با قابلیت پیمایش 275 کیلومتر

معرفی ون برقی e-Rifter از سوی پژو

29 بهمن 1399 10:40

شرکت پژو نسخه برقی از ون ریفتر - Rifter - را درحالی برای سال 2021 معرفی کرده که حرف e به ابتدای نام آن اضافه شده و امکان سفارش این ون برقی در دو ظرفیت 5 یا 7 نفره فراهم شده است.

شعاع حرکتی پژو ای-ریفتر بنابر استاندارد WLTP برابر با 275 کیلومتر خواهد بود.مدیر برند پژو در بریتانیا یعنی خانم Julie David، عرضه مدل e-Rifter را گامی دیگر در راستای تعهد این شرکت به افزایش تنوع محصولات برقی تا سال 2023 دانسته و در ادامه به قابلیت‌های کاربردی این خودروی بدون آلایندگی برای استفاده خانواده‌ها و کسب و کارهای کوچک اشاره کرده است.

پژو برای عرضه این مدل به بازار اروپا از اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

مشخصات فنی و قابلیت باتری ون برقی پژو ای-ریفتر

پژو ای-ریفتر به صورت استاندارد با شارژر تک-فاز 7.4 کیلوواتی عرضه می‌­شود اما می‌­توان نمونه 3 فاز 11 کیلووات را نیز برای آن سفارش داد. باتری این خودرو از شارژ سریع 100 کیلووات پشتیبانی کرده و برای افزایش شارژ از 0 تا 80 درصد با جریان 11 کیلووات، به تنها 30 دقیقه زمان نیاز دارد. با اتصال به جریان 7.4 کیلووات، زمان مورد نیاز به 7 ساعت و نیم افزایش خواهد یافت.

پلتفرم ون برقی پژو ای-ریفتر

ون برقی پژو از پیشرانه مشابه با عضو دیگر خانواده یعنی e-Partner بهره‌مند شده که با پشتیبانی یک باتری 50 کیلووات ساعتی، 134 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. شعاع حرکتی پژو ای-ریفتر بنابر استاندارد WLTP برابر با 275 کیلومتر خواهد بود. حداکثر سرعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت این ون برقی هم به ترتیب 134 کیلومتر برساعت و 11.2 ثانیه اعلام شده است.

همچون مدل e-Partner، راننده e-Rifter هم امکان انتخاب سه حالت برای رانندگی با این خودرو را خواهد داشت که از طریق فشردن یک دکمه فعال می‌شود. درحالت Eco خروجی پیشرانه به 80 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور کاهش می­‌یابد درحالی‌که در حالت نرمال این اعداد به ترتیب برابر با 107 اسب‌بخار و 220 نیوتن‌متر خواهد بود. اما در حالت Power تمامی نیروی پیشرانه در دسترس است و ظرفیت یدک­‌کشی به 750 کیلوگرم می‌­رسد. بد نیست بدانید میزان نیروی قابل بازیابی از ترمزها هم در دو حالت Moderate و Increased قابل تنظیم است.

طراحی ون برقی پژو ای-ریفتر

طراحی و امکانات ون برقی پژو ای-ریفتر

ون برقی پژو در حالت استاندارد 4.4 و در حالت بدنه-بلند، 4.75 متر طول دارد ضمن این‌که ارتفاع و شعاع گردش آن به ترتیب برابر با 1.9 و 10.8 متر اعلام شده است. گنجایش فضای داخلی هم از 775 لیتر در نسخه 5 نفره آغاز شده و تا 4000 لیتر در نسخه بدنه-بلند با صندلی‌های جمع شده افزایش می‌­یابد.

رینگ‌های آلومینیومی خودرو در تریم Allure Premium با ابعاد 16 اینچی و در تریم جی‌تی 17 اینچی است ضمن این‌که در تریم جی‌تی شاهد برخی جزئیات ظاهری متمایز و صندلی­‌های مجزا در ردیف عقب هستیم.

کابین و امکانات پژو ای-رفتر

امکانات استاندارد پژو e-Rifter مواردی شامل نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از ارتباط با تلفن هوشند، دوربین دنده عقب و تعدادی سامانه دستیار راننده شامل هشدار خروج از خط، هشدار برخورد، ترمز خودکار اضطراری، سنسور تابلوخوان، پایش نقطه کور، کنترل پایداری یدک و دستیار حرکت در سراشیبی می‌شود.

دیدگاه کاربران