آمبولانس کوچک برقی برای کمک‌رسانی در پاریس

معرفی دوچرخه اورژانس

4 اسفند 1399 14:36

کلان‌شهرها گرفتار مشکلات زیادی هستند که ترافیک معابر یکی از مهمترین آنهاست. ساکنان پاریس به عنوان یکی از شلوغ‌ترین شهرهای اروپا هم سالانه 140 ساعت از عمر خود را در ترافیک به سر می‌­برند.

دوچرخه‌های اورژانس پاسخی به مشکلات پیچیده حرکت کادر درمان در سطح شهر است؛ خصوصا در این روزها که کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی باعث افزایش ترافیک شهر شده است.عبور از معابر پرازدحام در هنگام جابجایی بیماران می‌­تواند مشکل بسیار بزرگتری باشد چراکه هر یک دقیقه تاخیر، تا 10 درصد از شانس نجات بیمار را کاهش خواهد داد. برای مرتفع ساختن این مشکل، ایده شرکت wunderman thompson با تجربه شرکت Ecox به عنوان سازنده موتورسیکلت‌های برقی ترکیب و با حمایت اروژانس پاریس، به ساخت یک آمبولانس دوچرخ منجر شده که می‌­تواند به سرعت از خیابان­‌های شلوغ عبور نماید.

ایده استفاده از دوچرخه­‌های برقی تاکنون مورد توجه بسیاری از مشاغل مخصوصاً کسب و کارهای فعال در امر تحویل اجناس قرار گرفته است. حالا این دوچرخه جمع‌وجور اورژانس شکل گرفته که روی سازه‌ای آلومینیومی ساخته شده و به مواردی شامل چراغ LED هشداردهنده به رنگ آبی، تایرهای ضد پنچری، مسیریاب و پورت USB مجهز شده است.

مهمتر از همه، باید به محفظه بار به گنجایش حدود 150 لیتر یعنی 4 برابر فضای بار یک موتورسیکلت عادی اشاره کرد که می‌­تواند برای جابجایی دارو و لوازم کمک­‌رسانی مورد استفاده قرار گیرد. این محفظه تحت لیسانس شرکت Urban Arrow ساخته شده است.

دوچرخه اورژانس پاریس

نیروی محرکه دوچرخه اورژانس از دو باتری 500 وات ساعت تامین می­‌شود که قادر است در بیشترین حالت، نیروی لازم برای پیمودن 160 کیلومتر مسافت را تامین کند.

دو مدیر ارشد شرکت wunderman thompson paris یعنی آدرین منسل و پل‌امیل ریموند از ورود این دوچرخه‌های اورژانس به خیابان‌های پاریس اظهار خوشحالی کرده و به فضای کم موردنیاز برای پارک این دوچرخه‌ها و البته سرعت حرکت بالای آن‌ها در معابر شلوغ اشاره کرده‌اند که بنابر گفته آن‌ها می‌تواند دو برابر سرعت سایر وسایل نقلیه باشد.

آقای متیو فراگر میرعامل شرکت Ecox هم معتقد است که ساخت دوچرخه‌های اورژانس پاسخی به مشکلات پیچیده حرکت کادر درمان در سطح شهر است چراکه پس از شیوع ویروس کرونا، استفاده اهالی پاریس از حمل و نقل عمومی به کمترین میزان رسیده که همین عامل باعث افزایش ترافیک شهر شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران