• بررسي وانت نيسان زامياد آپشنال

تولید و عرضه وانت‌های زامیاد با پیشرانه M24 پلاس

بررسی وانت نیسان زامیاد آپشنال SVD

8 آبان 1402 12:23

تولید و عرضه وانت‌های زامیاد با پیشرانه M24 پلاس

آبان 1402: بابک مصدق، معاونت توسعه محصول شرکت زامیاد، اظهار کرد با هدف مدیریت هرچه بهتر مصرف سوخت و کنترل آلاینده های خروجی از اگزوز خودرو، ضمن استفاده از کاتالیست جدید، پیاده‌سازی سیستم مدیریت موتور (EMS) انواع وانت زامیاد با پروتکل شبکه CAN در دستور کار قرار گرفت و کالیبراسیون موتور با ECU جدید ساخت داخل، نهایی شد.

وی افزود در موتور M24 پلاس از دریچه گاز برقی استفاده می شود. همچنین به منظور ارتقا کیفی وانت نیسان با پیشرانه جدید، مسیر برگشت سوخت از ریل به باک حذف شده است. این تغییرات باعث می شود موتور M24 پلاس، در قیاس با موتور Z24 كنترل دقيق تری برای ميزان مصرف سوخت و آلايندگی داشته باشد که در نهایت با کاهش مصرف سوخت منجر به ارتقا موتور از استاندارد یورو4 به یورو5 می گردد. این موتور به سفارش شرکت زامیاد و با تکیه بر دانش فنی مهندسان شرکت مگاموتور طراحی و تولید شده است.

وی همچنین تاکید کرد تولید وانت های SVP و SVPD شرکت زامیاد با پیشرانه بهبود یافته ی M24 پلاس آغاز شده و در سبد محصولات شرکت قرار گرفته است.

قیمت وانت نیسان در پاییز 1402

شرکت خودروسازی زامیاد، قیمت جدید برخی از مدل‌های وانت نیسان Z24 را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

مدل قیمت مصوب
وانت بنزینی آپشنال رادیال SVD 534.090 میلیون
وانت بنزینی آپشنال هیدرولیک SVD 539.290 میلیون
وانت بنزینی آپشنال رادیال هیدرولیک SVD 556.190 میلیون
وانت دوگانه سوز آپشنال رادیال 571.090 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

شماره‌گذاری و تحویل نیسان آغاز شد

شهریور 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، اعلام کرد که حدود 21 هزار دستگاه از خودرو‌های باری نیسان به دلیل مباحث مربوط به استاندارد، به مدت 3 ماه شماره گذاری نشدند. اما هم اکنون با دستور ویژه رئیس جمهور و رعایت الزامات سازمان ملی استاندارد فرایند شماره گذاری و تحویل آن به مردم آغاز شده است و تاکنون ۳ هزار دستگاه از این نوع خودرو، تحویل داده شده است.

تجمع برای اعتراض به عدم شماره‌گذاری نیسان

مرداد 1402: حدود 12 هزار نفر از متقاضیان محصول نیسان شرکت زامیاد، ماه‌هاست منتظر تعیین تکلیف شماره گذاری و تحویل خودروهای ثبت نامی خود هستند. شرکت نیز به آن ها اعلام کرده است در تاریخ 27 اردیبهشت، پیش از اتمام مهلت قانونی موسسه استاندارد، کلیه مجوزهای لازم برای شماره گذاری این محصول را دریافت کرده است؛ اما موسسه استاندارد از ارسال نامه تاییدیه به پلیس راهور جهت شماره گذاری این خودروها اجتناب کرده است.

تجمع اعتراضی حواله داران نیسان دیزل

اکنون تعدادی از متقاضیان نیسان شرکت زامیاد با حضور در کارخانه این شرکت اقدام به تحصن کردند و خواهان روشن شدن تکلیف خودروهای خود هستند. چند ماه هست حدود 12 هزار نفر که با این خودرو قرار است امرار معاش خود و خانواده خود را انجام دهند، معطل موسسه استاندارد هستند و تلاش های وزارت صمت نیز در این مورد به جایی نرسیده است. در این باره می توان گفت که توانایی فوق العاده ای برای تولید نارضایتی اجتماعی وجود دارد و این مسئله بارها و بارها تکرار شده است که بی دلیل زندگی و معاش مردم بهم بریزد.  تاکنون خودروهای زیادی شماره گذاری شده است؛ اما این خودرو که دیگر تولید نخواهد شد و وسیله کار و معیشت مردم است چرا نباید شماره گذاری شود؟

راه‌اندازی کارخانه مونتاژ زامیاد در کنیا

تیر 1402: در سفر رئیس جمهور به کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، ایران و کنیا، مقرر شد تا ایران و کنیا در خصوص مونتاژ خودرو در کنیا، همکاری داشته باشند. بنابراین شرکت زامیاد محصولات خود را در بازار کنیا به اسم Kifaru تولید و عرضه می‌کند.

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران قصد دارد کارخانه مونتاژ خودرو را در مومباسا کنیا راه‌اندازی کند. این کارخانه ‌تولید کننده خودروی بومی ایران با نام Kifaru است. خودروهای ایرانی که اسامی سواحیلی (واژه سواحیلی به معنی ساکنان سواحل به‌کار می‌ رود و اطلاق این نام از آن جهت است که عمده سواحیلی‌ها ساکن کناره‌های غربی اقیانوس هند در قاره آفریقا هستند) بر آن ها گذاشته شده در کنیا تولید خواهد شد. همکاری با ایران،‌ تاییدی بر پیوند روابط است. حضور ایران در صنعت خودروی کنیا، ‌خبر خوبی برای مهندسان،‌ کارگران و فروشندگان خودروی این کشور است.

قیمت نیسان زامیاد در تیر 1402

شرکت خودروسازی زامیاد، قیمت انواع وانت نیسان را ویژه تیرماه 1402 اعلام کرده است:

مدل قیمت تیر 1402
نیسان بنزینی آپشنال 485 میلیون
نیسان دوگانه آپشنال 545 میلیون
نیسان دیزل آپشنال 625 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

اضافه شدن آپشن دی‌لایت به نیسان آبی

خرداد 1402: برای ادامه تولید وانت نیسان، پاس کردن استانداردهای 85گانه ضروری است. به همین خاطر شرکت زامیاد برای این محصول قدیمی، چراغ روز یا دی‌لایت را در نظر گرفته است. همچنین به احتمال زیاد این وانت به پوزیشن لایت (Position Light) نیز مجهز خواهد شد.

وانت زامیاد با چراغ دیلایت

لازم به ذکر است که زامیاد در حال حاضر فقط ۲۰ استاندارد از استاداردهای ۸۵گانه را پاس کرده و اکثر آن‌ها نیز در حوزه روشنایی و چراغ این خودرو بوده است. در واقع این خودرو هنوز در بخش‌هایی چون کیسه هوای ایمنی ارتقا پیدا نکرده و به همین دلیل یک خودرو استاندارد محسوب نمی‌شود.  

قیمت وانت نیسان دیزل در بهار 1402

اردیبهشت 1402: همزمان با شروع فروش محصولات زامیاد از ابتدای اردیبهشت‌ماه، قیمت جدید نیسان دیزل نیز مشخص شده است. آخرین قیمت رسمی برای این وانت، مبلغ 449 میلیون تومان بود که در پاییز 1401 اعلام گردید. اما از تاریخ 4 اردیبهشت‌ماه 1402، شرکت زامیاد این خودرو را با افزایش قیمت 107 میلیونی عرضه کرده است طوریکه قیمت وانت نیسان دیزلی، هم‌اکنون معادل 556 میلیون و 454 هزارتومان است.

مدل نیسان دیزل
بهار 1401 389.5 میلیون
پاییز 1401 449 میلیون
بهار 1402 556.4 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

وانت زامیاد سه ستاره کیفی دریافت کرد

اسفند 1401: سیامک خسروی، عضو موظف هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل شرکت زامیاد، خبر داد که با استمرار برنامه‌های بهبود مستمر کیفیت محصولات شرکت زامیاد، این شرکت توانسته در مدت زمان هفت ماهه، کیفیت وانت زامیاد را از یک ستاره به سه ستاره کیفی ارتقا دهد. به‌منظور تحقق اهداف سال 1401 و با توجه به تاکید مدیرعامل این شرکت مبنی بر افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، برنامه بهبود کیفیت طرح‌ریزی و از ابتدای سال جاری اجرا شد که با پیاده‌سازی و اجرای برنامه ارتقا کیفیت محصولات، وانت زامیاد بنزینی از امتیاز منفی 301 در دی‌ماه سال گذشته و وانت نیسان دوگانه‌سوز از امتیاز منفی 356 در همان مقطع زمانی به امتیاز منفی 179 برای هر دو محصول و دو ستاره کیفی در مردادماه سال جاری ارتقا یافت.

وی افزود وانت زامیاد به علت ویژگی‌های منحصر به فرد شاسی و قدرت و توان موتور ۲.۴ لیتری و همچنین قیمت رقابتی آن، دارای مقبولیت بالایی در بازار ایران نسبت به رقبای دیگر است. این موضوع باعث شده تا وانت زامیاد عمده سهم بازار خودروهای سبک تجاری را به خود اختصاص دهد؛ ضمن اینکه شرکت زامیاد علاوه بر حفظ برتری‌های ذکر شده این محصول و با توجه به الزامات قانونی (سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و راهور فراجا) در مقاطع زمانی مختلف نسبت به انطباق این محصول با استانداردهای ‌روز کشور اقدام کرده است. با توجه به جایگاه ویژه مشتریان در برنامه‌های راهبردی شرکت زامیاد و به منظور افزایش رضایت آن‌ها، استمرار برنامه‌های بهبود کیفیت و دستیابی به سه ستاره کیفی در دستور کار شرکت قرار گرفت.

براساس گفته‌های آقای خسروی، پروژه‌های متعددی از جمله ارتقا تجهیزات تست خودرو، اصلاح و نوسازی تجهیزات خط تولید، نوسازی و اصلاح قالب‌های بدنه، افزایش ضریب ایمنی خودرو به واسطه ارتقا مجموعه‌ها و قطعات مشمول الزامات ایمنی، تدوین و اجرای برنامه‌های متعدد ارتقا کیفیت سازندگان قطعات و زنجیره تامین باعث شد امتیاز منفی هر دو محصول وانت زامیاد بنزینی و دوگانه‌سوز در بهمن ماه سال جاری به نمره منفی 129.5 کاهش یابد و این محصول موفق به اخذ سه ستاره کیفی شود. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی شرکت زامیاد حفظ و نگهداری سطح سه ستاره کیفی برای محصولات وانت زامیاد بنزینی و دوگانه‌سوز و همچنین ارتقا سطح کیفی محصولات پادراپلاس و کارون به عنوان محصولات جدید شرکت به سطح چهار ستاره کیفی است.

قیمت انواع وانت نیسان در نیمه دوم 1401

آذر 1401: شرکت خودروسازی زامیاد از ابتدای آذرماه، قیمت جدید انواع وانت نیسان را اعلام کرده است. قیمت نیسان آبی، در نیمه اول سال 1401، ثابت باقی مانده بود طوریکه در تابستان نیز، دچار تغییر قیمت نشد. اما برای پاییز 1401 افزایش قیمت‌ها اعمال شده و احتمالا تا پایان سال نیز قیمت‌ها ثابت می‌ماند:

مدل بهار 1401 پاییز 1401
نیسان آپشنال 318 میلیون 349 میلیون
نیسان دوگانه آپشنال 359 میلیون 389.9 میلیون
نیسان دیزل آپشنال 389.5 میلیون 449 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت نیسان آپشنال با فرمان هیدرولیک

شهریور 1401: شرکت خودروسازی زامیاد، در آخرین روزهای تابستان 1401، فروش وانت نیسان آپشنال را با فرمان هیدرولیک مجددا آغاز کرده است. براساس قیمت‌های اعلام شده از سوی این شرکت، فرمان هیدرولیک حدود 7.5 میلیون تومان قیمت داشته و روی هر دو نسخه وانت تک‌سوز و وانت دوگانه‌سوز نیز قابل نصب است. در جدول زیر، تفاوت قیمت انواع وانت نیسان آپشنال را مشاهده می‌کنید:

مدل نیسان بنزینی نیسان دوگانه
آپشنال 318 میلیون 359 میلیون
آپشنال+هیدرولیک 325.6 میلیون x
آپشنال+رادیال 323.8 میلیون 364.9 میلیون
آپشنال+رادیال+هیدرولیک 331.4 میلیون 372.4 میلیون

*قیمت‌های فوق، ویژه تابستان 1401 بوده و برحسب تومان است.

قیمت وانت نیسان آپشنال با کاربری

شهریور 1401: شرکت زامیاد همزمان با اعلام شرایط فروش محصولاتش از تاریخ 19 شهریورماه، برای نخستین‌بار در سال جاری، قیمت وانت نیسان آپشنال دوگانه سوز را با کاربری یخچال و کاربری سقف فلزی اعلام کرد. 

قیمت نیسان دوگانه سوز آپشنال با کاربری یخچال، معادل 535 میلیون تومان اعلام شده که حدود 175 میلیون تومان از نیسان دوگانه سوز آپشنال معمولی، گران‌تر است. قیمت نیسان دوگانه سوز آپشنال با کاربری سقف فلزی نیز حدود 60 میلیون گران‌تر از نسخه معمولی بوده و معادل 420 میلیون تومان اعلام شده است.

افزایش کیفیت وانت نیسان آپشنال

مرداد 1401: سید محمد موسوی، معاون کیفیت شرکت زامیاد، اعلام کرد که 100 نمره منفی در بازه زمانی کوتاه چهار ماهه از محصول وانت زامیاد کاهش یافت و سبب شد تا این خودرو دو ستاره کیفی را کسب کند.

وی توضیح داد که توجه و اهمیت به مقوله کیفیت در شرکت زامیاد برای تولید و عرضه محصول باکیفیت، هم‌سو با تاکید نهادهای قانون‌گذار و اجرایی کشور در سال جاری، موجب این مهم شد. با دستور مستقیم مدیرعامل شرکت زامیاد مبنی بر طراحی و اجرای پروژه‌های کیفی، این مهم در دستور کار معاونت کیفیت قرار گرفت و با استفاده از روش‌های نوین حل مسئله با رویکرد تیمی، معایب اعلام شده توسط شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران در اصلاح محصول، بر اساس درجه اهمیت، میزان نمره منفی و تعداد تکرار طبقه‌بندی و ایرادات مهم، به منظور رفع، انتخاب شد.

بر اساس گفته‌های آقای موسوی، استفاده از تکنیک‌های حل مسئله، ریشه‌های بروز عیب توسط تیم‌های چند تخصصی بررسی و شناسایی شد و اقدامات اصلاحی برای حذف ریشه‌های بروز عیب و بهبود سطح کیفی تامین‌کنندگان قطعات و بهبود فرآیندهای تولیدی به سرعت در فرآیند اصلاحی و اجرایی قرار گرفت و موجب شد در بازه زمانی کوتاه مدت (چهار ماهه)، ایرادات فرآیندی و پرتکرار در تولید محصول وانت‌ زامیاد کاملا حذف شود.

وی تاکید کرد رویکرد بهبود مستمر کیفی محصول وانت‌ زامیاد به دلیل جایگاه استراتژیک آن در میان خودروهای تجاری سبک کشور و مزایای رقابتی و عملکردی فنی این محصول برای مشتریان، همواره مورد توجه و اهتمام شرکت زامیاد است.

قیمت وانت نیسان آپشنال تغییر کرد

با اعلام شرکت خودروسازی زامیاد، از تاریخ 29 خردادماه 1401، وانت نیسان آبی را با قیمت جدید در اختیار خریداران قرار می‌دهد؛ این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های سه ماهه سوم سال 1400، حدود 60 تا 74 میلیون تومان افزایش داشته‌اند:

مدل قیمت پاییز 1400 قیمت بهار 1401
وانت نیسان آپشنال 257.6 میلیون تومان 318 میلیون تومان
وانت نیسان آپشنال دوگانه 284.2 میلیون تومان 359 میلیون تومان
وانت نیسان دیزل یورو 5 315.1 میلیون تومان 389.5 میلیون تومان

*در جدول فوق، قیمت‌ مصوب نمایندگی اعلام شده است.

بهبود کیفیت وانت نیسان

خرداد 1401: سيد محمد موسوی سنگدهی، معاون كيفيت شركت زامياد، اعلام‌ کرد که این شرکت طی سه ماه گذشته توانست 100 نمره منفی از محصول وانت زامیاد را کاهش دهد. بنابراین کیفیت این محصول در مواردی مانند رنگ، شاسی، اکسل، فرمان، ترمز و نفوذ گرد و خاک و آب به داخل کابین، بهبود یافته است.

بهبود کیفیت وانت نیسان
بهبود کیفیت وانت نیسان

وی تاکید کرد که توليد، تست‌ها و قطعات اين محصول مطابق با استاندارد‌های الزامی سازمان ملی استاندارد است. همچنین در تمامی بازرسی‌های شرکت بازرسی كيفيت و استاندارد ایران، موضوع «تعهد به انطباق فرآیند تولید با تائید نوع خودرو» مورد ارزشیابی و تائید قرار گرفته است.

طبق گفته‌های آقای موسوی سنگدهی، به منظور رضایت مشتریان امکاناتی مانند کولر، فرمان هیدرولیک، سیستم سوخت دوگانه‌سوز، استفاده از ستون فرمان دوتکه،‌ سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ایموبلایزر، تغییر داشبورد با اهداف زیباتر شدن و اضافه شدن عملگر‌های جدید، تغییر نشانگرهای آمپر به حالت دیجیتال، گیربکس پنج دنده، بهینه‌سازی شفت خروجی گیربکس، یکپارچه‌سازی شیشه‌های جانبی جهت جلوگیری از نفوذ هوا، آب و خاک به داخل خودرو و کم کردن صدای موتور، به این محصول اضافه شده است.

تولید وانت نیسان با موتور یورو 5

اردیبهشت 1401: شرکت خودروسازی سایپا درباره تولید وانت زامیاد توضیح داد که شرکت زامیاد تلاش می‌کند تا ضمن حفظ کیفیت محصولات، برنامه‌های ارتقا کیفی و ساختاری را طرح‌‌ریزی و اجرا کند.

این شرکت به منظور بی‌اثر ساختن تحریم‌ها با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، توانسته تا گواهینامه تایید آلایندگی Euro 5+ EOBD  برای وانت های تولیدی با موتور Z24NI را از شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و بازرسی مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کند. ارتقاهایی نیز مانند کاهش مصرف سوخت، نصب ترمز ABS، نصب فرمان دوتکه جهت ایمنی راننده، کاهش 100 نمره منفی کیفی، بهبود در شاسی، قوای محرکه و بدنه خودرو، حاصل شده است.

برنامه شرکت زامیاد بر تولید وانت زامیاد است؛ اما با  کیفیتی قابل قبول و ارتقا آن به سه ستاره کیفی. زیرا این خودرو در شبکه حمل و نقل کشور منبع درآمدی مناسب برای اقشار کم درآمد است و کارایی مناسبی دارد. شرکت خودروسازی زامیاد همزمان با عرضه وانت نیسان، با تولید وانت پادرا پلاس که سه ستاره کیفی دارد، گامی دیگر در تحقق نیاز بازار تقاضا و ارتقا کیفی محصولات تولید خود برداشته است.

توقف تولید نیسان آبی تا پایان 1400

مرداد 1400: تولید نیسان زامیاد تا پایان سال 1400 متوقف می‌شود. درحالیکه شرکت خودروسازی زامیاد در بهمن‌ماه 1399 از تولید آزمایشی نسخه جدید وانت نیسان زامیاد با نام «نیسان سال» خبر داده بود، ولی حالا آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) تایید کرده است که تولید این وانت قدیمی، تا پایان سال 1400 و برای همیشه متوقف خواهد شد.

آنطور که آقای سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا در تاریخ 31 تیرماه گفته است، وانت جدید پادرا پلاس، که تولید و تحویل آن از ابتدای سال 1400 شروع شده است، قرار است جای خالی وانت نیسان زامیاد را در خانواده محصولات تجاری سایپا، پر کند.

شماره گذاری نیسان زامیاد با مدل 1400

تیر 1400: اگر پیگیر اخبار شماره‌گذاری خودروها باشید، حتما می‌دانید که تعداد بسیار محدودی از محصولات شرکت زامیاد، با مدل 1399 تحویل خریداران شده است. اما بعد از بالاگرفتن اختلافات میان سازمان محیط زیست و خودروسازان، پلیس نیز وارد میدان شد و از شماره‌گذاری خودروهای یورو4 جلوگیری کرد.

تعدادی از این خودروهای یورو4، کاربری تاکسی داشتند که به دلیل تعهدات خودروسازان برای طرح نوسازی تاکسی، شماره‌گذاری آنها ادامه پیدا کرد. اما تعداد دیگری از این خودروها، ازجمله نیسان زامیاد Z24 و همچنین پادرا پلاس، امکان ارتقا به استاندارد یورو5 را نداشتند که با مساعدت سازمان محیط زیست، سایپا مجبور شد تا آنها را با مدل 1398 تحویل خریداران دهد و سپس خسارت ناشی از افت مدل را هم به خریداران، برگرداند.

ولی طبق جدیدترین اسنادی که در تاریخ 23 تیرماه منتشر شده است، ظاهرا امکان شماره‌گذاری خودروها با مدل 1400 فراهم شده. سایپا از مشتریانی که دعوتنامه آنها با مدل 1398 صادر شده، خواسته تا با مراجعه به نمایندگی‌ها، رضایت‌نامه تبدیل خودرو را امضا کنند. هنوز زمان تحویل زامیادهای مدل 1400 مشخص نشده اما سایپا در متن این رضایت‌نامه، چنین گفته که: «به دلیل محاسبه تخفیف افت مدل، هیچگونه هزینه‌ای ناشی از جریمه تاخیر در تحویل یا ناشی از سود مشارکت، به مشتریانش پرداخت نمی‌کند و آنها نیز حق شکایت و اعتراض ندارند». تبدیل دعوتنامه‌های 1398 به 1400 فقط تا تاریخ 28 تیرماه 1400 امکان‌پذیر خواهد بود.

تحویل نیسان آپشنال بدون گارد جلو

اسفند 99 | براساس خبرهای رسیده از خریداران وانت نیسان آپشنال، ظاهرا شرکت خودروسازی زامیاد به خریداران این محصول جدید خبر داده که اسفندماه به بعد، نیسان آپشنال را بدون گارد جلو به آنها تحویل می‌دهد. همچنین برای مشتریانی که در فروش فوری نیسان آپشنال (با قیمت قطعی) ثبت نام کرده‌اند نیز قرار شده تا 950 هزارتومان برای حذف گارد، به آنها برگردانده شود.

آغاز تولید وانت نیسان سال

بهمن 99 | در آستانه پنجاهمین سال حضور وانت نیسان زامیاد در ایران، شرکت خودروسازی سایپا خبر داده که در تاریخ 21 بهمن 99، خط تولید نسخه جدید وانت زامیاد را افتتاح کرده است؛ وانتی که بزودی و با نام «نیسان سال» به بازار خواهد آمد. آنطور که آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) خبر داده، در وانت نیسان سال زامیاد، بهبودهای زیر انجام شده است:

  • افزایش فضای کابین،
  • نصب فرمان جدید دوتکه،
  • استفاده از کفپوش یکپارچه در کف خودرو،
  • نصب کاور ستون‌ها و دیواره‌ها،
  • آینه برقی،
  • کنسول جدید،
  • تقویت نور داخل کابین،
  • روکش جدید سقف.

تصاویر و اطلاعات فنی وانت نیسان سال زامیاد، هنوز منتشر نشده است.

شماره گذاری وانت زامیاد با مدل 98

آذر 99 | همزمان با شروع شماره‌گذاری رنو از تاریخ 23 آذرماه 99، سایپا از آغاز شماره‌گذاری محصولات زامیاد نیز خبر داده است. آقای باقری، قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا، در تاریخ 22 آذرماه خبر داده که مشکل شماره‌گذاری وانت زامیاد برطرف شده و شماره‌گذاری خودروهای زامیاد با مدل 1398 بزودی آغاز می‌شود.

تولید وانت نیسان با موتور یورو 5

بعد از ماجراهایی که برای شماره گذاری وانت نیسان رخ داده، شرکت سایپا رسما اعلام کرده که تولید وانت نیسان با موتور Z24 در پایان سال 1399 به اتمام می‌رسد. اما به موازات آن، این شرکت قرار است با تولید موتور Z24NI (انژکتوری)، نسخه جدید وانت زامیاد را با موتور یورو 5 به بازار بفرستد. سایپا هم اکنون تاییدیه شرکت بازرسی کیفیت را برای آلایندگی این موتور جدید دریافت کرده است.

زامیاد همچنین خبر داده که در آینده‌ای نزدیک، موتوری جدید و با تکنولوژی روز را جایگزین موتور Z24NI خواهد کرد.


مشخصات وانت نیسان آپشنال

اولین سری وانت نیسان زامیاد آپشنال در اسفندماه 98 بدست خریدارانش رسید. سایپا در این نسخه جدید، چندین آپشن را حذف کرده اما چندین ویژگی دیگر را به وانت آبی اضافه کرده است.

عکس وانت نیسان آپشنال زامیاد
وانت نیسان آپشنال

در وانت نیسان آپشنال، «فرمان هیدرولیک» و «سیستم پخش» خودرو حذف شده اما «لاستیک رادیال» و «کولر» همچنان بصورت استاندارد هستند. 

    وانت زامیاد آپشنال سایپا
    وانت نیسان آپشنال

    همچنین زامیاد برای وانت نیسان آپشنال، سه ویژگی کاملا جدید اضافه کرده که عبارتند از:

    • گارد جلو،
    • برچسب های گرافیکی در طرفین بدنه،
    • کفی پلاستیکی اتاق بار.

    مزایای لاستیک رادیال در محصولات زامیاد

    شرکت خودروسازی زامیاد در شهریورماه 98، با انتشار اطلاعیه‌ای، درباره تغییر لاستیک‌های نیسان زامیاد و جایگزین کردن آنها با لاستیک‌های رادیال، توضیحاتی داد که خلاصه آن، به شرح زیر است:

    تایرهای رادیال (Radial) محصول جدید شرکت های تولیدی لاستیک است که نسبت به تایرهای قدیمی بایاس (Baias) برتری های متعددی دارد ازجمله:

    • افزایش ضریب ایمنی
    • فرمان پذیری و نرمی بهتر
    • کاهش صدای تولیدی تایر
    • قابلیت بهتر بالانس چرخ
    • کاهش صدمات وارده در دست اندازهای مسیر به سیستم جلوبندی (بدلیل مقاومت بیشتر لاستیک به ضربات)
    • افزایش قاصله زمانی میان پنچرشدن و خوابیدن لاستیک (به راننده این امکان را می دهد تا خودرو را به تعمیرگاه برساند)
    • افزایش تعادل جانبی بر سر پیچ ها و دور زدن (بدلیل کمتر بودن ارتفاع در مقطع لاستیک)

    تغییرات وانت نیسان در دهه 90 شمسی

    نیسان آبی دیگر برای همه ما شناخته شده است؛ پیکاپی فوق‌العاده جان سخت که بی‌بهره از ساده‌ترین امکانات است و بدنه‌ای جعبه‌ای و ایمنی بسیار ضعیفی دارد.

    وانت نیسان آبی متولد دهه 70 میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری 140) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران هم‌زمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه 50 شمسی نیز اولین نسخه‌های مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد.

    در اواسط دهه 60 شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستین‌بار پیشرانه Z24 داتسون 720 را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا 24 آن‌را به بازار فرستاد.

    وانت نیسان زامیاد

    در اواخر دهه 70 شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا 24 به زامیاد Z24 تغییر کرد. مهم‌ترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا 24 در حذف پیشرانه ژاپنی‌اش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سال‌های ابتدایی دهه 60 شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش به‌صرفه نمی‌شد.

    تولید نیسان آبی از اواخر دهه 70 شمسی تاکنون همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند:

    • تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه 80 شمسی
    • اضافه‌شدن ترمز ABS و EBD
    • اضافه‌شدن پیشرانه 2.8 لیتری دیزلی
    • اضافه‌شدن پیشرانه 2.4 لیتری دوگانه‌سوز
    • تغییر میل‌فرمان
    • نصب محدودکننده سرعت
    • نصب تاخوگراف

    زامیاد همچنین از سال 95 مدل آپشنال این وانت را به بازار فرستاد که تنها فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یک‌تکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسان‌های سابق دارد. 


    شرایط فروش وانت زامیاد

    برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت سایپا و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش سایپا، طرح فروش نقدی سایپا، طرح فروش فوق العاده سایپا و طرح فروش اقساطی سایپا، مقاله فروش فوری سایپا و همچنین مقاله ثبت نام زامیاد را مطالعه کنید.

    دیدگاه کاربران
    ناشناس 1402/9/23
    سلام.الان شرکت سایپا.نیسان زامیاداینه بقلش برقی میده بیرون.سیستم صوتی داره؟وفرق ابشنال SVDباSVPDدرچیست.ممنونم ک جواب میدید
    پاسخ
    0
    0
    0
    ابواقاسم 1402/7/29
    عزیزانی که قصد خرید نیسان رودارن .باید گواهینامه پایه دوم داشته باشن وگرنه تو دردسر میفتن
    پاسخ
    0
    0
    0
    rahmanazizi 1400/7/17
    سلام ثبت نام بصورت اقساط هم داره،؟ اگه داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    پاسخ
    1
    1
    0
    محمد صادقی 1402/7/12
    بله الان سایپا اقساطی میده
    0
    0
    احسان از تهران 1399/12/25
    پلت فرمش واسه احد اقیانوسه تازا ورداشتن خط کشی انداختن روش انگار پرادویه
    پاسخ
    0
    0
    0