قتل عام تمام ابرخودروها

معرفی گوردون موری T.50S نسخه نیکی لائودا

5 اسفند 1399 11:20

شرکت گوردون موری - Gordon Murray - ویرایش نیکی لائودا از ابرخودروی T.50S خود را به یاد این راننده فقید فرمول یک معرفی کرد. یک نمونه بسیار محدود که فقط اجازه حضور در پیست دارد. شرکت می‌گوید از مدل فوق تنها 25 دستگاه می‌‌سازد. البته پس از تولید 100 دستگاه نسخه جاده‌ای T.50 که در پایان ژانویه سال 2023 به پایان می‌رسد.

نکته مهم درباره این ابرخودرو آن است که نسب قدرت به وزن آن حتی از یک خودرو LMP1 مخصوص مسابقه 24 ساعته لمان نیز بهتر است. به نظر می‌رسد این مدل، به مراتب سرسخت‌تر از ویرایش استاندارد باشد. ادای احترام گوردون موری به قهرمان سه دوره از مسابقات فرمول یک، درست در روز تولد او رونمایی خواهد شد. این خودرو به موازات برادر خود یعنی ویرایش استاندارد در حال توسعه است.

گفته می‌شود برای گوردون موری نسخه نیکی لائودا، از یک پیشرانه عجیب 3.9 لیتری 12 سیلندر Vشکل استفاده خواهد شد. پیشرانه‌ای تنفس طبیعی که 725 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کند. حداکثر دور موتور این مدل 12100 دور در دقیقه است. قوای محرکه این موجود خطرناک از طریق یک هواکش سقفی تنفس می‌کند. خروجی آن نیز از طریق سیستم اگزوز با لوله‌های اینکونل (یک گروه از سوپرآلیاژهای برپایه نیکل هستند که در برابر خوردگی و اکسیداسیون در شرایط کاری دما و فشار بالا مقاومت بالایی دارند) تامین می‌شود.

طراحی گوردون موری T.50S نسخه نیکی لائودا

سرسیلندرها و میل‌ بادامک کاملاً اصلاح شده‌اند. جعبه‌دنده نسخه جدید از نوع X-Trac شش سرعته با پدال تعویض دنده است. باورنکردنی است که وزن مدل فوق فقط 852 کیلوگرم است. این یعنی حتی سبک‌تر از نمونه استاندارد که 986 کیلوگرم اعلام شده است. نکته مهم درباره این ابرخودرو آن است که نسب قدرت به وزن آن حتی از یک خودرو LMP1 مخصوص مسابقه 24 ساعته لمان نیز بهتر است.

تمام قسمت‌های بدنه این خودرو با تمرکز روی پیست طراحی شده‌اند. مانند پوشش گسترده فیبر کربن و شیشه عقب که از نوع لعاب سبک‌وزن است. سیستم تعلیق و بازوهای ضدلغزش همگی برای عملکرد حداکثری در پیست ارتقا یافته‌اند. ارتفاع این مدل ویژه در محول جلو و عقب به ترتیب 87 و 116 میلی‌متر کاهش یافته است.

گوردون موری T.50S نسخه نیکی لائودا با فن عجیب در عقب

همانطور که از قبل می‌دانستیم، ویژگی بارز T.50 فن بزرگ 400 میلی‌متری آن است که علاوه بر ویرایش جاده روی نسخه مسابقه‌ای نیز حفظ شده است. آیرودینامیک خاص مدل نیکی لائودا باعث شده تا شرکت ادعا کند محصول فوق توانایی تحمل 1500 کیلوگرم نیرو را دارد.

شخص گوردون موری می‌گوید T.50s نیکی لائودا، یک اتصال ماورایی بین راننده، خودرو و پیست ایجاد می‌کند که تا کنون تجربه نشده است. به گفته طراح نامدار مک‌لارن F1 من فقط می‌توانم تصور کنم چه لذتی است نشستن در وسط کابین و دور زدن درون پیست با پیشرانه‌ای V12 که در پشت سر فریاد می‌کشد.

کابین این خودرو هنوز هم ساختار باشکوه صندلی مرکزی را دارد. حالا به جای صندلی سرنشین در سمت راست، کپسول اطفای حریق تعبیه شده است.

کابین گوردون موری T.50S نسخه نیکی لائودا با موقعیت راننده در مرکز کابین

هر یک از 25 مالک جدید گوردون موری T.50S نیکی لائودا خدمات سفارشی و شخصی را دریافت می‌کنند مانند پکیج خاص TrackSpeed که شامل پشتیبانی مهندسی از کلیه تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خودرو در پیست می‌شود.

با قیمت پایه حدود 4.3 میلیون دلاری خودروی فوق قرار است تبدیل به یکی از وحشی‌ترین سلاح‌ها در دنیای ابرخودروها شود.

دیدگاه کاربران