براساس گزارش نشریه معتبر Consumer Reports

مزدا بهترین برند خودرویی دنیا شد

3 اسفند 1399 11:26

چه چیزی یک برند خودرویی را تبدیل به بهترین گزینه می‌کند؟ قیمت؟ قابلیت اطمینان؟ آپشن‌ها؟ رفاه؟ کارایی؟ این یک سوال پیچیده با مجموعه‌ای از عوامل مختلف است که می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را تحت تاثیر قرار دهد. نشریه معتبر Consumer Reports با در نظر گرفتن چنین فاکتورهایی بهترین برند خودرویی را معرفی کرده است.

چیزی که به مزدا کمک کرد تا سه پله در این نظرسنجی بالا بیاید افزایش امتیاز بخش قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده بود.طبق آخرین گزارش، مزدا به‌عنوان بهترین برند خودرویی این مجموعه انتخاب شده است. این یعنی بالاتر از سوبارو و پورشه. این نشریه با در نظر گرفتن نمرات آزمون جاده‌ای، قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده، رضایت مالکان، ایمنی و سایر عوامل یک امتیاز کلی را تعیین می‌کند.

چیزی که به مزدا کمک کرد تا سه پله در این نظرسنجی بالا بیاید افزایش امتیاز بخش قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده بود. در این بخش رضایت مالک نیز اندکی رشد را نشان می‌دهد. نکته جالب اینجاست که مدل انتخاب‌شده برای این بررسی نسخه پایه CX-3 بوده است که حالا در بین چهار برند مطرح بالاترین امتیاز را به دست آورده است.

با این حال Consumer Reports هفت مدل مزدا که امسال تست کرده بود را نیز به مشتریان توصیه می‌کند. پس از مزدا، ب‌ام‌و نیز با شش پله جهش به لطف امتیاز بالا در آزمون جاده‌ای موفقیتی بزرگی به دست آورد. سوبارو جایگاه سوم خود را حفظ کرد.

پورشه مقام چهارم گزارش اخیر را به دست آورد. این برند آلمانی نسبت به سال گذشته چهار پله سقوط را تجربه کرده است. جهش خیره‌کننده 10 پله‌ای هوندا نیز این برند ژاپنی را به راحتی به مقام پنجم رسانده است. از دیگر برندهای برجسته در این مطالعه می‌توان به کرایسلر و بیوک اشاره کرد. اگرچه افزایش رتبه آن‌ها به ضرر سایر برندها بوده است.

جنسیس، لینکلن و کیا به ترتیب 13، 15 و 10 پله سقوط کرده‌اند. در انتهای لیست لندرور و آلفارومئو قرار گرفته است. این برندها به کلی در بخش نمره قابلیت اطمینان آسیب دیده‌اند. جالب اینجاست که مازراتی و RAM نیز از بررسی امسال خارج شده‌اند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران