• آسنا اتوماتيک توربو

نصب آپشن‌هایی جدید برای مدل‌های سفارشی

بررسی پیکاپ آمیکو آسنا اتومات

5 آذر 1400 17:00

آذر 1400: شرکت ارس خودرو دیزل برای نخستین‌بار، قیمت آمیکو آسنا اتوماتیک را پیش از رونمایی این خودرو اعلام کرده است. آنطور که منابع آگاه خبر داده‌اند، آسنا اتوماتیک با قیمت قطعی یک میلیاردو 368 میلیون تومان فروخته می‌شود. این درحالی است که قیمت آسنا دنده‌ای در پاییز 1400 حدود 950 میلیون تومان اعلام شده بود. اما آقای فداکار (مدیرعامل آمیکو) نکات بسیار جالبی درباره آسنا اتوماتیک گفته که عبارتند از:

1- عرضه اولیه از این محصول جدید، فقط در تیراژ محدود «100 دستگاه» و بصورت لیمیتد ادیشن خواهد بود. هر کدام از این خودروها، دارای پلاک فلزی حک شده‌ای روی داشبوردشان هستند که نشان می‌دهد خودروی موردنظر، چندمین خودرو از 100 دستگاه ساخته شده است.

2- برخی از آپشن‌های این محصول جدید، در نسخه‌های اولیه تعبیه نشده است اما پس از شروع شماره گذاری خودرو، این آشپن‌ها به خودرو اضافه می‌شوند.

3- عرضه آسنای اتوماتیک به مناسبت 30 سالگی تاسیس آمیکو انجام شده. به همین دلیل در نسخه‌های لیمیتد ادیشن، عبارت 30Anniversary در قسمت‌های مختلف خودرو حک شده است.

4- امکان سفارشی‌سازی برای مشتریان آسنا اتوماتیک نیز وجود دارد که این اولین قدم آمیکو، برای ورود به عرصه تیونینگ محسوب می‌شود.

5- سیستم کنترل پایداری خودرو در سال 1401 روی این محصول جدید نصب خواهد شد. همچنین آپشن‌های دیگری مانند دوربین جلو، سنسور جلو، آینه تاشو برقی و نورپردازی کابین، از جمله امکاناتی است که فقط در نسخه‌های سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

6- نسخه تولیدانبوه آسنا اتوماتیک در سال 1401 و با تغییراتی در لیست تجهیزات و آپشن‌ها به تولید می‌رسد.

افزایش زمان گارانتی برای آسنای جدید

آبان 1400: آقای فداکار (مدیرعامل آمیکو) خبر داده که هرچند مدت زمان گارانتی برای آسنا اتوماتیک معادل 2 سال یا 40 هزار کیلومتر است، اما آمیکو درنظر دارد تا یکسال دیگر به زمان گارانتی این خودرو اضافه کند. آقای فداکار ضمن تاکید دوباره بر تولیدمحدود بودن آسنای اتوماتیک، گفته که مشتریان این خودرو برخلاف نسخه دنده‌ای، اشخاص حقیقی خواهند بود و سازمان و ارگان‌ها، بازار هدف آمیکو برای این محصول جدید نیستند. وی همچنین گفته که به موزارات تولید آسنا اتوماتیک، تولید آسنای دنده‌ای نیز ادامه خواهد داشت.

رونمایی آسنا اتوماتیک در آذرماه 1400

آبان 1400: محصول جدید شرکت آمیکو، یعنی پیکاپ آسنا اتوماتیک، در هفته دوم آذرماه 1400 رونمایی می‌شود. آقای فداکار (مدیرعامل آمیکو) ضمن اعلام این خبر، یادآوری کرده که آسنای جدید با موتور توربوشارژ میتسوبیشی و گیربکس اتوماتیک پانچ در ایران تولید می‌شود.

تیراژ درنظرگرفته شده برای آمیکو آسنا اتوماتیک، حدود 500 دستگاه تا پایان سال 1400 و همچنین 500 دستگاه نیز برای سال 1401 است. البته طبق گفته‌های مدیرعامل آمیکو، برای این خودروی جدید، برنامه تولیدانبوه تعریف نشده و تولید آن صرفا به صورت محدود در کشورمان انجام خواهد شد. نکته جالب‌تر اینکه آقای فداکار گفته محصول نهایی، با خودرویی که قبلا با نام آسنا اتوماتیک رونمایی شده بود، تفاوت‌های دارد. پس باید منتظر چهره جدید آسنا باشیم.

افشای تصاویر آسنا اتوماتیک

تیر 1400: با انتشار نخستین تصویر جاسوسی از آمیکو آسنا اتومات، حالا چهره نهایی این پیکاپ جدید نیز مشخص شده است؛ اگر این تصویر، صحت داشته باشد، می‌توان چنین گفت که آسنای توربو اتومات، صرفا در نوشته انگلیسی AMICO در جلوپنجره‌اش، با آسنای دنده‌ای متفاوت است.

(عکس از اسب بخار)

همچنین برخی منابع آگاه خبر داده‌اند که قیمت تقریبی آسنا اتومات حدودی یک میلیاردو 100 تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود.

زمان عرضه آسنا اتومات مشخص شد

اردیبهشت 1400: آقای ترکی (مدیرفروش آمیکو) خبر داده که در نیمه دوم سال 1400 و احتمالا در اوایل پاییز، شرکت «ارس خودرو دیزل» می‌خواهد دو محصول جدید را وارد بازار کند که یکی از آنها کامیون است اما دیگری در سگمنت پیکاپ‌ها خواهد بود. با اینکه آقای ترکی، اشاره مستقیمی به نام و مشخصات این پیکاپ نداشته اما این محصول جدید، به احتمال فراوان، نسل تازه آمیکو آسنا خواهد بود که قرار است با گیربکس اتومات و موتور توربوشارژ تولید شود.

مدیر فروش شرکت آمیکو، همچنین خبر داده که هدف‌گذاری این شرکت برای سال 1400 تولید 2000 دستگاه پیکاپ است.


آسنا اتومات؛ نسل جدید آسنا

شرکت خودروسازی ارس دیزل (آمیکو) در پنجمین سال حضور پیکاپ آمیکو آسنا، بزودی نسل جدید این پیکاپ تنومند را به بازار کشورمان می‌آورد. نسل جدید آمیکو آسنا اتومات، تغییرات مهمی در موتور و گیربکس داشته و به همین دلیل، از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که عرضه دوباره آن به بازار ایران، حسابی سروصدا خواهد کرد. به خصوص در شرایط فعلی بازار پیکاپ‌های کشورمان که در آن، هم کرمان موتور مشغول ساخت کی‌ام‌سی T8 است و هم ایران خودرو دیزل، با ارتقای فوتون تونلند یورو5، حضورش را پررنگ‌تر از قبل کرده است.

مشخصات فنی آسنا اتومات

هرچند آمیکو، در اکثر استان‌های کشورمان، نمایندگی دارد اما هنوز هم یکی از اصلی‌ترین نقدهایی که به ارس خودرو دیزل وارد است، پوشش خدمات پس از فروش است. ولی باید این نکته را هم اعتراف کرد که آمیکو، برای همه مشتریان، خودرو نمی‌سازد بلکه سازنده خودروهای تجاری است که به تازگی به بازار پیکاپ‌ها نیز روی آورده. لذا طبیعی است که مشتریان محدودی داشته باشد. نه فقط در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا، خودروسازی را پیدا نمی‌کنید که هم تیراژ ساخت و مشتریان محدودی داشته باشد و هم خدمات پس از فروش گسترده‌ای.

اما به سراغ اصل موضوع برگردیم! مدیران آمیکو می‌گویند که در این روزها، سرگرم ساخت نسل دوم پیکاپ غول پیکرشان هستند؛ نسلی که هنوز زمان عرضه‌اش مشخص نشده اما به احتمال فراوان باید در سال 1400 منتظر دیدنش باشیم. باید منتظر پیکاپ آمیکو آسنای اتومات باشیم.

اطلاعات بسیار محدودی از نسل جدید آمیکو آسنا اتومات به بیرون درز کرده اما می‌دانیم که آمیکو، از همان سال 1397 پروژه ارتقای آسنا را شروع کرده بود. برای پیکاپ آسنا اتومات، آمیکو می‌خواهد از موتور توربوشارژ بنزینی 4K22 روی آن استفاده کند. این درحالی است که هم اکنون موتور دوگانه سوز 4G69 تحت لیسانس کامینز در سینه نسل اول آسنا دنده‌ای، جای خوش کرده.

البته هردوی این موتور، استاندارد آلایندگی یورو 5 دارند و ساخت میتسوبیشی هستند با این تفاوت که در نسخه توربوشارژ، از تکنولوژی MIVEC استفاده شده که همان تکنولوژی زمابندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT است.

مدل آسنا دستی آسنا اتومات
کد موتور 4G69 4K22
نوع موتور دوگانه سوز توربوشارژ بنزینی
قدرت 143 اسب بخار 210 اسب بخار
گشتاور 200 نیوتن متر 320 نیوتن متر

اما با وجود چنین موتور قدرتمندی، آمیکو می‌گوید نسل جدید آسنا اتومات، قدرتش تقریبا 67 واحد و گشتاورش نیز تقریبا 120 واحد بیشتر از آمیکو آسنا دنده‌ای شده است. نکته هیجان انگیزتر اینکه آسنای جدید، فقط با گیربکس اتومات، تولید خواهد شد؛ گیربکسی که به سفارش آمیکو و توسط شرکت پانچ ساخته شده است.

کابین جدید آسنا اتومات

پیکاپ آمیکو آسنا اتومات علاوه بر تغییر موتور، تغییرات زیادی را هم در کابین تجربه کرده است طوری که مجموعه داشبورد، غربیلک فرمان، کیلومتر و حتی دریچه‌های تهویه و ... همگی جدید هستند. در تصویر زیر، تفاوت کابین آسنا دنده‌ای (عکس پایین) را با کابین آسنا اتومات (عکس بالا) مشاهده می‌کنید.

در کابین جدید آمیکو آسنا اتومات، با نمایی شیک‌تر و به‌روزتر روبرو هستیم. روکش چرم اسپرت روی صندلی‌ها کشیده شده، مانیتور بزرگتر شده و غربیلک فرمان هم بصورت دی‌کات طراحی شده است. اگر به دکمه‌های روی فرمان هم دقت کنید، دکمه «کروز کنترل» را خواهید دید که می‌تواند حاکی از اضافه‌شدن این آپشن، به آمیکو آسنا اتومات داشته باشد.


قیمت آمیکو آسنا اتومات

هنوز قیمت آمیکو آسنا اتومات اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود که حدود 15 تا 20 درصد، گران‌تر از قیمت آمیکو آسنا دنده‌ای باشد.

در مقاله شرایط فروش آمیکو می‌توانید از آخرین اخبار شرکت ارس خودرو دیزل و همچنین از جدیدترین شرایط فروش آمیکو آسنا مطلع شوید. همچنین از لینک خرید و فروش پیکاپ آسنا نیز به‌روزترین آگهی‌های پیکاپ آمیکو آسنا را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران