 میلیون تومان |
وانت نیسان بنزینی رادیال | 239.8 میلیون تومان |
وانت نیسان بنزینی آپشنال | 252 میلیون تومان |
*در جدول فوق، قیمت نهایی خودرو قبل از صدور فاکتور است.
قیمت وانت نیسان آپشنال
آذر 1400: همزمان با اعلام شرایط فروش زامیاد از تاریخ 24 آذرماه، قیمت جدید وانت نیسان زامیاد نیز برای مشتریان جدید، مشخص شده است.
نیسان زامیاد آپشنال | قیمت پایه | قیمت فروش |
---|---|---|
تابستان 1400 | 218.223 | 241.8 |
پاییز 1400 | 227.535 | 252 |
*قیمتهای فوق، برحسب میلیون تومان است.
*قیمت پایه همان قیمت خام کارخانه بوده که بدون هزینه جانبی محاسبه میشود.
*قیمت فروش، همان قیمت نهایی است که بدست مصرف کننده میرسد.
قیمت نیسان دیزلی اعلام شد
مهر 1400: با اعلام شرکت سایپا، قیمت جدید نیسان دیزل یورو5 اعلام شد. وانت دیزلی زامیاد در تابستان 1400 با قیمت 278 میلیون تومان فروخته میشد اما برای پاییز 1400، شرکت زامیاد قیمتش را به 298.8 میلیون تومان رسانده است.
افزایش قیمت نیسان آپشنال
مهر 1400: با صدور دعوتنامههای نیسان زامیاد با موعد مهرماه، حالا قیمت جدید نیسان آبی ویژه نیمه دوم سال 1400 نیز مشخص شده است. همانطور که میدانید، زامیاد از اواسط تابستان امسال، فقط نسخههای آپشنال نیسان زامیاد را تحویل داده و دیگر خبری از نسخههای معمولی آن نیست.
نیسان زامیاد تکسوز آپشنال که در نیمه اول 1400 با قیمت 212.5 میلیون تومان فروخته میشد، برای نیمه دوم سال، قیمتش به 241.8 میلیون تومان رسیده است. نیسان زامیاد دوگانهسوز آپشنال نیز در نیمه اول 1400 با قیمت 230 میلیون تومان فروخته میشد ولی در نیمه دوم 1400 قیمتش به 257.8 میلیون تومان رسیده است.
توقف تولید نیسان آبی تا پایان 1400
مرداد 1400: تولید نیسان زامیاد تا پایان سال 1400 متوقف میشود. درحالیکه شرکت خودروسازی زامیاد در بهمنماه 1399 از تولید آزمایشی نسخه جدید وانت نیسان زامیاد با نام «نیسان سال» خبر داده بود، ولی حالا آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) تایید کرده است که تولید این وانت قدیمی، تا پایان سال 1400 و برای همیشه متوقف خواهد شد.
آنطور که آقای سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا در تاریخ 31 تیرماه گفته است، وانت جدید پادرا پلاس، که تولید و تحویل آن از ابتدای سال 1400 شروع شده است، قرار است جای خالی وانت نیسان زامیاد را در خانواده محصولات تجاری سایپا، پر کند.
شماره گذاری نیسان زامیاد با مدل 1400
تیر 1400: اگر پیگیر اخبار شمارهگذاری خودروها باشید، حتما میدانید که تعداد بسیار محدودی از محصولات شرکت زامیاد، با مدل 1399 تحویل خریداران شده است. اما بعد از بالاگرفتن اختلافات میان سازمان محیط زیست و خودروسازان، پلیس نیز وارد میدان شد و از شمارهگذاری خودروهای یورو4 جلوگیری کرد.
تعدادی از این خودروهای یورو4، کاربری تاکسی داشتند که به دلیل تعهدات خودروسازان برای طرح نوسازی تاکسی، شمارهگذاری آنها ادامه پیدا کرد. اما تعداد دیگری از این خودروها، ازجمله نیسان زامیاد Z24 و همچنین پادرا پلاس، امکان ارتقا به استاندارد یورو5 را نداشتند که با مساعدت سازمان محیط زیست، سایپا مجبور شد تا آنها را با مدل 1398 تحویل خریداران دهد و سپس خسارت ناشی از افت مدل را هم به خریداران، برگرداند.
ولی طبق جدیدترین اسنادی که در تاریخ 23 تیرماه منتشر شده است، ظاهرا امکان شمارهگذاری خودروها با مدل 1400 فراهم شده. سایپا از مشتریانی که دعوتنامه آنها با مدل 1398 صادر شده، خواسته تا با مراجعه به نمایندگیها، رضایتنامه تبدیل خودرو را امضا کنند. هنوز زمان تحویل زامیادهای مدل 1400 مشخص نشده اما سایپا در متن این رضایتنامه، چنین گفته که: «به دلیل محاسبه تخفیف افت مدل، هیچگونه هزینهای ناشی از جریمه تاخیر در تحویل یا ناشی از سود مشارکت، به مشتریانش پرداخت نمیکند و آنها نیز حق شکایت و اعتراض ندارند». تبدیل دعوتنامههای 1398 به 1400 فقط تا تاریخ 28 تیرماه 1400 امکانپذیر خواهد بود.
تحویل نیسان آپشنال بدون گارد جلو
اسفند 99 | براساس خبرهای رسیده از خریداران وانت نیسان آپشنال، ظاهرا شرکت خودروسازی زامیاد به خریداران این محصول جدید خبر داده که اسفندماه به بعد، نیسان آپشنال را بدون گارد جلو به آنها تحویل میدهد. همچنین برای مشتریانی که در فروش فوری نیسان آپشنال (با قیمت قطعی) ثبت نام کردهاند نیز قرار شده تا 950 هزارتومان برای حذف گارد، به آنها برگردانده شود.
آغاز تولید وانت نیسان سال
بهمن 99 | در آستانه پنجاهمین سال حضور وانت نیسان زامیاد در ایران، شرکت خودروسازی سایپا خبر داده که در تاریخ 21 بهمن 99، خط تولید نسخه جدید وانت زامیاد را افتتاح کرده است؛ وانتی که بزودی و با نام «نیسان سال» به بازار خواهد آمد. آنطور که آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) خبر داده، در وانت نیسان سال زامیاد، بهبودهای زیر انجام شده است:
- افزایش فضای کابین،
- نصب فرمان جدید دوتکه،
- استفاده از کفپوش یکپارچه در کف خودرو،
- نصب کاور ستونها و دیوارهها،
- آینه برقی،
- کنسول جدید،
- تقویت نور داخل کابین،
- روکش جدید سقف.
تصاویر و اطلاعات فنی وانت نیسان سال زامیاد، هنوز منتشر نشده است.
شماره گذاری وانت زامیاد با مدل 98
آذر 99 | همزمان با شروع شمارهگذاری رنو از تاریخ 23 آذرماه 99، سایپا از آغاز شمارهگذاری محصولات زامیاد نیز خبر داده است. آقای باقری، قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا، در تاریخ 22 آذرماه خبر داده که مشکل شمارهگذاری وانت زامیاد برطرف شده و شمارهگذاری خودروهای زامیاد با مدل 1398 بزودی آغاز میشود.
تولید وانت نیسان با موتور یورو 5
بعد از ماجراهایی که برای شماره گذاری وانت نیسان رخ داده، شرکت سایپا رسما اعلام کرده که تولید وانت نیسان با موتور Z24 در پایان سال 1399 به اتمام میرسد. اما به موازات آن، این شرکت قرار است با تولید موتور Z24NI (انژکتوری)، نسخه جدید وانت زامیاد را با موتور یورو 5 به بازار بفرستد. سایپا هم اکنون تاییدیه شرکت بازرسی کیفیت را برای آلایندگی این موتور جدید دریافت کرده است.
زامیاد همچنین خبر داده که در آیندهای نزدیک، موتوری جدید و با تکنولوژی روز را جایگزین موتور Z24NI خواهد کرد.
مشخصات وانت نیسان آپشنال
اولین سری وانت نیسان زامیاد آپشنال در اسفندماه 98 بدست خریدارانش رسید. سایپا در این نسخه جدید، چندین آپشن را حذف کرده اما چندین ویژگی دیگر را به وانت آبی اضافه کرده است.

در وانت نیسان آپشنال، «فرمان هیدرولیک» و «سیستم پخش» خودرو حذف شده اما «لاستیک رادیال» و «کولر» همچنان بصورت استاندارد هستند. همچنین زامیاد برای وانت نیسان آپشنال، سه ویژگی کاملا جدید اضافه کرده که عبارتند از:
- گارد جلو،
- برچسب های گرافیکی در طرفین بدنه،
- کفی پلاستیکی اتاق بار.

مزایای لاستیک رادیال در محصولات زامیاد
شرکت خودروسازی زامیاد در شهریورماه 98، با انتشار اطلاعیهای، درباره تغییر لاستیکهای نیسان زامیاد و جایگزین کردن آنها با لاستیکهای رادیال، توضیحاتی داد که خلاصه آن، به شرح زیر است:
تایرهای رادیال (Radial) محصول جدید شرکت های تولیدی لاستیک است که نسبت به تایرهای قدیمی بایاس (Baias) برتری های متعددی دارد ازجمله:
- افزایش ضریب ایمنی
- فرمان پذیری و نرمی بهتر
- کاهش صدای تولیدی تایر
- قابلیت بهتر بالانس چرخ
- کاهش صدمات وارده در دست اندازهای مسیر به سیستم جلوبندی (بدلیل مقاومت بیشتر لاستیک به ضربات)
- افزایش قاصله زمانی میان پنچرشدن و خوابیدن لاستیک (به راننده این امکان را می دهد تا خودرو را به تعمیرگاه برساند)
- افزایش تعادل جانبی بر سر پیچ ها و دور زدن (بدلیل کمتر بودن ارتفاع در مقطع لاستیک)
تغییرات وانت نیسان در دهه 90 شمسی
نیسان آبی دیگر برای همه ما شناخته شده است؛ پیکاپی فوقالعاده جان سخت که بیبهره از سادهترین امکانات است و بدنهای جعبهای و ایمنی بسیار ضعیفی دارد.
وانت نیسان آبی متولد دهه 70 میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری 140) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران همزمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه 50 شمسی نیز اولین نسخههای مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد.
در اواسط دهه 60 شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستینبار پیشرانه Z24 داتسون 720 را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا 24 آنرا به بازار فرستاد.
در اواخر دهه 70 شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا 24 به زامیاد Z24 تغییر کرد. مهمترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا 24 در حذف پیشرانه ژاپنیاش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سالهای ابتدایی دهه 60 شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش بهصرفه نمیشد.
تولید نیسان آبی از اواخر دهه 70 شمسی تاکنون همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند:
- تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه 80 شمسی
- اضافهشدن ترمز ABS و EBD
- اضافهشدن پیشرانه 2.8 لیتری دیزلی
- اضافهشدن پیشرانه 2.4 لیتری دوگانهسوز
- تغییر میلفرمان
- نصب محدودکننده سرعت
- نصب تاخوگراف
637484847653015883.jpg)
زامیاد همچنین از سال 95 مدل آپشنال این وانت را به بازار فرستاد که تنها فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یکتکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسانهای سابق دارد.
قیمت وانت نیسان زامیاد
در جدول زیر، آخرین قیمت نمایندگی سایپا برای انواع وانت نیسان زامیاد را مشاهده میکنید:
مدل | بنزین | بنزین آپشنال | دوگانه | دوگانه آپشنال | دیزل |
---|---|---|---|---|---|
آبان 1399 | 177.7 | 187.7 | 199.8 | 209.8 | 263.9 |
اردیبهشت 1400 | 207 | 212.5 | 222 | 230 | 278 |
مهر 1400 | - | 241.8 | - | 257.8 | 298.8 |
آذر 1400 | - | 252 | - | 278 | - |
اسفند 1400 | 237 | ثابت | - | - | - |
*در جدول فوق، قیمتها برحسب میلیون تومان است.
* قیمت مدلهای آپشنال، بدون لاستیک رادیال اعلام شده است.
همچنین جهت اطلاع از قیمت روز خودرو و همچنین قیمت روز سایپا و قیمت روز زامیاد، لینکهای زیر را مشاهده کنید:
فروش وانت نیسان زامیاد
جهت اطلاع از آخرین شرایط فروش فوری زامیاد و سایپا و همچنین شرایط پیش فروش زامیاد و سایپا، لینکهای زیر را مطالعه کنید:
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : باما
برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
rahmanazizi(227 روز پیش)
سلام ثبت نام بصورت اقساط هم داره،؟ اگه داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
احسان از تهران(435 روز پیش)
پلت فرمش واسه احد اقیانوسه تازا ورداشتن خط کشی انداختن روش انگار پرادویه