ایتالیا پیشگام شد

اولین جاده هوشمند زیر بار ترافیکی می‌رود

24 بهمن 1399 19:10

هر سال که می‌گذرد قابلیت اتصال موتورسیکلت‌ها و خودروها بیشتر توسعه پیدا می‌کند. این روزها می‌توانید تنظیمات سیستم تعلیق را در برخی از خودروها و یا موتورسیکلت‌ها با یک اپلیکیشن تغییر دهید. البته برخی از شرکت‌ها هم‌چنان به آینده نگاه می‌کنند. به ویژه وسایل نقلیه متصل که در جاده‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد.

این جاده مجهز به مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورهاست که به گفته دو شرکت می‌تواند از چند طریق به رانندگان کمک کند. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد پروژه جدیدی در ایتالیا در حال اجراست که قصد دارد همه‌چیز را جلو ببرد. این پروژه نتیجه همکاری دو شرکت Anas  و  Tecnositaf است که به صورت خلاصه از آن به اسم جاده هوشمند یاد می‌شود. مسیری به طول 80 کیلومتر که دو شهر لونگارونه و کورتینا را به یکدیگر متصل می‌کند. حالا سوال این است که چه چیزی این جاده را هوشمند می‌کند؟

این جاده مجهز به مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورهاست که به گفته دو شرکت می‌تواند از چند طریق به رانندگان کمک کند. مهم‌تر از همه این سیستم هماهنگ می‌تواند جریان ترافیک از جمله تصادفات، تنگنای جاده‌ای و در کل هر وضعیت جاده‌‌ای که در طول مسیر ایجاد می‌شود را کنترل کند. حتی در صورت لزوم نیز می‌توان خدمات اورژانسی را سریع‌تر به محل مورد نیز اعزام کرد.

راکبان موتورسیکلت و رانندگان خودرو می‌توانند با پیشرفت این پروژه بیش از هر زمان دیگری با آن در ارتباط باشند. با ورود آنلاین وسایل نقلیه هوشمند مانند خودران‌ها، جاده‌های هوشمند مانند این، تجارت بیشتری کسب می‌کند.

دو شرکت اکنون پروژه‌های بزرگ‌‌تری را نیز در سر می‌پرورانند. لازم به ذکر است که در حال حاضر شرکت Anas حدود 90 درصد شبکه جاده‌های ایتالیا را مدیریت می‌کند. دو شرکت قرار است اولین مرحله از تست آن را در دوره بسیار شلوغ منطقه آغاز کنند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران