75 سال افتخار

مرسدس و رکوردی تازه در تولید

26 بهمن 1399 10:37

شرکت مرسدس‌بنز موفق به ثبت رکود تازه‌­ای شده که نقطه عطف دیگری در تاریخ پرافتخار این خودروساز آلمانی است. درواقع این شرکت اعلام نموده که در طی 75 سال گذشته، 50 میلیون دستگاه خودرو (شامل محصولات اسمارت و مرسدس‌بنز) از تاسیسات تولیدی آن‌ها خارج و در شبکه جهانی فروش مرسدس بنز به مشتریان عرضه شده است.

در طی 75 سال گذشته، 50 میلیون دستگاه خودرو از تاسیسات تولیدی شرکت خارج و در شبکه جهانی فروش مرسدس بنز به مشتریان عرضه شده است.خودرویی که عنوان افتخارآمیز «50 میلیون‌امین» را به دست آورده، یک دستگاه مرسدس می‌باخ S کلاس است که در Factory 56 تولید شده. نسل جدید S کلاس نیز در این تاسیسات تولید می‌شود ضمن این‌که خودروی برقی پرچمدار مرسدس یعنی EQS هم در آینده نزدیک به جمع سایرین خواهد پیوست.

آقای Jorg Burzer یکی از اعضای هیات مدیره شرکت مرسدس‌بنز با اشاره به این نقطه عطف مهم در تاریخ خودروساز آلمانی، آن را حاصل کار گروهی دانسته و از تمامی کارکنان این شرکت در تمامی سایت‌های تولیدی مرسدس‌بنز برای تلاش در جهت برآورده نمودن نیاز خریداران در سراسر جهان قدردانی نموده است.

با افزایش تمرکز بر ساخت خودروهای برقی، این شرکت تعداد اعضای خانواده EQ را تا انتهای سال 2022 به 6 محصول خواهد رساند. باتری این خودروها توسط زنجیره جهانی تامین‌کنندگان تولید خواهد شد که در سه قاره، تاسیسات تولیدی دارند. همچنین از سال 2022 به بعد، تمامی سایت‌های تولیدی شرکت مرسدس‌بنز در سراسر جهان به صورت «کربن-خنثی» به فعالیت خود ادامه داده و آلایندگی دی‌اکسید کربن را به کمترین میزان ممکن خواهند رساند.

نسل جدید می‌باخ S کلاس بدنه بلندتری نسبت به همتای S کلاس خود دارد که این تغییر به واسطه افزایش فاصله میان محورها حاصل شده است. فهرست وسیع امکانات رفاهی این خودرو مواردی شامل سامانه کاهش صدای فعال، چندین عملکرد ماساژور در صندلی‌ها، نورپردازی داخلی و پشتیبانی از کنترل‌های حرکتی را دربرمی­‌گیرد ضمن این‌که از بهترین مواد در ساخت قطعات و روکش‌­ها استفاده شده است.

مرسدس می‌باخ S کلاس

پیشرانه نصب شده بر مرسدس می‌باخ S کلاس بسته به بازار هدف متفاوت است و شامل پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو به قدرت 496 اسب‌بخار به همراه سامانه هیبرید خفیف به قدرت 21 اسب‌بخار در مدل S580 4Matic، نیروگاه قدرتمند 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربو با قدرت 621 اسب‌بخار در مدل S650 و پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع 503 اسب‌بخار در مدل پلاگین هیبرید را شامل می­‌شود که این مدل اخیر در برخی بازارهای منتخب عرضه می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران