بزرگترین چیدمان خودرویی به مناسبت سال نو

ثبت رکوردی عجیب توسط جیلی

27 بهمن 1399 10:52

شرکت جیلی به مناسبت آغاز سال نوی چینی، دست به اقدام جالبی زده که به ثبت یک رکورد تازه در گینس منجر شده است.

مساحت کلی این موزائیک خودرویی کمی بیش از 7 هزار متر مربع است و به همین دلیل توانسته عنوان «بزگترین چیدمان خودرویی» جهان را به دست آورد.در تاریخ 31 دسامبر 2020، تعداد 750 دستگاه خودروی جیلی امگرند ظرف 30 ساعت بگونه‌­ای در کنار هم قرار گرفتند که نقش سر یک گاو را در زمینه‌ای سفید رنگ به نمایش بگذارند.

درواقع از خودروهای تیره رنگ برای شکل دادن به فرم سر گاو استفاده شده چراکه براساس تقویم چینی، نماد سال جدید این کشور که از 21 فوریه 2021 آغاز می‌­شود گاو خواهد بود.

مساحت کلی این موزائیک خودرویی که توسط باشگاه رسمی هواداران جیلی امگرند شکل داده شده کمی بیش از 7 هزار متر مربع است و به همین دلیل توانسته عنوان «بزگترین چیدمان خودرویی» جهان را به دست آورد.

بد نیست بدانید چیدمان موزائیک خودرویی ضوابط خاصی دارد بدین معنی که این چیدمان باید بگونه‌­ای شکل گرفته باشد که طرح حاصل از خودروها از بالا قابل تشخیص باشد ضمن این‌که فاصله میان خودروها نباید از 20 سانتی‌متر تجاوز کرده و مساحت کلی چیدمان هم نباید کمتر از 3 هزار متر مربع باشد.

شرکت‌های خودروسازی علاقه زیادی به ثبت رکورد در گینس دارند تا از این طریق بتوانند قابلیت­‌های محصولات خود را نمایش داده و به اهداف تبلیغاتی دست یابند. برای مثال سال گذشته پورشه تایکان توانست رکورد طولانی‌ترین دریفت در میان خودروهای برقی را از آن خود کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران