رقم پایه 180 هزار دلار

حراج پورشه 911 متعلق به مارادونا

26 بهمن 1399 12:01

به تازگی خبری منتشر شده که می­‌تواند برای طرفداران ورزش فوتبال که به خودروها نیز علاقه دارند، بسیار جالب باشد.

رقم پایه چیزی در حدود 180 الی 240 هزار دلار تخمین زده شده اما مشخص نیست که در نهایت شاهد فروش این خودرو با چه قیمتی باشیم.یک دستگاه پورشه 911 تایپ 964 کررا 2 مدل 1992 که متعلق به ستاره فقید آرژانتینی دنیای فوتبال یعنی دیه گو مارادونا بوده، قرار است در جریان یک حراجی که در روزهای سوم الی دهم مارس برگزار خواهد شد، به فروش برسد. بد نیست بدانید این نخستین مرتبه است که خودروی مذکور در یک حراجی حاضر می­‌شود.

این خودرو زمانی به مارادونا در Seville تحویل شد که این ستاره جنجالی پس از تست اعتیاد، مجبور به ترک لیگ ایتالیا شده بود. او از ایتالیا به اسپانیا نقل مکان کرده بود و پس از اجاره یک ویلای لوکس، این خودروی اسپرت را سفارش داد.

این خودرو یکی از 1200 دستگاه نمونه تولید شده بوده و به پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر هوا-خنک به قدرت 250 اسب‌بخار مجهز است.

حراج پورشه 911 متعلق به مارادونا

با توجه به حداکثر سرعت 256 کیلومتر برساعتی این خودرو و البته روحیات مارادونا، می‌توان تصور کرد که توانایی‌های این پورشه نقره‌­ای رنگ تا چه حد توسط وی به چالش کشیده شده است. مارادونا حداقل یک مرتبه با این خودرو توسط پلیس متوقف شد چراکه از چراغ قرمز عبور کرده و با سرعت 176 کیلومتر بر ساعت در شهر رانندگی کرده بود.

پس از گذراندن یک سال پر از ماجرا، مارادونا اسپانیا را ترک کرد و این خودرو را به شخصی ساکن مایورکا فروخت. از آن زمان تاکنون این خودرو توسط مجموعه‌داران دست به دست شده که آخرین معامله در سال 2016 انجام گرفته. با توجه به رقم 120 هزار کیلومتری ثبت شده روی کیلومترشمار این پورشه روباز، نمی­‌توان آن را کم‌کارکرد دانست اما مسئولان حراجی بونامز وضعیت این خودرو را «خوب» توصیف کرده‌اند.

حراج پورشه 911 متعلق به مارادونا

آقای Paul Darvill مسئول شعبه اروپایی حراجی بونامز هم اظهار امیدواری نموده که این پورشه نقره‌­ای، نظر مجموعه‌داران علاقمند به فوتبال را جلب نماید. رقم پایه چیزی در حدود 180 الی 240 هزار دلار تخمین زده شده اما مشخص نیست که در نهایت شاهد فروش این خودرو با چه قیمتی باشیم.

دیدگاه کاربران