پایدارترین خودروی جهان

جایزه بهترین طراحی برای سوپراسپرت برقی لوتوس

25 بهمن 1399 13:20

شرکت لوتوس به تازگی موفق شده‌ است تا جایزه بین‌المللی طراحی IDA را برای سوپراسپرت تمام برقی خود، یعنی اوایا - Evija - دریافت کند و به عنوان برترین طراحی محصول سال انتخاب شود‌.

هیئت داوران IDA همچنین خاطرنشان کردند که لوتوس اوایا راهی را برای آینده‌ پایدارتر، آیرودینامیک‌تر و در عین حال زیباتر، هموار می‌کند.هیئت داوران در بخش‌های معماری، مد، داخلی، محصول و طراحی گرافیکی فعالیت می‌کنند و برترین‌ها اعلام می‌شوند‌. لوتوس اوایا نیز به عنوان پایدارترین خودروی جهان، از سوی داوران انتخاب شد.

لوتوس اوایا هنوز به دست مشتریان خود نرسیده و موعد تحویل آن، اواسط سال 2021 است. این اولین خودروی تمام برقی شرکت بریتانیایی لوتوس است و برای ساخت آن از چهار موتور الکتریکی استفاده شده است. لوتوس می‌گوید که پیشرانه الکتریکی اوایا قادر است 2000 اسب‌بخار قدرت و 1685 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این هیولای برقی در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن تا 400 کیلومتر برساعت است.

جایزه بهترین طراحی برای سوپراسپرت برقی لوتوس اوایا

برای ساخت بدنه اوایا از فیبرکربن استفاده شده تا وزن این ابرخودرو به حداقل میزان ممکن برسد و طبق اصل Colin Chapman (موسس شرکت لوتوس)، یعنی ساده‌سازی و سپس سبک‌سازی، ساخته شده‌ است. اگرچه اوایا طبق استانداردهای ICE سبک نسیت، اما این خودروی 1678 کیلوگرمی، سبک‌ترین ابرخودرو برای تولید است.

جایزه بهترین طراحی برای سوپراسپرت برقی لوتوس اوایا

هیئت داوران IDA همچنین خاطرنشان کردند که لوتوس اوایا راهی را برای آینده‌ پایدارتر، آیرودینامیک‌تر و در عین حال زیباتر، هموار می‌کند. اهدای این جایزه مخصوص، سالی فوق‌العاده را در تاریخ لوتوس رقم زد و سرآغازی برای تولید یک خودروی اسپرت هیبریدی در سال 2022 محسوب می‌شود.

آقای Russell Carr، مدیر طراحی لوتوس، می‌گوید که تمام افراد در لوتوس افتخار دریافت این جایزه را دارند. همچنین اوایا برای آن‌ها یک خودروی فوق‌العاده مهم است که از گذشته الهام گرفته و راهیست برای رسیدن به آینده‌ بلندپروازانه.

دیدگاه کاربران