استفاده حداکثری از پلتفرم ولوو

جیلی ژینگ یو L با چهره‌ای اروپایی

2 اردیبهشت 1400 18:58

جیلی پیش‌تر با انتشار تیزرهای خودروی جدید KX11، پرچم‌دار خود را معرفی کرده بود. اکنون نسخه نهایی این خودرو با نام Xingyue L در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شده است.

پلتفرم CMA مورد استفاده برای ساخت این خودرو، در تولید بسیاری از محصولات گروه جیلی همچون پول‌استار 2 و ولوو XC40 استفاده شده است.تردیدی نیست که جیلی ژینگ یو L یکی از بهترین طراحی‌ها را در بین تمام محصولات جیلی دارد. خودرویی که به لطف استفاده از جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های مدرن LED، نمایی بسیار آینده‌نگر پیدا کرده است. نکته جالب اینجاست که هر کدام از این چراغ‌ها 126 دیود LED دارند که با اتصال به یک واحد کنترل مستقل قابلیت نورپردازی سفارشی را فراهم می‌کنند.

فاصله محوری 2845 میلی‌متری این جیلی نشان می‌دهد که شاهد کراس‌اوری با ابعاد بزرگ‌تر از انتظار هستیم.

خلاقیت خاص چینی‌ها در قسمت عقب و به ویژه روی چراغ‌های انتهایی نیز دیده می‌شود. جایی که هر کدام از آن‌ها نیز مجهز به 176 دیود LED هستند.

کابین جیلی ژینگ یو L

داخل کابین جیلی ژینگ یو L برگ برنده خودروساز رو شده است. به سبک محصولات مدرن اروپایی در این قسمت نیز یک نمایشگر عریض برای سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود که به راحتی طول آن از یک متر عبور کرده است. طبیعتاً نمایشگر پشت فرمان نیز به صورت دیجیتالی در نظر گرفته شده است. جیلی اطلاعات بیشتری از این نمایشگر منتشر نکرده است ولی تا اینجای کار می‌دانیم که وضوح تصویر آن 1920 در 720 پیکسل است.

استفاده از ترکیب دو رنگ چرم و جیر روی صندلی‌ها، خواص لوکس‌گرایانه ژینگ یو L را نیز به تصویر کشیده است. حضور سیستم صوتی برند Bose با 10 اسپیکر و نورپردازی داخلی با 72 رنگ مختلف می‌تواند خبر خوبی برای مشتریان خاص‌پسند باشد.

جیلی ژینگ یو L

این خودروساز چینی قبلاً استفاده از پلتفرم CMA برای ساخت این محصول را تایید کرده بود. این سازه کاملاً جدید با نام کامل Compact Modular Architecture یا ساختار ماژولار جمع‌وجور، در تولید بسیاری از محصولات گروه جیلی همچون پول‌استار 2، ولوو XC40 و چند خودروی دیگر از برندهای زیرمجموعه جیلی مورد استفاده قرار گرفته است.

جیلی ژینگ یو L مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو با 215 اسب‌بخار قدرت و 325 نیوتن‌متر گشتاور است. البته سطح دیگری از همین پیشرانه نیز قابل سفارش است که قدرت آن به 235 اسب‌بخار هم می‌رسد.

اتفاق جالب درباره خودروی جدید جیلی آن است که شرکت آن را هفته آینده آماده فروش می‌کند.

دیدگاه کاربران